suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Czym zamienić 1,6 8V ???
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=796
Strona 1 z 9

Autor:  Masmo [ śr mar 12, 2008 9:37 am ]
Tytuł:  Czym zamienić 1,6 8V ???

Mam taki dalekosiężny plan :wink: że jak się skończy silnik wrzucić większy piec. I teraz pytanie: czym mogę go zamienić? Chciałbym jak najmocniejszą benzynę. Auto docelowo będzie jeździć tylko w terenie, a teraz jego wykorzystanie do codziennej jazdy jest niewielikie, wiec bez znaczenia czy pali 12 czy 15/100.
1. 1,6 16V ?
2. 2,0 R4 ?
3. 2,0 V6 z Longa?
4. 2,5 V6 z GV ?
5. Motor nie od Suzuki? Może jakiś VAG-wski? Tylko czy zniesie eksploatację w terenie??
Jak z pasowaniem skrzyń do silników? Czy np V6 z longa można przykręcić do mojej skrzyni i reduktora? Czy trzeba zmieniać całą jednostkę napędową ze skrzynią i reduktorem? Jak z mocowaniem jednostki napędowej? Czy Long ma takie same?
Najbardziej podoba mim się opcja nr 4 :wink: :lol:
http://cgi.ebay.co.uk/Suzuki-Grand-Vita ... dZViewItem
:D
Zdaje sobie sprawę że przeniesienie napędu będzie wybuchowe. Co musiałbym napewno zmienić a co prawdopodobnie żeby auto było bezawaryjne z rosądnym kierownikiem? Czy muszę zmienić mosty i półosie też?

Temat na razie czysto akademicki, ale lepiej mieć gotowy plan na wypadek zgonu pieca. :wink:

Autor:  czaya [ śr mar 12, 2008 6:10 pm ]
Tytuł: 

właśnie utwierdziłem się w przekonaniu że już się zapętliłeś w swych pomysłach .... :mrgreen:

Autor:  Masmo [ śr mar 12, 2008 6:14 pm ]
Tytuł: 

czaykowski pisze:
właśnie utwierdziłem się w przekonaniu że już się zapętliłeś w swych pomysłach .... :mrgreen:

Co przesadzam? Nie twierdze że 1,6 8V to zły motor. Nawet czasem mam wrażenie, że ciągnie lepiej niż powinien. Zawsze jednak może być lepiej, no nie :wink: :lol: .

BTW widziałem w alegro niedrogo 1,8T VAG-a :wink: bez bulu można zczipsować 200KM i jakieś 250Nm. Ciekawe co pierwsze bym poukręcał :roll: :?: :wink: :lol:

Autor:  czaya [ śr mar 12, 2008 6:18 pm ]
Tytuł: 

tylko po co ?

nie znasz jeszcze pewnie 60% możliwości tego auta z modyfikacjami jakie Sławek Ci przeprowadził a już kombinujesz dalej ...
tzn nie moja sprawa, tylko trochę się dziwie ..

Autor:  Masmo [ śr mar 12, 2008 6:22 pm ]
Tytuł: 

czaykowski pisze:
tylko po co ?

nie znasz jeszcze pewnie 60% możliwości tego auta z modyfikacjami jakie Sławek Ci przeprowadził a już kombinujesz dalej ...
tzn nie moja sprawa, tylko trochę się dziwie ..


Napisałem przecież że to czysto akademickie dywagacje :wink: :lol: .
Ta zabawa chyba polega na ciągłym kombinowaniu co by tu jeszcze..... Jak modyfikowałem Octę to w pewnym momencie się opamiętałem, ale koledzy odjechali kompletnie podchodząc do 2 krotnych wzrostów mocy.

Kiedyś pokazywali gdzieś zrobiony z Vitrary rurowiec z założonym turbo i miało to 160 KM z silnika 1,6. Pokazywali co to potrafiło :D .
Tak mnie naszło z tą mocą po podjazdach na Kolibkach :wink: . Co prawda lepsza opona i blokady by wystarczyły z 1,6 8V... a może jeszcze łańcuchy :wink: :!:

Autor:  czaya [ śr mar 12, 2008 6:31 pm ]
Tytuł: 

przerost formy nad treścią wg mnie, ale jak sobie tam stryjenka uważa ...
buduj sobie, a w tym czasie chłopaki będą standardami zdobywali doświadczenie i i tak objadą Cię w terenie autem prosto od niepalącej 90-letniej niemieckiej dziewicy na małych MTekach :mrgreen:

taki lajf, ale jeśli pociąga Cię wyścig tylko zbrojeń to walcz.

mnie już dawno nie, bo... j.w. :mrgreen:

Autor:  Masmo [ śr mar 12, 2008 6:35 pm ]
Tytuł: 

czaykowski pisze:
....buduj sobie, a w tym czasie chłopaki będą standardami zdobywali doświadczenie i i tak objadą Cię w terenie autem prosto od niepalącej 90-letniej niemieckiej dziewicy na małych MTekach :mrgreen::

Wątpię. Vitara to nie Samuraj. Seryjna na małych MT-ekach nie robi w terenie.
Co do doświadczenia: też staram się zdobywać...

Autor:  slaw [ śr mar 12, 2008 8:59 pm ]
Tytuł: 

vitara to nawet na 195 szosowych oponach wiele potrafi :wink:
silnik sprzegło skrzynia 8v to jedyna rzecz o której nie mysze myslec
tobie nie mocy a przełozenia brakuje

a tak naprawde to osprzetu kinetyk i tifor to nie wszystko

u mnie panuje fajna moda mam nadzieje ze sie utrzyma
zero obcej pomocy przed piczątkom to dopiero jazda :lol:

Autor:  Masmo [ śr mar 12, 2008 9:22 pm ]
Tytuł: 

slaw pisze:
tobie nie mocy a przełozenia brakuje

a tak naprawde to osprzetu kinetyk i tifor to nie wszystko


Podjazdy na Kolibkach wymagały kręcenia ile się da. Wszystkie traktory poległy na podjazdach :!: Jakbym miał inne przełożenia to musiałbym przerzucać na 2-kę. A to najprostsza metoda zjarania sprzęgła.
Hi-lift, taśmy też mam :wink: a trapy wkrótce :!:

Nie denerwuj się Sławek mnie tam zawsze mocy mało czym bym nie jeździł :wink: .

Autor:  slaw [ śr mar 12, 2008 9:34 pm ]
Tytuł: 

wieczorem piwo pije pełny luz :lol:

Autor:  Masmo [ śr mar 12, 2008 9:37 pm ]
Tytuł: 

slaw pisze:
wieczorem piwo pije pełny luz :lol:

Ja akurat też. NA ZDROWIE :!:

A powiesz coś w temacie? Dałbym ramę wrzuć motor z 2,0 z Longa? Tak teoretycznie :wink: :lol: :?:

Autor:  slaw [ śr mar 12, 2008 9:50 pm ]
Tytuł: 

ktos jak pamietam z mielca miał pomysł 2.l v6 i afgany sprzedał to szybko jakos

ty znasz jedna vitare ja znam taka co jej mocy z silnikiem 8v nie brakuje :wink:

jakbym chciał to co ty myslisz to bym kupił toyote albo patrola :lol:

Autor:  Masmo [ śr mar 12, 2008 9:55 pm ]
Tytuł: 

slaw pisze:
ktos jak pamietam z mielca miał pomysł 2.l v6 i afgany sprzedał to szybko jakos

W końcu Long V6 mimo że cięższy ma chyba podobne mosty i przeguby i to wytrzymuje. Czemu wiec w krótkiej nie mógłbym mieć pieca z Longa?

Autor:  piotrek [ czw mar 13, 2008 3:56 pm ]
Tytuł: 

ale - taki temat już był http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.p ... ight=#4166

Autor:  sla66 [ czw mar 13, 2008 9:52 pm ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
Zawsze jednak może być lepiej, no nie :wink: :lol: .
Lepsze wrogiem dobrego.

Strona 1 z 9 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/