suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 2:44 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 19, 2008 5:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Dziś znów byłem na poligonie...Spotkałem tam Chaosa i Maćka27 z zaprzyjaźnionego forum.....

I mam problem, bo jak Maciek jechał moją vitką, to orzekł, że w ogóle nie ma mocy...

I to chyba prawda, bo kurcze na 2 na reduktorze mi gasł praktycznie na lekkim wzniesieniu :(

Co może być przyczyną?

PS. Od razu się zapytam - jakie świece zalecacie do Vitki i jakie kable WN?
Bo może to tego wina?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 6:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Odpowiednie świece do 1.6 8V to NGK BKR5E, przerwa na świecach to 0,7mm
Zobacz czy przepustnica otwiera się w pełni (regulacja linki gazu), czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest właściwy, czy filtr powietrza jest czysty, czy luzy zaworowe prawidłowe.
A może masz przytkany/przerobiony dolot powietrza, albo wydech?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 11:16 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Świece mają przerwę kole 2-3 mm :lol:
Świece mają ładny, białawy nalot więc nie podejrzewam złego zapłonu.
Co do przepustnicy, to nie wiem, dolotu też niemiec raczej nie ruszał - tak samo jak wydechu :)

Wpływ mogło mieć zalepienie błotem nadkola? Mogło zalepić dolot?
Czy jak sobie odłączę tę krótką rurkę gumową od błotnika i załóżmy przeciągnę pod maską gdzieś to nie będzie miało wpływu na zjawiska falowe w dolocie?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 20, 2008 9:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
to zmniejsz koniecznie przerwę na świecach
kolor świecy wskazuje na skład mieszanki, a nie na kąt wyprzedzenia

W mojej 1.6 16V powietrze zasysane jest z komory silnika, w 8V chyba jest tak samo. Pod błotnikiem jest jakaś rura ssąca, ale wlot powietrza jest przy mocowaniu lewego amortyzatora.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 20, 2008 3:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Wymieniłem świece na BPR6ES. I zdjąłem tę krótką gumową rurkę do błotnika...
Silnik chodzi lepiej, ładniej się wkręca na obroty i nie gaśnie przy depnięciu...
Zobaczymy, czy to pomogło :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 9:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
kosciej pisze:
Wymieniłem świece na BPR6ES. ...D

Te świece są do silnika 16V. W zimie możesz mieć problemy.
I fabrycznie świece mają przerwę 0,9mm - to za dużo dla Vitary. Iskra dużo chętniej będzie przeskakiwać poza świecą przy wilgotnej instalacji zapłonowej.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 10:00 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hmmm - a wg katalogów te świece są do silnika 8v tylko na gaźniku...Przynajmniej tak było w norauto :/

Co do tego co mówisz, to na stronach http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=SUZUKI&h=SUZUKI&m=Vitara
Jest że mają 0.8, natomiast 5 ma 0.9...

Myślicie, że to źle? Dotychczasz również miałem BPR6ES, tylko już strasznie zajechane :)

PS. Właściwie, to warto powiedzieć, że te moje świece to nie normalne BPR6ES, tylko V-line No 2 ;)

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 11:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
"V-line" to szczerbinka na środkowej elektrodzie.
A Suzuki wymaga przerwy 0,7mm między elektrodami. Zdecydowanie dobrze jest się trzymać zaleceń producenta.
Nie wierz katalogom producenta świec. Najbardziej wiarygodne są informacje producenta samochodu.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 11:43 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Muszę się z @Pavel zgodzić. Sam ostatnio, po zainstaowaniu LPG zmieniłem świece z "poniemieckich" i samochód zyskał duuużo na dynamice zarówno na benzynie jak i na gazie. Z przerwami się zgodzę również - myślę, że sporo ludzi siedziało przy projektowaniu silnika, i ta wartość jest uzasadniona :), dlaczego więc na siłe ją zmieniać ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 12:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No dobra - to dziś wykręcę świece i trochę je przygnę ;)

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: LPG
Post: pn kwie 21, 2008 4:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
A do jazdy na LPG przerwę na świecach trzeba zmniejszyć o 0,2mm w stosunku do zaleceń producenta samochodu. (w przypadku Vitary będzie to 0,5mm).

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 6:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Zmniejszyłem przerwę na dokładnie 0.7 mm - Nie czuje różnicy, ale jak fabryka karze :)

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 9:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
kosciej pisze:
Zmniejszyłem przerwę na dokładnie 0.7 mm - Nie czuje różnicy, ale jak fabryka karze :)

Różnica pojawi się po wjeździe w wodę, szczególnie po przebiegu 5-10 tyś km, gdy elektrody w świecy trochę się wypalą i przerwa powiększy się o 0,1-0,2mm

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 9:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No zobaczymy...

Generalnie się zastanawiam teraz nad jakimś fajnym dolotem...Czy nie wypolerować sobie kanałów, założyć jakiś stożek....Nie chcę snorkla, bo Żona mi marudzi na zmoty ;), więc mogę pod maską coś upchnąć...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 11:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
kosciej pisze:
...Generalnie się zastanawiam teraz nad jakimś fajnym dolotem...Czy nie wypolerować sobie kanałów, założyć jakiś stożek....

A co chcesz osiągnąć?
Tu mozesz dowiedzieć się od mądrych ludzi o modyfikacjach układu ssącego i silnika w ogóle:
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7
http://www.grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl