suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 6:44 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 02, 2012 9:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 04, 2012 1:41 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich!

Jak wyzej, w temacie.
Chcialbym troszke wzmocnic standardowy silniczek w mojej GV (2004 rok, ~65k przebiegu).
Czy jest jakis sposob, dzieki ktoremu mozna niewielkim kosztem dokonac odpowiednich przerobek?

Mocno mi zalezaloby na podniesieniu elastycznosci w niskich zakresach obrotow, oraz jak to mozliwe mocy przy 4-5 tys. (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 :) )

Jezeli taki temat byl to przepraszam (nie znalazlem niczego ciekawego w szukajce) i prosze o nakierowanie mnie nań :)

Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi!


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 10:15 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Domyślam się, że masz krótkiego GVoździa z rzędową 4 cylindrówką.
Po co Ci więcej mocy? :mrgreen:
Jak brakuje mocy i z dołu i z góry, to kiepsko. Zmień może olej, filtry, może katalizator zapchany...
A nie hałasuje Ci rozrząd?
Jak chcesz z dołu moc, to dołóż turbo, czy kompresor...
Jak chcesz z góry, to przerób dolot, wydech...

A tak przy okazji... 65k przebiegu? Aż ciekaw jestem, jak wygląda to auto i co robiło większość swego życia :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 10:22 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie ma nic za darmo :roll:
Jak chcesz tanio to sobie magnetyzer wsadź :wink:
A tak na poważnie:
Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1
Włóż dobry filtr stożkowy.
Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 10:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
greq pisze:
...
(Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 :) )...

Jeśli nawet na autostradzie nie jesteś w stanie normalnie jechać na 5 biegu, to silnikowi/autu potrzebny jest remont a nie tuning :roll:

Chyba, że masz wsadzone ze 35" i zapomniałeś wspomnieć :mrgreen:

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 10:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Kurka też nie czaje że on nie jedzie i na autostradzie na 5 nie jedzie(mniemam że o wyprzedzanie chodzi ).
Jak @Zax też jestem ciekaw co to auto robiło i jak wygląda że ma taki przebieg :mrgreen:

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 11:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
greq pisze:
Witam wszystkich!

Jak wyzej, w temacie.
Chcialbym troszke wzmocnic standardowy silniczek w mojej GV (2004 rok, ~65k przebiegu).
Czy jest jakis sposob, dzieki ktoremu mozna niewielkim kosztem dokonac odpowiednich przerobek?

Mocno mi zalezaloby na podniesieniu elastycznosci w niskich zakresach obrotow, oraz jak to mozliwe mocy przy 4-5 tys. (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 :) )

Jezeli taki temat byl to przepraszam (nie znalazlem niczego ciekawego w szukajce) i prosze o nakierowanie mnie nań :)

Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi!

4-5 tysięcy na piątce w dwulitrówce, to całkiem spora prędkość...
Ile to, 140-160?
Chociaż przy Twoim rozmiarze opon powinna spokojnie się bujać do tej prędkości. Jak nie chce -> silnik padyga.
Ale spoko, koledzy właśnie sprzedają za 2300 zestaw 1,8 z Baleno :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 12:14 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 04, 2012 1:41 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
zax pisze:
Domyślam się, że masz krótkiego GVoździa z rzędową 4 cylindrówką.
Po co Ci więcej mocy? :mrgreen:
Jak brakuje mocy i z dołu i z góry, to kiepsko. Zmień może olej, filtry, może katalizator zapchany...
A nie hałasuje Ci rozrząd?
Jak chcesz z dołu moc, to dołóż turbo, czy kompresor...
Jak chcesz z góry, to przerób dolot, wydech...

A tak przy okazji... 65k przebiegu? Aż ciekaw jestem, jak wygląda to auto i co robiło większość swego życia :mrgreen:


Troche rozrzad halasuje przy schodzeniu z wysokich obrotow, ale moc jest ok (mam na mysli, ze sie nie zmniejszyla nagle :) )
Samochod w nienagannym stanie technicznym, wszystko od poczatku do konca robione w ASO, wiec wszystko poza klimatyzacja smiga perfekt ;) (ta lubi caly czas mrugac do mnie okiem zwanym A/C :) )
Chodzi tak jak wspomnialem o "Grandzie" krotka z 4 cylindrowym silnikiem, w manualu.

To co proponujesz ma sens, tylko pytanie, czy jest gdzies warsztat ktory to wykona w Warszawie? I czy zrobia to za sensowne pieniadze? Ktora z tych opcji bylaby najlepszym rozwiazaniem?

Autko od poczatku jezdzone po miescie, teren okazyjnie i to nie ciezki :)


radzik071 pisze:
Nie ma nic za darmo :roll:
Jak chcesz tanio to sobie magnetyzer wsadź :wink:
A tak na poważnie:
Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1
Włóż dobry filtr stożkowy.
Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże.


Jakiego uzysku moglbym sie spodziewac po takim zabiegu?

miras7 pisze:
greq pisze:
...
(Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 :) )...

Jeśli nawet na autostradzie nie jesteś w stanie normalnie jechać na 5 biegu, to silnikowi/autu potrzebny jest remont a nie tuning :roll:

Chyba, że masz wsadzone ze 35" i zapomniałeś wspomnieć :mrgreen:


Mam zwykle standardowe stalowki na 235/60/R16 bodajze :)
Ogolnie do vMAX samochodzik na piatce sie nie rozpedzi, trzeba redukowac na czworke :)

Mieciu1 pisze:
Kurka też nie czaje że on nie jedzie i na autostradzie na 5 nie jedzie(mniemam że o wyprzedzanie chodzi ).
Jak @Zax też jestem ciekaw co to auto robiło i jak wygląda że ma taki przebieg :mrgreen:


Wyprzedzanie uwazam za nie mozliwe na wyzszym biegu niz 3 :D

zax pisze:
4-5 tysięcy na piątce w dwulitrówce, to całkiem spora prędkość...Ile to, 140-160?


Tak, dokladnie :)
Na piatce nie bujnie sie raczej wiecej anizeli 150, na czworce leci ponad vMAX.





Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? :)



EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam :twisted:


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 12:30 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
greq pisze:
EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam :twisted:


A chcesz jeździć prosto, czy bardziej bokiem?
Bo chyba przy ciężkiej nodze i braku kagańców elektronicznych typu asr, esp to ciężko tym by było na codzień jeździć z taką mocą.
300 konna krótka GV... To by było coś....
...do pierwszego zakrętu :mrgreen:

Jak seryjna krótka GV z J20A na piątce nie jedzie powyżej jakiejś prędkości, tylko trzeba zredukować na 4, to silnik zatyrany.
Przy tym silniku spokojnie się zmienia przy 3000rpm na piątkę i na piątce powinna osiągać chociaż 160.

greq pisze:
Troche rozrzad halasuje przy schodzeniu z wysokich obrotow, ale moc jest ok (mam na mysli, ze sie nie zmniejszyla nagle :) )
(...)
Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? :)

No. Możnaby tu sprawdzić TPSa, zmienić filtry, świece, kata i ewentualnie rozrząd.
I powinno zapie*dalać.
Chociaż J20A ze starych Vitar (134KM) i tak będzie latać lepiej ;)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 1:04 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
zax pisze:
Jak seryjna krótka GV z J20A na piątce nie jedzie powyżej jakiejś prędkości, tylko trzeba zredukować na 4, to silnik zatyrany.
Przy tym silniku spokojnie się zmienia przy 3000rpm na piątkę i na piątce powinna osiągać chociaż 160.

Dokładnie :) .
Ja coprawda jeżdzę na 225/75 i to mt a do tego samochód trochę wyższy niż seria i raczej załadowany bagażnik( i nie tylko :wink: ) ale 150 to nie jest jakiś strasznie wielki problem (realne 140 według licznika po uwzględnieniu rozmiaru opon),chociaż nie jeżdzę tak zbyt często bo asfalt mnie nie jara (preferuje szutry :mrgreen: ) i poruszam się po asfalcie raczej z normalnymi prędkościami.
Tak jak pisze Zax coś jest chyba nie dokońca ok z silnikiem lub poprostu twoja ciężka noga i doświadczenie z innymi samochodami o wiele większej mocy przysłania ci to że to jest terenówka a nie placek z 300km pod maską :mrgreen:

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 8:02 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1
Włóż dobry filtr stożkowy.
Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże.


Te wszystkie zabiegi pogorszą dół. Oczywiście góra z dużym prawdopodobieństwem wsie poprawi, ale bez zmiany mapy wtrysków niewiele da.

greq pisze:
Jakiego uzysku moglbym sie spodziewac po takim zabiegu?

Przy zmianie map wtrysków, ostrzejszych wałkach (jeśli ktoś takie robi) i obróbce głowicy to do 20% przyrostu można się spodziewać. Koszt takiej zabawy to okolo 10kzł :)

greq pisze:
Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? :)


Bedzie trudno, jest na świecie kilka projektów J20 + turbo, ale tutaj jak na razie jeden pasjonat aktualnie znęca się nad tym silnikiem w poszukiwaniu dodatkowych kucy:
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=7329

Zastanawiam sie czy u Ciebie wszystko z układem napędowym w porządku. Stawiam na zwiększone opory toczenia (łożyska zużyte, brak oleju lub stary olej, itp.). Zaczął bym od dokładnego sprawdzenia i wymiany płynów ustrojowych wszystkich. Dodatkowo układ zapłonowy.

greq pisze:
EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam :twisted:


To wszystko wyjaśnia :)
Zacznij jeździć na reduktorze to będziesz miał podobne przyspieszenia :)
Ja mam płaszczaka 240HP to jak przesiadam sie do vitary musze sobie powtarzać że tutaj jeździmy inaczej :mrgreen:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 12:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 04, 2012 1:41 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
zax pisze:
typu asr, esp to ciężko tym by było na codzień jeździć z taką mocą.


Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. :)
Kwestia gustu.

zax pisze:
na piątce powinna osiągać chociaż 160


Moze zle sie wyrazilem, nie mialem tak dlugiego dystansu jeszcze zeby sie rozpedzic na piatce bardziej :)

Mieciu1 pisze:
(realne 140


Ja mierze predkosc GPS'em :)
Max mam teraz chyba 167 :) (wg. tech specs samochodu vMAX to 160)

danthe pisze:
Koszt takiej zabawy to okolo 10kzł


To juz wole druga Vitarke kupic z V6 :)

danthe pisze:
J20 + turbo,


Obadam temat, dzieki za info :)


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 12:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
moim zdaniem ( a jezdzilem kilkoma) silnik 2.0 r4 ma o wiele wiekszego kopa niz 2.0 v6 . . .

_________________
EVitara


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 12:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
greq pisze:
Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. :)
Kwestia gustu.


Bardzo zabawnie.
Szczególnie jak w coś wy**rwisz, bo się nie uda zatrzymać.

greq pisze:
To juz wole druga Vitarke kupic z V6 :)

To chyba z XL7 2,7 i motać.
Tylko nie wiem po co, bo wtedy będzie 90% masy na przednich kołach, a tył będzie mielić przy każdym przyciśnięciu gazu :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 5:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 04, 2012 1:41 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
zax pisze:
greq pisze:
Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. :)
Kwestia gustu.


Bardzo zabawnie.
Szczególnie jak w coś wy**rwisz, bo się nie uda zatrzymać.


Wydaje mi sie, ze troche dramatyzujesz :)
Trzeba jezdzic z glowa, tego nie zastapi zaden sprzet.


Dobra, dzieki wielkie Panowie za odpowiedzi!
Jak byscie jeszcze cos ciekawego wykombinowali, to prosze dajcie znac w temacie :)

Ja postaram sie ogarnac temat w.w. przerobek w Warszawie, ich realizacji i cenie :)


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 10:29 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A tutaj masz dowód że się da:
http://www.youtube.com/watch?v=jxSr8yF5 ... re=related

Silnik jest praktycznie taki sam jak w GV, z dokładnością do osprzętu, blok i glowica takie same.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl