suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 11:25 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 14, 2013 9:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Hej.
Silniki kolegów (Patrol K260 i disco I) pracują po odłączeniu akumulatorów.
Czy moje V6 też powinno?
I inaczej: czy jeżeli siada alternator, to silnik powinien dalej pracować?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:27 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Diesel pójdzie, benzyna nie.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:32 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
po pierwsze: nie należy odłączać akumulatora przy pracującym silniku, gdyż albowiem można się pozbyć elektroniki na stałe.
po drugie: każdy silnik będzie działał bez sprawnego alternatora czerpiąc energię elektryczną z akumulatora, jedne dłużej (diesel, szczególnie stary) inne krócej (benzyna).
;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:33 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Po co staremu klekotowi prąd z akumulatora podczas pracy?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
staremu - po nic, ew. do podtrzymania elektrozaworu, który być powinien. Im nowszy, tym bardziej prądożerny jak mniemam ;-)
jeśli są kompiutry i inne nowomodne dziadostwa naszpikowane elektroniką (abs'y i inne śmieci), to oględnie mówiąc "akumulator działa jak filtr i chroni elektronikę "skokami" napięcia". Odpinając aku, może się nic nie stać, a może się stać :mrgreen: kwestia szczęścia.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:38 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Spoko,dla uściślenia odniosłem się do podanych przykładów samochodów w pierwszym poście, gdzie stopień zaawansowania elektryki jest na poziomie embrionalnym :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:43 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
swoją drogą, sytuacja z dziś:
wsiadam rano do vitki - odpala - dobra nasza, będzie można offem pojechać do pracy :mrgreen: - ogarniam ze śniegu, zasiadam a tu zonk: kontrolka aku się świeci :?

na szczęście hyundai nie miał focha, więc suza pozostała na wsi - leniwa bestia symuluje :lol: za kare wymienie jej alternator na słabszy :twisted:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:45 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Co w przypadku kiedy kontrolka ładowania nie zaświeci? Miałem taki przypadek na jesieni. Zaczęło szarpać autem, w końcu zdechło. Przyczyna?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:49 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
NuVo pisze:
Co w przypadku kiedy kontrolka ładowania nie zaświeci? Miałem taki przypadek na jesieni. Zaczęło szarpać autem, w końcu zdechło. Przyczyna?

Kabelek od wzbudzenia się urwał.


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 9:51 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nie, kable były na swoim miejscu, po włożeniu alternatora 70A jest ok. Ewidentnie coś w starym alternatorze. :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 12:48 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
NuVo pisze:
Nie, kable były na swoim miejscu, po włożeniu alternatora 70A jest ok. Ewidentnie coś w starym alternatorze. :roll:

Mógł się urwać wewnątrz alternatora :)


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 4:09 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Nie wiem jak Vitara (ma kompa więc pewnie byłoby ciężko) ale Samuraje jeżdżą bez problemu bez aku :mrgreen:
Kumplowi na wyprawie kiedyś padł to odpalał tylko z czyjegoś, jeździł tak kilka dni :lol: :mrgreen:
Po założeniu aku wszystko grało

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 4:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
No mi właśnie tez wydawało się, że powinien silnik chodzić bez aku...

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 5:13 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Browning pisze:
Nie wiem jak Vitara (ma kompa więc pewnie byłoby ciężko) ale Samuraje jeżdżą bez problemu bez aku :mrgreen:
Kumplowi na wyprawie kiedyś padł to odpalał tylko z czyjegoś, jeździł tak kilka dni :lol: :mrgreen:
Po założeniu aku wszystko grało

Samurai z komputerem długo tak nie pojeździ.
Gaźnikowy samurai przeżyje.

Poza tym co innego mieć padnięty aku a co innego nie mieć go wcale.


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 5:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
NuVo pisze:
Co w przypadku kiedy kontrolka ładowania nie zaświeci? Miałem taki przypadek na jesieni. Zaczęło szarpać autem, w końcu zdechło. Przyczyna?

regulator napięcia może?

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl