suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Słaby silnik...
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=887
Strona 1 z 2

Autor:  kosciej [ sob kwie 19, 2008 5:34 pm ]
Tytuł:  Słaby silnik...

Dziś znów byłem na poligonie...Spotkałem tam Chaosa i Maćka27 z zaprzyjaźnionego forum.....

I mam problem, bo jak Maciek jechał moją vitką, to orzekł, że w ogóle nie ma mocy...

I to chyba prawda, bo kurcze na 2 na reduktorze mi gasł praktycznie na lekkim wzniesieniu :(

Co może być przyczyną?

PS. Od razu się zapytam - jakie świece zalecacie do Vitki i jakie kable WN?
Bo może to tego wina?

Autor:  Pavel [ sob kwie 19, 2008 6:41 pm ]
Tytuł: 

Odpowiednie świece do 1.6 8V to NGK BKR5E, przerwa na świecach to 0,7mm
Zobacz czy przepustnica otwiera się w pełni (regulacja linki gazu), czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest właściwy, czy filtr powietrza jest czysty, czy luzy zaworowe prawidłowe.
A może masz przytkany/przerobiony dolot powietrza, albo wydech?

Autor:  kosciej [ sob kwie 19, 2008 11:16 pm ]
Tytuł: 

Świece mają przerwę kole 2-3 mm :lol:
Świece mają ładny, białawy nalot więc nie podejrzewam złego zapłonu.
Co do przepustnicy, to nie wiem, dolotu też niemiec raczej nie ruszał - tak samo jak wydechu :)

Wpływ mogło mieć zalepienie błotem nadkola? Mogło zalepić dolot?
Czy jak sobie odłączę tę krótką rurkę gumową od błotnika i załóżmy przeciągnę pod maską gdzieś to nie będzie miało wpływu na zjawiska falowe w dolocie?

Autor:  Pavel [ ndz kwie 20, 2008 9:11 am ]
Tytuł: 

to zmniejsz koniecznie przerwę na świecach
kolor świecy wskazuje na skład mieszanki, a nie na kąt wyprzedzenia

W mojej 1.6 16V powietrze zasysane jest z komory silnika, w 8V chyba jest tak samo. Pod błotnikiem jest jakaś rura ssąca, ale wlot powietrza jest przy mocowaniu lewego amortyzatora.

Autor:  kosciej [ ndz kwie 20, 2008 3:05 pm ]
Tytuł: 

Wymieniłem świece na BPR6ES. I zdjąłem tę krótką gumową rurkę do błotnika...
Silnik chodzi lepiej, ładniej się wkręca na obroty i nie gaśnie przy depnięciu...
Zobaczymy, czy to pomogło :D

Autor:  Pavel [ pn kwie 21, 2008 9:15 am ]
Tytuł: 

kosciej pisze:
Wymieniłem świece na BPR6ES. ...D

Te świece są do silnika 16V. W zimie możesz mieć problemy.
I fabrycznie świece mają przerwę 0,9mm - to za dużo dla Vitary. Iskra dużo chętniej będzie przeskakiwać poza świecą przy wilgotnej instalacji zapłonowej.

Autor:  kosciej [ pn kwie 21, 2008 10:00 am ]
Tytuł: 

Hmmm - a wg katalogów te świece są do silnika 8v tylko na gaźniku...Przynajmniej tak było w norauto :/

Co do tego co mówisz, to na stronach http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=SUZUKI&h=SUZUKI&m=Vitara
Jest że mają 0.8, natomiast 5 ma 0.9...

Myślicie, że to źle? Dotychczasz również miałem BPR6ES, tylko już strasznie zajechane :)

PS. Właściwie, to warto powiedzieć, że te moje świece to nie normalne BPR6ES, tylko V-line No 2 ;)

Pozdrawiam!

Autor:  Pavel [ pn kwie 21, 2008 11:28 am ]
Tytuł: 

"V-line" to szczerbinka na środkowej elektrodzie.
A Suzuki wymaga przerwy 0,7mm między elektrodami. Zdecydowanie dobrze jest się trzymać zaleceń producenta.
Nie wierz katalogom producenta świec. Najbardziej wiarygodne są informacje producenta samochodu.

Autor:  piotrk [ pn kwie 21, 2008 11:43 am ]
Tytuł: 

Muszę się z @Pavel zgodzić. Sam ostatnio, po zainstaowaniu LPG zmieniłem świece z "poniemieckich" i samochód zyskał duuużo na dynamice zarówno na benzynie jak i na gazie. Z przerwami się zgodzę również - myślę, że sporo ludzi siedziało przy projektowaniu silnika, i ta wartość jest uzasadniona :), dlaczego więc na siłe ją zmieniać ?

Autor:  kosciej [ pn kwie 21, 2008 12:07 pm ]
Tytuł: 

No dobra - to dziś wykręcę świece i trochę je przygnę ;)

Pozdrawiam!

Autor:  Pavel [ pn kwie 21, 2008 4:37 pm ]
Tytuł:  LPG

A do jazdy na LPG przerwę na świecach trzeba zmniejszyć o 0,2mm w stosunku do zaleceń producenta samochodu. (w przypadku Vitary będzie to 0,5mm).

Autor:  kosciej [ wt kwie 22, 2008 6:57 am ]
Tytuł: 

Zmniejszyłem przerwę na dokładnie 0.7 mm - Nie czuje różnicy, ale jak fabryka karze :)

Pozdr!

Autor:  Pavel [ wt kwie 22, 2008 9:10 am ]
Tytuł: 

kosciej pisze:
Zmniejszyłem przerwę na dokładnie 0.7 mm - Nie czuje różnicy, ale jak fabryka karze :)

Różnica pojawi się po wjeździe w wodę, szczególnie po przebiegu 5-10 tyś km, gdy elektrody w świecy trochę się wypalą i przerwa powiększy się o 0,1-0,2mm

Autor:  kosciej [ wt kwie 22, 2008 9:14 am ]
Tytuł: 

No zobaczymy...

Generalnie się zastanawiam teraz nad jakimś fajnym dolotem...Czy nie wypolerować sobie kanałów, założyć jakiś stożek....Nie chcę snorkla, bo Żona mi marudzi na zmoty ;), więc mogę pod maską coś upchnąć...

Autor:  Pavel [ wt kwie 22, 2008 11:55 am ]
Tytuł: 

kosciej pisze:
...Generalnie się zastanawiam teraz nad jakimś fajnym dolotem...Czy nie wypolerować sobie kanałów, założyć jakiś stożek....

A co chcesz osiągnąć?
Tu mozesz dowiedzieć się od mądrych ludzi o modyfikacjach układu ssącego i silnika w ogóle:
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7
http://www.grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/