suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 6:40 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 18, 2012 7:29 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Czołem!
Po niedzielnych topieniach auta stwierdzono w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym szlam z kałuży (w ilości wizualnie niewielkiej)
Na 99% zassało gnoju wężykiem od nadmiaru, tego który idzie na sam dół po mocowaniu chłodnicy.
Trzeba dziada skrócić.
Pytanie:
Wystarczy wypłukanie układu czystą wodą? Tzn. kilka razy wlać - pokręcić motorem - wylać plus extra płukanie chłodnicy czy zastosować dodatkowe,specjalne czary-mary?

Drogie forum dopomóż!

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lip 18, 2012 7:49 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Przepłucz wężem ogrodowym, pompa wody niech trochę pomiętoli, przepłucz znowu i zapomnij o temacie :wink: Przynajmniej ja bym tak zrobił :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr lip 18, 2012 10:07 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
jak juz sie bawisz to wlej odkamieniacz

_________________
EVitara


Na górę
Post: śr lip 18, 2012 10:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Jeżeli ma w miarę świeżą chłodnicę to raczej nic to nie da... A jeżeli starą to może tylko zacząć ciec z niej :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw lip 19, 2012 7:44 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Z układem chłodzenia nie było problemów. Boję sie żeby dziadostwo nie dostało się do pompy i nie narobiło kuku.
Dzięki za sugestie.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lip 24, 2012 6:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
pompa jest banalna w swej konstrukcji i trochę szlamu nie powinno jej zaszkodzić.
Najpierw bym przepłukał chłodnicę wężem lub po prostu przy użyciu konewki przelewał wodę bez odpalania sztrucla. Uważaj z ciśnieniem, bo legenda miejska mówi, że można pogiąć w środku blaszki. Ale to tylko legenda ;-)

Kamień sobie odpuść, po co kusić licho? Działało - nie ruszać ;-)

Co do węża od odpowietrzenia ... ile Ci tego zassało ?! Przecież on idzie do zbiorniczka wyrównawczego, a tam z 0.5l płynu się mieści. Chyba, że miałeś suchość w układzie?

jestem :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt lip 24, 2012 7:00 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Było sucho w zbiorniczku, zassało może 1/3.
Dzisiaj z tym podziałam.
Dzięki za porady.

piotrk pisze:

jestem :mrgreen:


No!Wywołuję duchy przeszłości :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lip 24, 2012 7:37 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
piotrk pisze:
Kamień sobie odpuść, po co kusić licho? Działało - nie ruszać ;-)


taa , a w zimie zalozy temat - panowie, nagzezwnica na maksa otwarta a mi jezyk do zebow przymarza - co robic ?

jak mu diabel spi w ukladzie chlodzenia to i tak sie obudzi czy bedzie odkamienial czy nie, a chlodnica po tylku dostaje najczesciej od ZEWNATRZ, przez sol i korozje

_________________
EVitara


Na górę
Post: pt lip 27, 2012 11:04 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Układ przepłukany 2 razy ale tylko na małym obiegu,bo nie ruszałem się z placu. Praktycznie nie było syfu.
Ale żeby nie było tak kolorowo to puściła pompa wody,leje się po bloku i mocno szumi łożysko. Do wymiany.
Mogło to mieć związek z gnojem w chłodnicy?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sie 06, 2012 5:33 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
NuVo pisze:
Mogło to mieć związek z gnojem w chłodnicy?
pewnie mogło, ale mi najczęściej pompy się psuły, gdy "mechanik" zbyt mocno naciągał pasek i łożysko się kończyło. może zbieg okoliczności, albo syndrom SKS?


vaiker pisze:
piotrk pisze:
Kamień sobie odpuść, po co kusić licho? Działało - nie ruszać ;-)


taa , a w zimie zalozy temat - panowie, nagzezwnica na maksa otwarta a mi jezyk do zebow przymarza - co robic ?

jak mu diabel spi w ukladzie chlodzenia to i tak sie obudzi czy bedzie odkamienial czy nie, a chlodnica po tylku dostaje najczesciej od ZEWNATRZ, przez sol i korozje
jest taka zasada w dziale inżynierii, którym się zajmuje (ale nie tylko): działa, nie ruszać.
Zaoszczędzony czas i środki można przeznaczyć na coś innego.

Podobnie z teorii gier wynika. Jeśli nic nie zrobisz (zaoszczędzisz czas), to masz 2 opcje, że będzie działać (wygrałeś), albo nie :mrgreen:
Jeśłi nie, to i tak musisz zrobić -> nic nie straciłeś, bo miałeś to zrobić wcześniej. Można tylko zyskać :mrgreen:

No oczywiście, jak ktoś lubi, może zrobić doktorat ze sposobów odkamieniania chłodnicy :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 4:50 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
piotrk pisze:
NuVo pisze:
Mogło to mieć związek z gnojem w chłodnicy?
pewnie mogło, ale mi najczęściej pompy się psuły, gdy "mechanik" zbyt mocno naciągał pasek i łożysko się kończyło. może zbieg okoliczności, albo syndrom SKS?



Pompa wymieniona, 3 łopatki były lekko przyrdzewiałe. Trochę syfu było w zakamarkach, ale tak jak piszesz to raczej syndrom SKS. Przeczyściłem chłodnicę, do termostatu nie zaglądałem. Póki co pacjent żyje i nie ma gorączki :wink:
Jeszcze pytanie techniczne:
Za co odpowiadają otworki w korpusie pompy na zewnątrz, widoczne od góry i od dołu pompy. Widać przez nie wałek. po co one są,może je zaślepić?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 10:33 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
NuVo pisze:
Za co odpowiadają otworki w korpusie pompy na zewnątrz, widoczne od góry i od dołu pompy. Widać przez nie wałek. po co one są,może je zaślepić?
Wyjście awaryjne dla płynu. Jak Ci się kończy pompa, albo łożyska dostają luzu albo uszczelniacz spruchnieje, albo ciśnienie wzrośnie niemiłosiernie, a Ty w swej zapobiegliwości zastosujesz osikowy korek w chłodnicy a przelew zaspawasz, to tam właśnie płyn popłynie ;-)

BTW: rdza na łopatkach ... nie wymieniało się płynu? :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 10:42 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wymieniało się. Końcówki łopatek były rdzawe. Miałem koncentrat w proporcji ... do ... :mrgreen: a co było wcześniej to nie wiem ale na pewno płyn. Teraz krąży poczciwe petrygo.
Co do pompy to w celach badawczo rozwojowych zapytam jeszcze - po co jest sprężyna pod wirnikiem,jakiś zawór w razie dużego ciśnienia?

Bajdełej w górnym wężu po organoleptycznym wsadzeniu w niego palca i przetarciu ukazał mi się srebrny nalot. Wina płynu że utlenia/zużywa amelinium?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 9:23 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Sprężyna dociska grafitowy pierścień uszczelniający.
PiotrK,ty żyjesz? :D

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl