suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

j20 a - szarpanie na niskich obrotach
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=7590
Strona 1 z 1

Autor:  Cordoba_2004 [ pn kwie 16, 2012 12:17 pm ]
Tytuł:  j20 a - szarpanie na niskich obrotach

Witam

Mam pewną drobną bardzo usterkę w mojej gv j20a 2002 z lpg

Mianowicie delikatnie szarpie na niskich obrotach przy jeździe
w zakresie obrótów do 2000 tys, przy odpuszczeniu pedału gazu.

Miał ktoś ?

Mapy lpg sprawdzone dawkę dałem trochę większą na niskich obrotach.
Na benzynie ten sam efekt jest ale ledwo zauważalny.
ELM pokazuje sporadyczny błąd nastawnika przepustnicy, Rozkręciłem wymyłem wyczyściłem i błędu tego już nie pokazuje.

Sprawdzałem miernikiem podciśnienia wpiętym w dolot i co jakiś czas jest szarpnięcie ostry spadek podciśnienia.

Spotkaliście się z tym lub podobnym problemem w j20 a?

Autor:  Pavel [ pt kwie 20, 2012 8:10 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

Sprawdź luzy zaworowe, pojeździj 2 dni na benzynie, żeby sterownik się zaadoptował.

Autor:  Cordoba_2004 [ pt kwie 20, 2012 8:18 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

ale do czego ma się adaptować i który sterownik Stag czy Ecu ?

Autor:  Pavel [ pt kwie 20, 2012 9:39 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

Sterownik benzynowy.
W dzisiejszych czasach nie można tak sobie wzbogacać, lub zubożać mieszanki gazowej. Każde zniekształcenie charakterystyki jest zauważone przez sterownik benzynowy i skorygowane - żeby mieszanka miała optymalny (dla katalizatora) skład. Gdy korekta wprowadzana jest przez dłuższy okres, zostaje zapamiętana i stosowana gdy sterownik nie może monitorować składu spalin - na zimno, przy przyśpieszaniu, hamowaniu. Trzeba pojeździć kilka godzin na benzynie żeby komputer oduczył się ewentualnych korekt spowodowanych wpływem instalacji LPG.

Autor:  danthe [ sob kwie 21, 2012 7:28 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

Pavel pisze:
Sprawdź luzy zaworowe, pojeździj 2 dni na benzynie, żeby sterownik się zaadoptował.


A w j20 nie ma hydraulicznych podstawiaczy?

Autor:  Mieciu1 [ sob kwie 21, 2012 7:33 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

W J20A 128km nie w tym drógim nowszym 140km już tak

Autor:  danthe [ sob kwie 21, 2012 7:53 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

Mieciu1 pisze:
W J20A 128km nie w tym drógim nowszym 140km już tak



Jesteś pewien że nie odwrotnie? Wszystkie serwisówki jakie teraz przejrzałem zeznają że w J20 z Vitary (132HP) i z GV (128HP) są hydrauliczne. A w 140 z gv od 2005 sa własnie mechaniczne.

Autor:  RDZIKI1 [ sob kwie 21, 2012 8:00 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

J20A ma popychacze hydrauliczne ostatnio sprawdzałem w swojej i w manualu
J20M VVT od 2005 na pewno VVT ze zmienną fazą rozrządu regulacja płytkami co 15 000 km.

Autor:  danthe [ sob kwie 21, 2012 8:09 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

RDZIKI1 pisze:
J20A ma popychacze hydrauliczne ostatnio sprawdzałem w swojej i w manualu
J20M od 2005 na pewno VVT ze zmienną fazą rozrządu regulacja płytkami co 15 000 km.


A już sie bałem że bede musiał luzy regulować niedługo :)
Płytki to porażka totalna, miałem w toyocie, droga zabawa.

Autor:  RDZIKI1 [ sob kwie 21, 2012 8:28 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

Miałem tak samo podczas wymiany rozrządu zapomniałem sprawdzić luzy , czytam na dużym forum że w 2.0 16V regulacja płytkami co 15 000 km. :shock: no to myk do garażu i pokrywka zdjęta :mrgreen: .
Patrzę :shock: :shock: :shock: :shock: kurde gdzie te płytki no to do kompa i szukam w manualu a tam dwa silniki 2.0 16v NASZE stare i GV VVT 140 KM. regulacja płytkami - z czegoś serwisy muszą żyć :twisted:

Autor:  Mieciu1 [ sob kwie 21, 2012 8:36 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

No właśnie o to mnie chodzi że nie trzeba regulować :) w nowszych już tak.Gdzieś pisali że te płytki to też co ileś wymiana albo conajmniej przeszlifowanie gdzieś w zakładzie zajmującym się tym :mrgreen:

Autor:  RDZIKI1 [ sob kwie 21, 2012 8:37 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

http://newgrandvitara.net/FAQ/Service%2 ... Mpart1.pdf

Od 340 str.

Autor:  danthe [ sob kwie 21, 2012 8:51 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

Mieciu1 pisze:
No właśnie o to mnie chodzi że nie trzeba regulować :) w nowszych już tak.Gdzieś pisali że te płytki to też co ileś wymiana albo conajmniej przeszlifowanie gdzieś w zakładzie zajmującym się tym :mrgreen:


No to Cie opacznie zrozumiałem :)

Autor:  Pavel [ ndz kwie 22, 2012 3:36 pm ]
Tytuł:  Re: j20 a - szarpanie na niskich obrotach

Płytki kupuje się w CerMotor po ~10zł. To nie problem. Nowa moda w konstrukcji silników, to regulacja luzów szklankami. Żartów nie ma, szklanki są pewnie po 200zł/szt. i żadnych podróbek.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/