suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 11:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 27, 2010 4:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
W związku z tym, że nadal odkąd zakupiłem Suzi nie zabrałem się za wymianę rozrządu mam pytanie ile mniej więcej powinna tka usługa kosztować? Dzwoniłem dzisiaj do jednego mechanika, i powiedział, że ok 610zł części ( w tym pompa wody) z robocizną. Dużo, mało czy normalna cena?
Suzi mam z silnikiem 1.6 8V 60kW czyli 82km...rok produkcji 1991.


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 5:13 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
pasek i rolka 110zł;
pompa 130 zł;
robota - wedle uznania, ale w popołudnie można się spokojnie zmieścić.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 5:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
a w jakim celu wymienia sie pompe przy wymianie rozrzadu? :wink:


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 6:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
pakus nie wiem w jakim celu w Suzi się to robi, ale jak znajomy w asterce wymieniał rozrząd to od razu pompe też wymieniał bo ponoć kiepskie dojście tam jest i tak jest wygodniej a koszt niewielki...jaka prawda nie wiem, ale Suzi pod maską wygląda na w miarę dostępną :lol:

piotrk pisze:
pasek i rolka 110zł;
pompa 130 zł;
robota - wedle uznania, ale w popołudnie można się spokojnie zmieścić.


Widzę, że materiały nie kosztują zbyt wiele, więc nieźle gościu policzył za robociznę...poszukam innego mechaniora
Dzięki.

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 7:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
w asterce pompe wody masz napedzana paskiem rozrzadu wiec wymienia sie to w komplecie, w vitarze pompa napedzana jest paskiem wielorowkowym razem z wiskiem i alternatorem, wiec z rozrzadem wiele wspolnego nie ma. dopóki chodzi ja bym nie ruszal chyba ze masz duzo kasy i tak profilaktycznie chcesz sobie zmienic :wink:
w ogole wymiana rozrzadu w vitarze to prosta sprawa, jak masz jakies narzedzia i czas to na lajcie dasz rade sam, na stronie jest opis jak sie to robi :wink:


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 7:11 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
pakus pisze:
w asterce pompe wody masz napedzana paskiem rozrzadu wiec wymienia sie to w komplecie, w vitarze pompa napedzana jest paskiem wielorowkowym razem z wiskiem i alternatorem, wiec z rozrzadem wiele wspolnego nie ma.
ma, trzeba zdjąć pasek rozrządu by wymienić pompę. Jak ktoś tego sam nie robi, to lepiej zmienić pompę -> nie płaci 2x za tą samą robotę.
pakus pisze:
w ogole wymiana rozrzadu w vitarze to prosta sprawa, jak masz jakies narzedzia i czas to na lajcie dasz rade sam, na stronie jest opis jak sie to robi :wink:
dokładnie :)

a pompę to bym kupił AISIN - identyczna z oryginałem.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 7:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
W sumie to czytałem ten opis ze stronki i nawet mnie kusiło, żeby samemu to zrobić wg. opisu, ale obawiałem się, że coś pomieszam i Suzi będzie uziemiona, albo co gorsze rozleci się podczas jazdy. W sumie garaż jest, co prawda bez kanału, ale chyba da rade bez niego. Jakieś tam klucze są. Dynamometrycznego nie mam-obejdzie się bez przy tych dokręcaniach? Czas może się też znajdzie...hmm zakupie najpierw części i poczekam na natchnienie, a jak coś pomieszam to będzie na Was :lol:
piotrk pisze:
a pompę to bym kupił AISIN - identyczna z oryginałem.

a pasek i rolka obojętnie jakiej firmy?

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 7:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
piotrk pisze:
pakus pisze:
w asterce pompe wody masz napedzana paskiem rozrzadu wiec wymienia sie to w komplecie, w vitarze pompa napedzana jest paskiem wielorowkowym razem z wiskiem i alternatorem, wiec z rozrzadem wiele wspolnego nie ma.
ma, trzeba zdjąć pasek rozrządu by wymienić pompę. Jak ktoś tego sam nie robi, to lepiej zmienić pompę -> nie płaci 2x za tą samą robotę.
pakus pisze:
w ogole wymiana rozrzadu w vitarze to prosta sprawa, jak masz jakies narzedzia i czas to na lajcie dasz rade sam, na stronie jest opis jak sie to robi :wink:
dokładnie :)

a pompę to bym kupił AISIN - identyczna z oryginałem.



racja, rolka napinacza do pompy jest przykrecana :wink:


Na górę
Post: sob sie 28, 2010 11:09 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
wymien rolke na inowska (INA) niemieckie + pasek GATES - to tak z najwyzszej półki
jak wstawisz rolke NTN-a lub NSK lub KOYO to bedzie taniej i tez ok

_________________
Rower


Na górę
Post: sob sie 28, 2010 1:42 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Za pierwszym razem rozrząd zrobisz samemu w 3godziny... Za drugim i kolejnym zmieścisz się już w 1,5h... :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: sob sie 28, 2010 3:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
W tamtym roku wymieniłem rozrząd, pompę zostawiłem. A w tym roku, po 1,5 mies. postoju auta okazało się że pompa cieknie i co trzeba było nową pompę i rozrząd. Wyjmując pompę trzeba było zdjąć rozrząd.

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob sie 28, 2010 5:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
polopony pisze:
wymien rolke na inowska (INA) niemieckie + pasek GATES - to tak z najwyzszej półki
jak wstawisz rolke NTN-a lub NSK lub KOYO to bedzie taniej i tez ok


Dzięki za info.

Browning pisze:
Za pierwszym razem rozrząd zrobisz samemu w 3godziny... Za drugim i kolejnym zmieścisz się już w 1,5h... :wink:


Wow 3 godziny...ja już miałem czarny scenariusz, że Suzi w garażu postoi ze 3 dni....
Przy okazji jak już będę ruszał chłodnice to wymienię przeciekający wąż (foto w załączniku)
Warto od razu też wymienić pasek ze wspomagania i alternatora?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: sob sie 28, 2010 5:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
viking81 pisze:
Wow 3 godziny...ja już miałem czarny scenariusz, że Suzi w garażu postoi ze 3 dni....
Przy okazji jak już będę ruszał chłodnice to wymienię przeciekający wąż (foto w załączniku)
Warto od razu też wymienić pasek ze wspomagania i alternatora?

Wymień od razu paski- nie duży koszt, a nie będziesz miał później problemu. Chłodnicy nie musisz zrzucać, odkręć tylko obudowę wisko, wisko i dalej już masz z górki.... :wink: :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: sob sie 28, 2010 5:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
jak juz bedziesz mial tak daleko zwroc tez uwage na alternator - moze tez warto zregenerowac - koszt niewielki a zaoszczedzi ci pozniej grzebania

_________________
Rower


Na górę
Post: sob sie 28, 2010 5:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Tak dużo zrzucania dla alternatora to nie ma... :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl