suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 4:18 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 26, 2011 11:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Tak jak w temacie.
Sprawdziłem dziś kontrolnie poziom oleju w silniku - był w normie. Moja uwagę przykuła jednak dziwna substancja (jakby gęsta piana w kolorze brudnej bieli na bagnecie zaraz gdy go wyjąłem jeszcze przed dokonaniem pomiaru. Tą sama substancję tylko w większej ilości zaobserwowałem pod korkiem wlewu oleju (na nim, w tym zagłębieniu).
Dodam, że silnik był całkowicie zimny po nocy w lekkim przymrozku.

Co to może być ? Czy to wynik tego, że jeżdżę na gazie ?
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?
A może to normalne ?

Pozdrawiam.

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 11:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
A brodziłeś w wodzie ??
BO to wygląda na wodę w oleju .
Zmień szybko olej .

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 11:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Nie, nie brodziłem. Ale zauważyłem, że minimalnie praktycznie niezauważalnie ubywa mi płynu w chłodnicy (podejrzewam drobny wyciek, nawet wiem gdzie)
Czy jest możliwość aby płyn z chłodnicy w jakiś sposób mieszał się z olejem ? I czym to grozi ?

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 11:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
to jest tak zwana emulsja.... czyli wymieszany olej z wodą może to oznaczać :
- bardzo małe przebiegi samochodu tj jazda do pracy i do domu czyli nie nagrzewanie się oleju do właściwej temp. pracy i przy stygnięciu silnika na częściach metalowych gromadzi się para wodna co jest efektem różnicy temperatur, a jak się mało jeździ to woda nie odparuje z oleju jak już pisałem wyżej z powodu niskiej temp. oleju. Jak temu zaradzić?? otóż jeżeli tej emulsji jest mało np. tylko na korku, to należy dobrze "przepalić" silnik.
- jeżeli odkręcasz korek i nie widać klawiatury to może oznaczać że walnięta jest uszczelka pod głowicą itp ale to jest ostateczność



zrób zdjęcie korka i klawiatury przez otwór korka

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 12:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Doładnie tak to wygląda, chyba że... ale nie sądzę

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 2:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
michał pisze:
- bardzo małe przebiegi samochodu tj jazda do pracy i do domu czyli nie nagrzewanie się oleju do właściwej temp. pracy i przy stygnięciu silnika na częściach metalowych gromadzi się para wodna co jest efektem różnicy temperatur, a jak się mało jeździ to woda nie odparuje z oleju jak już pisałem wyżej z powodu niskiej temp. oleju. Jak temu zaradzić?? otóż jeżeli tej emulsji jest mało np. tylko na korku, to należy dobrze "przepalić" silnik.



Dokładnie. przez ostatnie dni, a właściwie 3 tygodnie sporo czasu spędzam w pracy auto służy mi do dojeżdżania do i po pracy do domu. Kurs do pracy rano trwa jakieś 6 minut, jeżeli nie złapią mnie światła to mniej.

Co rozumiesz przez "przepalić" silnik ? zapuścić go i niech stuka przez godzinę ?

Załącznik:
20111126359.jpg

Załącznik:
20111126360.jpg

Załącznik:
20111126361.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 3:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
karnij sie gdzies na weekend z zona i silnikowi tez sie poprawi, generalnie jak jedziesz 6 minut to pewnie CI nawet wskazowka temp do 1/3 nei dochodzi, musisz pojezdzic troche nagrzanym autem i szlam odparuje ; ]

_________________
EVitara


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 3:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Gdy dojeżdżam do pracy teraz rano to wskazówka temperatury nawet nie drgnie ;) ... dobra. Jutro jadę do Krakowa i z powrotem - 200km powinno wystarczyć :)

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 5:25 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Chłopaki mają rację ,aczkolwiek jedna przejażdżka nic nie zmieni, fakt przegonisz silnik i to dobrze mu zrobi. ale po weekendzie dalej będziesz dojeżdżał do pracy i dalej będą małe przebiegi na zimnym motorze.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 8:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
Ja tak miałem w plaskaczu i w suzi teraz też tak mam jak jest zimno i silnik w drodze do roboty nie zdąży się nagrzać i nic złego się nie dzieje. Sprawdzaj poziom oleju i płynu w chłodnicy - jak nie ubywa go w litrami to nic złego nie powinno się dziać.

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 9:37 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Masło lubi się też zebrać w przewodach gumowych przy wtrysku (te które z dwóch robi się jeden, jakby odma)

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 10:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Zasłoń chłodnicę kartonem lub czymś podobnym powinno trochę pomóc

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 10:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
jeszcze nie pora na zasłanianie chłodnicy :) ale wycieczka za miasto i będzie wszystko ok albo wypad w teren. Z plaskaczy to silniki vw polo chyba 1,2 lubiły gromadzić emulsje w odmie co prowadziło do zwiększenia ciśnienia w misce olejowej i wywalania uszczelniaczy.... vitarze to nie grozi :D


Ze zdjęć widzę że nie ma się czym przejmować....... jak by woda poszła do oleju to wałka rozrządu byś nie zobaczył :wink:

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 10:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
michał pisze:
silniki vw polo chyba 1,2 lubiły gromadzić emulsje w odmie co prowadziło do zwiększenia ciśnienia w misce olejowej i wywalania uszczelniaczy.... vitarze to nie grozi :D


1.4 też. U mnie prawie cały olej z golfa wywaliło w drodze do pracy. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: sob lis 26, 2011 10:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
możliwe że 1,4 i tam chyba był blok alu.....

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl