suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Map sensor
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9864
Strona 1 z 1

Autor:  gagor [ pn kwie 15, 2013 10:10 am ]
Tytuł:  Map sensor

Witam Kolegów
Mam pytanie do kolegów- jak sprawdzić Map sensor ? Moja Viertarka zaczęła dużo palić i zastanawiam się czy przyczyna nie tkwi właśnie w nim a jestem zielony w tym temacie :/ Oczywiście kopułka i palec wyczyszczony,nowe swiece NGK ,filtry wymienione i żadnej poprawy :/ Dzięki i pozdrawiam

Autor:  zax [ pn kwie 15, 2013 10:14 am ]
Tytuł:  Re: Map sensor

gagor pisze:
Witam Kolegów
Mam pytanie do kolegów- jak sprawdzić Map sensor ? Moja Viertarka zaczęła dużo palić i zastanawiam się czy przyczyna nie tkwi właśnie w nim a jestem zielony w tym temacie :/ Oczywiście kopułka i palec wyczyszczony,nowe swiece NGK ,filtry wymienione i żadnej poprawy :/ Dzięki i pozdrawiam

Masz 3 piny: +, -, sygnał (0-5V).
Miernik w dłoń i jazda :wink:

Autor:  gagor [ pn kwie 15, 2013 12:47 pm ]
Tytuł:  Re: Map sensor

zax pisze:
gagor pisze:
Witam Kolegów
Mam pytanie do kolegów- jak sprawdzić Map sensor ? Moja Viertarka zaczęła dużo palić i zastanawiam się czy przyczyna nie tkwi właśnie w nim a jestem zielony w tym temacie :/ Oczywiście kopułka i palec wyczyszczony,nowe swiece NGK ,filtry wymienione i żadnej poprawy :/ Dzięki i pozdrawiam

Masz 3 piny: +, -, sygnał (0-5V).
Miernik w dłoń i jazda :wink:


A jak dokładnie mam to zmierzyć ? (0-5v) ma być na + czy na sygnale i rozumiem ,że przy zapalonym samochodzie mam mierzyć ? Dzięki

Autor:  zax [ pn kwie 15, 2013 2:12 pm ]
Tytuł:  Re: Map sensor

Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Autor:  gagor [ pn kwie 15, 2013 2:30 pm ]
Tytuł:  Re: Map sensor

Bardzo dziękuję teraz wszystko jasne .Pozdrawiam serdecznie

Autor:  kostuch [ pn kwie 15, 2013 6:10 pm ]
Tytuł:  Re: Map sensor

zax pisze:
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Wszystko źle... :mrgreen:
Zasilanie jest referencyjne 5V
Na wyjściu przy ciśnieniu atmosferycznym będzie około 4V. Przy max podciśnieniu około 1V.
Można próbować robić podciśnienie przez "zasys ustny" :) i patrzeć na miernik.

Autor:  Patryk32 [ pn kwie 15, 2013 6:34 pm ]
Tytuł:  Re: Map sensor

czyli co,
1. masa,
2. +12V,
3. sygnał (~4~1V) - jeśli sprawny ?

Autor:  gagor [ pn kwie 15, 2013 6:37 pm ]
Tytuł:  Re: Map sensor

kostuch pisze:
zax pisze:
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Wszystko źle... :mrgreen:
Zasilanie jest referencyjne 5V
Na wyjściu przy ciśnieniu atmosferycznym będzie około 4V. Przy max podciśnieniu około 1V.
Można próbować robić podciśnienie przez "zasys ustny" :) i patrzeć na miernik.


Przy zapalonym samochodzie mam na pierwszym (czerwony) 5.00 na drugim (zielony) 1.69 a na trzecim (żółty) 0.01 wiec w ogóle coś chyba nie tak ,nie próbowałem jeszcze przez podćiśnienie bo dopiero teraz wróciłem więc jeszcze tak sprawdzę.

Autor:  zax [ pn kwie 15, 2013 7:20 pm ]
Tytuł:  Re: Map sensor

kostuch pisze:
zax pisze:
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Wszystko źle... :mrgreen:
Zasilanie jest referencyjne 5V
Na wyjściu przy ciśnieniu atmosferycznym będzie około 4V. Przy max podciśnieniu około 1V.
Można próbować robić podciśnienie przez "zasys ustny" :) i patrzeć na miernik.

Dawno miałem ósemkę, także możiwe, że jest na odwrót z napięciem na wyjściu, ale pamiętam że był plus, masa i wyjście z mapsensora max 5V.

Autor:  kostuch [ pn kwie 15, 2013 10:15 pm ]
Tytuł:  Re: Map sensor

gagor pisze:
kostuch pisze:
zax pisze:
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Wszystko źle... :mrgreen:
Zasilanie jest referencyjne 5V
Na wyjściu przy ciśnieniu atmosferycznym będzie około 4V. Przy max podciśnieniu około 1V.
Można próbować robić podciśnienie przez "zasys ustny" :) i patrzeć na miernik.


Przy zapalonym samochodzie mam na pierwszym (czerwony) 5.00 na drugim (zielony) 1.69 a na trzecim (żółty) 0.01 wiec w ogóle coś chyba nie tak ,nie próbowałem jeszcze przez podćiśnienie bo dopiero teraz wróciłem więc jeszcze tak sprawdzę.

Teoretycznie jest OK.
Sprawdż czy napięcie zmienia się na zielonym jak uchylasz przepustnicę.
(Ten żółty to właśnie masa względem której masz mierzyć pozostałe napięcia)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/