suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Słaby silnik... http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=887 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kosciej [ sob kwie 19, 2008 5:34 pm ] |
Tytuł: | Słaby silnik... |
Dziś znów byłem na poligonie...Spotkałem tam Chaosa i Maćka27 z zaprzyjaźnionego forum..... I mam problem, bo jak Maciek jechał moją vitką, to orzekł, że w ogóle nie ma mocy... I to chyba prawda, bo kurcze na 2 na reduktorze mi gasł praktycznie na lekkim wzniesieniu ![]() Co może być przyczyną? PS. Od razu się zapytam - jakie świece zalecacie do Vitki i jakie kable WN? Bo może to tego wina? |
Autor: | Pavel [ sob kwie 19, 2008 6:41 pm ] |
Tytuł: | |
Odpowiednie świece do 1.6 8V to NGK BKR5E, przerwa na świecach to 0,7mm Zobacz czy przepustnica otwiera się w pełni (regulacja linki gazu), czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest właściwy, czy filtr powietrza jest czysty, czy luzy zaworowe prawidłowe. A może masz przytkany/przerobiony dolot powietrza, albo wydech? |
Autor: | kosciej [ sob kwie 19, 2008 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
Świece mają przerwę kole 2-3 mm ![]() Świece mają ładny, białawy nalot więc nie podejrzewam złego zapłonu. Co do przepustnicy, to nie wiem, dolotu też niemiec raczej nie ruszał - tak samo jak wydechu ![]() Wpływ mogło mieć zalepienie błotem nadkola? Mogło zalepić dolot? Czy jak sobie odłączę tę krótką rurkę gumową od błotnika i załóżmy przeciągnę pod maską gdzieś to nie będzie miało wpływu na zjawiska falowe w dolocie? |
Autor: | Pavel [ ndz kwie 20, 2008 9:11 am ] |
Tytuł: | |
to zmniejsz koniecznie przerwę na świecach kolor świecy wskazuje na skład mieszanki, a nie na kąt wyprzedzenia W mojej 1.6 16V powietrze zasysane jest z komory silnika, w 8V chyba jest tak samo. Pod błotnikiem jest jakaś rura ssąca, ale wlot powietrza jest przy mocowaniu lewego amortyzatora. |
Autor: | kosciej [ ndz kwie 20, 2008 3:05 pm ] |
Tytuł: | |
Wymieniłem świece na BPR6ES. I zdjąłem tę krótką gumową rurkę do błotnika... Silnik chodzi lepiej, ładniej się wkręca na obroty i nie gaśnie przy depnięciu... Zobaczymy, czy to pomogło ![]() |
Autor: | Pavel [ pn kwie 21, 2008 9:15 am ] |
Tytuł: | |
kosciej pisze: Wymieniłem świece na BPR6ES. ...D
Te świece są do silnika 16V. W zimie możesz mieć problemy. I fabrycznie świece mają przerwę 0,9mm - to za dużo dla Vitary. Iskra dużo chętniej będzie przeskakiwać poza świecą przy wilgotnej instalacji zapłonowej. |
Autor: | kosciej [ pn kwie 21, 2008 10:00 am ] |
Tytuł: | |
Hmmm - a wg katalogów te świece są do silnika 8v tylko na gaźniku...Przynajmniej tak było w norauto :/ Co do tego co mówisz, to na stronach http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=SUZUKI&h=SUZUKI&m=Vitara Jest że mają 0.8, natomiast 5 ma 0.9... Myślicie, że to źle? Dotychczasz również miałem BPR6ES, tylko już strasznie zajechane ![]() PS. Właściwie, to warto powiedzieć, że te moje świece to nie normalne BPR6ES, tylko V-line No 2 ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | Pavel [ pn kwie 21, 2008 11:28 am ] |
Tytuł: | |
"V-line" to szczerbinka na środkowej elektrodzie. A Suzuki wymaga przerwy 0,7mm między elektrodami. Zdecydowanie dobrze jest się trzymać zaleceń producenta. Nie wierz katalogom producenta świec. Najbardziej wiarygodne są informacje producenta samochodu. |
Autor: | piotrk [ pn kwie 21, 2008 11:43 am ] |
Tytuł: | |
Muszę się z @Pavel zgodzić. Sam ostatnio, po zainstaowaniu LPG zmieniłem świece z "poniemieckich" i samochód zyskał duuużo na dynamice zarówno na benzynie jak i na gazie. Z przerwami się zgodzę również - myślę, że sporo ludzi siedziało przy projektowaniu silnika, i ta wartość jest uzasadniona ![]() |
Autor: | kosciej [ pn kwie 21, 2008 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
No dobra - to dziś wykręcę świece i trochę je przygnę ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | Pavel [ pn kwie 21, 2008 4:37 pm ] |
Tytuł: | LPG |
A do jazdy na LPG przerwę na świecach trzeba zmniejszyć o 0,2mm w stosunku do zaleceń producenta samochodu. (w przypadku Vitary będzie to 0,5mm). |
Autor: | kosciej [ wt kwie 22, 2008 6:57 am ] |
Tytuł: | |
Zmniejszyłem przerwę na dokładnie 0.7 mm - Nie czuje różnicy, ale jak fabryka karze ![]() Pozdr! |
Autor: | Pavel [ wt kwie 22, 2008 9:10 am ] |
Tytuł: | |
kosciej pisze: Zmniejszyłem przerwę na dokładnie 0.7 mm - Nie czuje różnicy, ale jak fabryka karze
![]() Różnica pojawi się po wjeździe w wodę, szczególnie po przebiegu 5-10 tyś km, gdy elektrody w świecy trochę się wypalą i przerwa powiększy się o 0,1-0,2mm |
Autor: | kosciej [ wt kwie 22, 2008 9:14 am ] |
Tytuł: | |
No zobaczymy... Generalnie się zastanawiam teraz nad jakimś fajnym dolotem...Czy nie wypolerować sobie kanałów, założyć jakiś stożek....Nie chcę snorkla, bo Żona mi marudzi na zmoty ![]() |
Autor: | Pavel [ wt kwie 22, 2008 11:55 am ] |
Tytuł: | |
kosciej pisze: ...Generalnie się zastanawiam teraz nad jakimś fajnym dolotem...Czy nie wypolerować sobie kanałów, założyć jakiś stożek....
A co chcesz osiągnąć? Tu mozesz dowiedzieć się od mądrych ludzi o modyfikacjach układu ssącego i silnika w ogóle: http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7 http://www.grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |