suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=8183 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | greq [ czw sie 02, 2012 9:31 pm ] |
Tytuł: | 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
Witam wszystkich! Jak wyzej, w temacie. Chcialbym troszke wzmocnic standardowy silniczek w mojej GV (2004 rok, ~65k przebiegu). Czy jest jakis sposob, dzieki ktoremu mozna niewielkim kosztem dokonac odpowiednich przerobek? Mocno mi zalezaloby na podniesieniu elastycznosci w niskich zakresach obrotow, oraz jak to mozliwe mocy przy 4-5 tys. (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 ![]() Jezeli taki temat byl to przepraszam (nie znalazlem niczego ciekawego w szukajce) i prosze o nakierowanie mnie nań ![]() Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi! |
Autor: | zax [ czw sie 02, 2012 10:15 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
Domyślam się, że masz krótkiego GVoździa z rzędową 4 cylindrówką. Po co Ci więcej mocy? ![]() Jak brakuje mocy i z dołu i z góry, to kiepsko. Zmień może olej, filtry, może katalizator zapchany... A nie hałasuje Ci rozrząd? Jak chcesz z dołu moc, to dołóż turbo, czy kompresor... Jak chcesz z góry, to przerób dolot, wydech... A tak przy okazji... 65k przebiegu? Aż ciekaw jestem, jak wygląda to auto i co robiło większość swego życia ![]() |
Autor: | radzik071 [ czw sie 02, 2012 10:22 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
Nie ma nic za darmo ![]() Jak chcesz tanio to sobie magnetyzer wsadź ![]() A tak na poważnie: Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1 Włóż dobry filtr stożkowy. Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże. |
Autor: | miras7 [ czw sie 02, 2012 10:38 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
greq pisze: ... (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 ![]() Jeśli nawet na autostradzie nie jesteś w stanie normalnie jechać na 5 biegu, to silnikowi/autu potrzebny jest remont a nie tuning ![]() Chyba, że masz wsadzone ze 35" i zapomniałeś wspomnieć ![]() |
Autor: | Mieciu1 [ czw sie 02, 2012 10:42 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
Kurka też nie czaje że on nie jedzie i na autostradzie na 5 nie jedzie(mniemam że o wyprzedzanie chodzi ). Jak @Zax też jestem ciekaw co to auto robiło i jak wygląda że ma taki przebieg ![]() |
Autor: | zax [ czw sie 02, 2012 11:52 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
greq pisze: Witam wszystkich! Jak wyzej, w temacie. Chcialbym troszke wzmocnic standardowy silniczek w mojej GV (2004 rok, ~65k przebiegu). Czy jest jakis sposob, dzieki ktoremu mozna niewielkim kosztem dokonac odpowiednich przerobek? Mocno mi zalezaloby na podniesieniu elastycznosci w niskich zakresach obrotow, oraz jak to mozliwe mocy przy 4-5 tys. (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 ![]() Jezeli taki temat byl to przepraszam (nie znalazlem niczego ciekawego w szukajce) i prosze o nakierowanie mnie nań ![]() Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi! 4-5 tysięcy na piątce w dwulitrówce, to całkiem spora prędkość... Ile to, 140-160? Chociaż przy Twoim rozmiarze opon powinna spokojnie się bujać do tej prędkości. Jak nie chce -> silnik padyga. Ale spoko, koledzy właśnie sprzedają za 2300 zestaw 1,8 z Baleno ![]() |
Autor: | greq [ pt sie 03, 2012 12:14 am ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
zax pisze: Domyślam się, że masz krótkiego GVoździa z rzędową 4 cylindrówką. Po co Ci więcej mocy? ![]() Jak brakuje mocy i z dołu i z góry, to kiepsko. Zmień może olej, filtry, może katalizator zapchany... A nie hałasuje Ci rozrząd? Jak chcesz z dołu moc, to dołóż turbo, czy kompresor... Jak chcesz z góry, to przerób dolot, wydech... A tak przy okazji... 65k przebiegu? Aż ciekaw jestem, jak wygląda to auto i co robiło większość swego życia ![]() Troche rozrzad halasuje przy schodzeniu z wysokich obrotow, ale moc jest ok (mam na mysli, ze sie nie zmniejszyla nagle ![]() Samochod w nienagannym stanie technicznym, wszystko od poczatku do konca robione w ASO, wiec wszystko poza klimatyzacja smiga perfekt ![]() ![]() Chodzi tak jak wspomnialem o "Grandzie" krotka z 4 cylindrowym silnikiem, w manualu. To co proponujesz ma sens, tylko pytanie, czy jest gdzies warsztat ktory to wykona w Warszawie? I czy zrobia to za sensowne pieniadze? Ktora z tych opcji bylaby najlepszym rozwiazaniem? Autko od poczatku jezdzone po miescie, teren okazyjnie i to nie ciezki ![]() radzik071 pisze: Nie ma nic za darmo ![]() Jak chcesz tanio to sobie magnetyzer wsadź ![]() A tak na poważnie: Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1 Włóż dobry filtr stożkowy. Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże. Jakiego uzysku moglbym sie spodziewac po takim zabiegu? miras7 pisze: greq pisze: ... (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 ![]() Jeśli nawet na autostradzie nie jesteś w stanie normalnie jechać na 5 biegu, to silnikowi/autu potrzebny jest remont a nie tuning ![]() Chyba, że masz wsadzone ze 35" i zapomniałeś wspomnieć ![]() Mam zwykle standardowe stalowki na 235/60/R16 bodajze ![]() Ogolnie do vMAX samochodzik na piatce sie nie rozpedzi, trzeba redukowac na czworke ![]() Mieciu1 pisze: Kurka też nie czaje że on nie jedzie i na autostradzie na 5 nie jedzie(mniemam że o wyprzedzanie chodzi ). Jak @Zax też jestem ciekaw co to auto robiło i jak wygląda że ma taki przebieg ![]() Wyprzedzanie uwazam za nie mozliwe na wyzszym biegu niz 3 ![]() zax pisze: 4-5 tysięcy na piątce w dwulitrówce, to całkiem spora prędkość...Ile to, 140-160? Tak, dokladnie ![]() Na piatce nie bujnie sie raczej wiecej anizeli 150, na czworce leci ponad vMAX. Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? ![]() EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam ![]() |
Autor: | zax [ pt sie 03, 2012 12:30 am ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
greq pisze: EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam ![]() A chcesz jeździć prosto, czy bardziej bokiem? Bo chyba przy ciężkiej nodze i braku kagańców elektronicznych typu asr, esp to ciężko tym by było na codzień jeździć z taką mocą. 300 konna krótka GV... To by było coś.... ...do pierwszego zakrętu ![]() Jak seryjna krótka GV z J20A na piątce nie jedzie powyżej jakiejś prędkości, tylko trzeba zredukować na 4, to silnik zatyrany. Przy tym silniku spokojnie się zmienia przy 3000rpm na piątkę i na piątce powinna osiągać chociaż 160. greq pisze: Troche rozrzad halasuje przy schodzeniu z wysokich obrotow, ale moc jest ok (mam na mysli, ze sie nie zmniejszyla nagle ![]() (...) Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? ![]() No. Możnaby tu sprawdzić TPSa, zmienić filtry, świece, kata i ewentualnie rozrząd. I powinno zapie*dalać. Chociaż J20A ze starych Vitar (134KM) i tak będzie latać lepiej ![]() |
Autor: | Mieciu1 [ pt sie 03, 2012 1:04 am ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
zax pisze: Jak seryjna krótka GV z J20A na piątce nie jedzie powyżej jakiejś prędkości, tylko trzeba zredukować na 4, to silnik zatyrany. Przy tym silniku spokojnie się zmienia przy 3000rpm na piątkę i na piątce powinna osiągać chociaż 160. Dokładnie ![]() Ja coprawda jeżdzę na 225/75 i to mt a do tego samochód trochę wyższy niż seria i raczej załadowany bagażnik( i nie tylko ![]() ![]() Tak jak pisze Zax coś jest chyba nie dokońca ok z silnikiem lub poprostu twoja ciężka noga i doświadczenie z innymi samochodami o wiele większej mocy przysłania ci to że to jest terenówka a nie placek z 300km pod maską ![]() |
Autor: | danthe [ pt sie 03, 2012 8:02 am ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
radzik071 pisze: Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1 Włóż dobry filtr stożkowy. Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże. Te wszystkie zabiegi pogorszą dół. Oczywiście góra z dużym prawdopodobieństwem wsie poprawi, ale bez zmiany mapy wtrysków niewiele da. greq pisze: Jakiego uzysku moglbym sie spodziewac po takim zabiegu? Przy zmianie map wtrysków, ostrzejszych wałkach (jeśli ktoś takie robi) i obróbce głowicy to do 20% przyrostu można się spodziewać. Koszt takiej zabawy to okolo 10kzł ![]() greq pisze: Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? ![]() Bedzie trudno, jest na świecie kilka projektów J20 + turbo, ale tutaj jak na razie jeden pasjonat aktualnie znęca się nad tym silnikiem w poszukiwaniu dodatkowych kucy: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=7329 Zastanawiam sie czy u Ciebie wszystko z układem napędowym w porządku. Stawiam na zwiększone opory toczenia (łożyska zużyte, brak oleju lub stary olej, itp.). Zaczął bym od dokładnego sprawdzenia i wymiany płynów ustrojowych wszystkich. Dodatkowo układ zapłonowy. greq pisze: EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam ![]() To wszystko wyjaśnia ![]() Zacznij jeździć na reduktorze to będziesz miał podobne przyspieszenia ![]() Ja mam płaszczaka 240HP to jak przesiadam sie do vitary musze sobie powtarzać że tutaj jeździmy inaczej ![]() |
Autor: | greq [ pt sie 03, 2012 12:21 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
zax pisze: typu asr, esp to ciężko tym by było na codzień jeździć z taką mocą. Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. ![]() Kwestia gustu. zax pisze: na piątce powinna osiągać chociaż 160 Moze zle sie wyrazilem, nie mialem tak dlugiego dystansu jeszcze zeby sie rozpedzic na piatce bardziej ![]() Mieciu1 pisze: (realne 140 Ja mierze predkosc GPS'em ![]() Max mam teraz chyba 167 ![]() danthe pisze: Koszt takiej zabawy to okolo 10kzł To juz wole druga Vitarke kupic z V6 ![]() danthe pisze: J20 + turbo, Obadam temat, dzieki za info ![]() |
Autor: | vaiker [ pt sie 03, 2012 12:23 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
moim zdaniem ( a jezdzilem kilkoma) silnik 2.0 r4 ma o wiele wiekszego kopa niz 2.0 v6 . . . |
Autor: | zax [ pt sie 03, 2012 12:32 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
greq pisze: Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. ![]() Kwestia gustu. Bardzo zabawnie. Szczególnie jak w coś wy**rwisz, bo się nie uda zatrzymać. greq pisze: To juz wole druga Vitarke kupic z V6 ![]() To chyba z XL7 2,7 i motać. Tylko nie wiem po co, bo wtedy będzie 90% masy na przednich kołach, a tył będzie mielić przy każdym przyciśnięciu gazu ![]() |
Autor: | greq [ pt sie 03, 2012 5:53 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
zax pisze: greq pisze: Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. ![]() Kwestia gustu. Bardzo zabawnie. Szczególnie jak w coś wy**rwisz, bo się nie uda zatrzymać. Wydaje mi sie, ze troche dramatyzujesz ![]() Trzeba jezdzic z glowa, tego nie zastapi zaden sprzet. Dobra, dzieki wielkie Panowie za odpowiedzi! Jak byscie jeszcze cos ciekawego wykombinowali, to prosze dajcie znac w temacie ![]() Ja postaram sie ogarnac temat w.w. przerobek w Warszawie, ich realizacji i cenie ![]() |
Autor: | danthe [ pt sie 03, 2012 10:29 pm ] |
Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
A tutaj masz dowód że się da: http://www.youtube.com/watch?v=jxSr8yF5 ... re=related Silnik jest praktycznie taki sam jak w GV, z dokładnością do osprzętu, blok i glowica takie same. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |