suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 11:23 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 28, 2013 9:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
Witam, mam problem z moją vitarką od jakiegoś czasu. silnik nierówno chodzi, trochę nim trzęsie. jak jadę w dolnym zakresie obrotów tak koło 1,5 do 2 tys.obrotów ze stałą prędkością to tak poszarpuje co jakiś czas i też czuć, że telepie. jak wciskam mocniej gaz i się rozpędzam to wtedy nie czuć tego szarpania. przyśpiesza normalnie w miarę jak mu wdepnę. co to może być?? wymieniałem kable WN i świece. Bez zmian. ciśnienie w cylindrach jest równe w miarę w granicach 10-11 atm. Zawory wyregulowane i w sumie tylko w dwóch cylindrach trzeba było trochę poprawić. Zauważyłem, też, że w czasie pracy silnika jak wyjmę fajkę z 3 cylindra to praktycznie nie ma różnicy w pracy silnika :shock: , jak zdejmę z 4 to tylko trochę zakłóca pracę, jak z 1 i 2 to odrazu czuć. co to może być?kopułkę i palec wymieniłem na nowe i dalej to samo. myślałem, że to cewki w aparacie i nawet aparat zapłonowy używkę kupiłem i bez zmian. objawy na gazie i benzynie takie same a na benzynie na dodatek za wysokie obroty (1500rpm) pomimo rozgrzania silnika. jakieś pomysły?

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw sty 31, 2013 6:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
zmierz kompresje na tłokach i zobaczysz co jest grane mała rurznica może być


Na górę
Post: czw sty 31, 2013 6:06 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Przecież zmierzył.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw sty 31, 2013 6:09 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
przecież napisał,że ciśnienie w granicach 10-11 atm

Sprawdź,czy nie ciągnie gdzieś fałszywego powietrza. Miało by to wpływ na wysokie obroty na biegu jałowym. Odkręć przewód doprowadzający powietrze do monowtrysku,zatkaj go dłonią i posłuchaj,czy nie ciągnie bokiem. Można tez sprawdzić spryskując kolektor ssący karburator cleanerem,jak nagle obroty wzrosną to w tym miejscu masz nieszczelność.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw sty 31, 2013 10:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
ok, dzięki za podpowiedzi, będę sprawdzał w piątek popołudniu ;)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pt lut 01, 2013 11:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
O :shock: O to ja ślepy nie czytam uważnie sorka :(

PS
a mama mówiła żeby do Czech nie jechać :roll:


Na górę
Post: sob lut 02, 2013 12:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
trochę dzisiaj działałem przy aucie i zmieniłem monowtrysk na inny bo zakupiłem okazyjnie, ale nie rozwiązało to problemu. co prawda lepiej się zbiera z przyśpieszeniem ale na niższych obrotach czuć telepanie. wygląda to tak, jakby na wyższych obrotach palił normalnie a na niskich na ten 3 niebyt dobrze. nie jest to wina powietrza.w ogóle to są za wysokie obroty na jałowym biegu. nawet jak rozgrzany silnik jest to są ok.1300-1400 rpm. moim zdaniem za duże..jak można je obniżyć?
chciałem porównać iskrę z 3 i 2 cylindra i po kolei wykręciłem świecę i najpierw z 3 i była iskra i obroty wtedy były niskie, a jak wykręciłem z 2 to obroty były wysokie. już coraz mniej z tego rozumiem :roll:

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: sob lut 02, 2013 8:49 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Prawie wszystkie problemy z muleniem do 3krpm są związane z zapłonem.
Wybrałeś dobre świece? Szczelina dobra? Aparat zapłonowy na pewno ok? Palec rozdzielacza itd? Kable dobrze powtykane?
Jak sprawdzisz wszystkie fizyczne możliwości niepalenia, to dopiero zabierz się za kompa.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob lut 02, 2013 10:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
właśnie tak coś czuję że to problem jest z zapłonem. kable i świece wymienione raczej dobrej firmy bo ngk. nawet jeszcze jedną świecę kupiłem i na ten 3 dawałem żeby podmienić bo może świeca nie taka i przekładałem z innych cylindrów ale bez zmian.powtykane dobrze.kopułkę i palec wymieniłem na nowe i nie likwiduje usterki. nawet aparat zapłonowy kupiłem, z tym że używany. ten aparat niestety jest taki, że cewki ma w środku. w ogóle to chyba mam coś przez poprzedniego właściciela robione z tym zapłonem bo aparat mam taki jak w 16 v.tylko, że przedtem chodziło przed 2 lata normalnie. dzisiaj jeszcze walcze dalej.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pt lut 08, 2013 1:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt wrz 11, 2012 3:45 am
Posty: 16
Lokalizacja: Gródek / Podlaskie
Witam.
Trzeci cylinder ? (inaczej drugi od chłodnicy)
Jeśli tak to mam ten sam problem, z telepaniem także podczas spokojnej jazdy na trasie 80-90.
Przy zdejmowaniu przewodu ze świecy trzeciego cylindra także nie było różnicy w pracy
Także wymieniłem świece(na Denso,NGK BPR 5ES i 6E), przewody, kopułkę z palcem, uszczelki w mono-wtrysku zrobiłem nowe, wszystkie rurki od podciśnień wymieniłem, umyłem TPSa.
Ustawiłem wszystko, błędów żadnych nie wyświetlał.

Nic nie pomogło, na koniec padło podejrzenie na lewe powietrze na uszczelce kolektor ssący-głowica.
Zdemontowałem głowicę, inaczej się nie dało, faktycznie uszczelka była w strasznym stanie.
Nową wkleiłem na klej-silikon do uszczelek, oczywiście planowanie głowicy wymiana wszystkich uszczelek.
Ciśnienie przed zdjęciem głowicy na ciepłym 13 12.5 12.5 13.
Po zmianie nie robiłem bo po 1000 km (w ten weekend) trzeba docisnąć ponownie głowicę (Tak napisane w instrukcji z uszczelkami BGA)
Nie dość że nie pomogło to zginęło mi ssanie.
Po odpaleniu teraz zimą 2 sek. trzyma 2000 następnie spada na 1200-1300 i po nagrzaniu na 800.

Więc zastanów się dwa razy zanim rozbabrasz silnik :)
Wymieniaj wszystko inne, ja nie podaruję i dalej będę drążył.

_________________
________________________________
Nie udało się mi jeszcze w Vitarze, spierd..... czegoś po raz Trzeci :)


Na górę
Post: ndz lut 10, 2013 12:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
w tygodniu podjadę gdzieś jeszcze zmierzyć ciśnienie bo może ja mam jakiś trefny przyrząd. wymieniłem wczoraj czujnik od temperatury ale to nie daje efektu. sprawdziłem grzałkę sondy i ma dobry opór. w ogóle to nie sądzę, żeby to była sonda bo wtedy chociaż na gazie by chodził dobrze (gaz omija sondę i ma swój emulator sondy - przynajmniej u mnie jest jakieś obejście).jak pomierzę ciśnienie jeszcze raz to dam znać. a w ogóle to ma ktoś może taką książkę: http://www.haynes.pl/ksiazka,2993879,su ... 2001.xhtml ? bo wszędzie tylko spotykałem się z takimi w zielonej albo czerwonej okładce ale są mi nieprzydatne bo mam nowszy silnik i jakiś inny aparat zapłonowy. szukałem wszędzie i bez efektu.


Z ostatniej chwili:
pomiar w warsztacie też wyszedł dobrze więc ciśnienie ok. Ale myślę, ze znaleziono przyczynę problemów. Otóż, zaciąga gdzieś powietrze w okolicy kolektora dolotowego bo jak koleś psiknął jakimś sprayem w te okolice (zwłaszcza 3 cylindra) to obroty wzrastały. Więc zamawiam uszczelki pod kolektor i monowtrysk i jak wymienię to dam znać co i jak. A ja szukałem nie w tym kierunku..

uszczelka wymieniona i problem rozwiązany. chodzi aż miło :)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl