suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=7756
Strona 1 z 2

Autor:  kufcio [ pn maja 14, 2012 8:24 am ]
Tytuł:  2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Witam
niestety dopadła mnie bolączka "zagotowania" płynu. Dziwna sprawa bo nie upalam samochodu, służy do jazdy na co dzień i rekreacyjnie po polnych/leśnych drogach.

Pojawiły sie bąbelki w chłodnicy, aktualnie latam bez termostatu:)

Przed zdjęciem głowicy chce maksymalnie dużo dowiedzieć na temat tego zabiegu. Podstawy nie są mi obce ale...

- Jakiej firmy uszczelkę polecacie?
- czy uszczelniacze zaworowe koniecznie wymieniać?
- Jakie momenty dokręcania śrub?

Mam Service manual ale jakoś dziwnie piszą żeby dokrecac na dwa razy (ok rozumiem) ale poźniej odkręcić do zera i na nowo ? jakos tak dziwnie.

Na jakie niuansy mogę się natknąć podczas tego zabiegu? Byłem na podpytówce u dwóch mechaników którzy uspakajali mnie z splanowaniem....

Autor:  marirus [ pn maja 14, 2012 10:23 am ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Najpierw to sprawdź czy wisko wiatraka działa. Bo jeżeli masz padnięte wisko to w korkach i przy małych prędkościach na stówę będzie ci się grzał do zgotowania płynu w chłodnicy.

Autor:  danthe [ pn maja 14, 2012 10:47 am ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Jak już mu kipi przez chłodnice to raczej powinien głowice gibać.
dodatkowo sprawdził bym drożność wszystkich sekcji w chłodnicy, żeby sie nie zdziwic po remoncie że znowu się zagotuje.

Autor:  himself [ pn maja 14, 2012 2:48 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

mam to samo gotowała mi się v6 nawet przy normalnej jezdzie, nie mowiac juz w terenie co sie działo
visko niby nowe i niby działa, obecnie wsadzilem stare visko spiete na szytwno i jest ok, plynu nie ubywa, wiec szczelka raczej nie. Zostaje jeszcze tak jak mi pisali koledzy chlodnia, Moja nie wyglada zle, ale moze faktycznie ktores sekcje nie działają.
Da się to jakoś sprawdzić pewnie, czy tylko ręką macać chłodnice czy wszedzie gorąca ?j
Moze najpierw zepnij visko na sztywno i zobaczysz czy bedzie ci plyn uciekac?

Autor:  danthe [ pn maja 14, 2012 8:31 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Ręką ostrożnie można sprawdzić czy równomiernie się nagrzewa chłodnica. Jeśli środkowa sekcja jest nieczynna to się visco nie będzie odpowiednio ogrzewała. Poza tym wydajność chłodnicy jest mniejsza.

Autor:  kufcio [ pn maja 14, 2012 8:41 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

W tej chwili mam wode w układzie, w chłodnicy pieknie sie pieni jak piwo w pokalu:)

Czyli jakimi momentami krecić głowice? :)

Autor:  lipa olsztyn [ pn maja 14, 2012 8:58 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

.

Autor:  danthe [ pn maja 14, 2012 9:00 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Jak w manualu napisali że trzeba odpuszczać i dokręcać na dwa razy to zapewne jakiś cel w tym jest.
Jeśli silnik był zagotowany to sprawdził bym głowicę u speca od głowic i przy okazji lekko splanował aby wyrównać płaszczyznę głowicy. Nie wiem jak jest w J20, ale zazwyczaj daje się nową uszczelkę przy zdejmowaniu głowicy, tutaj może się ktoś bardziej doświadczony wypowie.

Autor:  slaw [ pn maja 14, 2012 9:15 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

cel jest taki ze jak pamietam to uszczelka jest stalowa i inaczej sie układa

Autor:  kufcio [ czw lip 05, 2012 7:51 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Odgrzeje temat bo nic sie nie zmieniło, mimo wymiany uszczelki...

Uszczelka wymieniona, przestało bąbelkować.

Założyłem termostat, procedura odpowietrzenia czyli kilka razy rozgrzac i ostudzić, wode ze zbiorniczka ładnie pobrało.

Odpalam i w trase, po ok 2km woda sie gotuje a wąż przy termostacie zimny....

Termostatu mam dwa, stary i nowy. Oba sie otwierają przy 82-83C -sprawdzone elektrycznym termometrem.
Pompę wody zdemontowałem do oględzin, wyglada jak nowa, bez luzu, bez śladów zużycia.

W tej chwili parownik gazu odłączony. Ogrzewanie na max .

Co robie nie tak?

Autor:  NuVo [ czw lip 05, 2012 7:59 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Chłodnica cała ciepła?

Autor:  kufcio [ pt lip 06, 2012 6:07 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Wisko odpada bo chlodnica zimna... jakby termostat sie nie otwierał.

Autor:  danthe [ pt lip 06, 2012 7:31 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

kufcio pisze:
Wisko odpada bo chlodnica zimna... jakby termostat sie nie otwierał.


a moze chłodnica zamulona?
całą zimna czy tak nierówno nagrzana?

Autor:  kufcio [ ndz paź 28, 2012 2:39 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

Całe lato jeździłem bez termostatu,na wodzie. Samochód codziennie potrzebny do pracy, czasu jak to bywa za mało.
Idą mrozy trzeba zalać płynem no i założyć termostat.:)

Założyłem termostat ale wyciąłem ten luźno latający bolczyk, takze przepuszczał wodę. Odpowietrzanie standard czyli nagrzany i pozostawiony.
Wszystko ok. Tylko kiedy w nocy temperatura ok 0-3C ciężko mu sie nagrzac, jak załapie to trzyma.
Kiedy założę ten bolczyk, momentalnie łapie temperature ale po 1-2km gotuje wode....
Rece opadają...
-Chłodnica tylko z gory gorąca, równomiernie. Rura termostatu zimna.

-Termostaty mam dwa, oba sprawdzane w garnku miernikiem elektronicznym, jeden zaczyna sie uchylając przy 81,8C a drugi 82,1C
-Pompe wody wykręcałem, wygląda jak nowa, bez luzów, wirnik plastikowy bez jakichkolwiek śladów uszkodzenia.
Jak samochód był bez termostatu po otworzeniu korka chłodnicy woda silnie sie przelewała.

Próbowałem go odpowietrzyć ustawiając samochód na stromym podjeździe - bez efektów.

Na uwage zasługuje parownik którego węże wodne biegną w jednym miejscu wyżej od korka chłodnicy... ale po odpowietrzeniu silnika węże sa równomiernie gorące, zasilanie cieplejsze jak powrót.
Niby normalnie.... a wodę gotuje.

Autor:  deflor [ ndz paź 28, 2012 8:38 pm ]
Tytuł:  Re: 2.0 R4 J20A Wymiana uszczelki pod głowicą.....

U mnie przy takich objawach pomogła wymiana chłodnicy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/