suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 11:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 08, 2013 4:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
Witam szanownych Forumowiczów,

jakiś miesiąc temu Vitara 1.6 16v przeszła generalny remont silnika. Wymienione tłoki, panewki, szlif cylindrów, kompletny remont głowicy itp, itd.

Przejechałem 2000km (docieranie, nie więcej niż 2500 obrotów) i oddałem auto na zmianę oleju zgodnie z zaleceniami mechanika. Zmierzyli też ciśnienie sprężania. Silnik przestał brać wodę i olej i niby wszystko ok tylko martwi mnie ciśnienie sprężania ~10 bar (+-0,1 na cylindrach). Nominalnie powinno być 14. W warsztacie stwierdzili, że 2000km to mało i dopiero po 10000 osiągnie maksymalną wartość... Czy ma to sens, czy po prostu coś nie poszło z tym remontem i nie chcą się przyznać? Jutro odbieram Vitarkę i nie wiem, czy ich przycisnąć?

Druga sprawa, robili pomiar na zimnym silniku, a w Haynes'ie jest napisane, że powinno się na ciepłym. Jak to jest?

Zakładając, że wszystko poskładali szczelnie to co mogli źle ustawić co miałoby wpływ na ciśnienie sprężania? Luzy zaworowe?

Wszelkie sugestie i opinie mile widziane:)

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: śr maja 08, 2013 10:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Nie przejmuj się za bardzo, najważniejsza jest symetria, u ciebie +-0.1 to zajebiste. Silniki benzynowe przestają odpalać od 3.5 bar w duł :mrgreen:
A tak poważnie to czujesz przyrost mocy po remoncie ?
Silnik a w zasadzie pierścienie muszą się dotrzeć do cylindrów, mierzenie sprężania na rozgrzanym silniku jest najlepszym pomiarem, tylko kto by się chciał poparzyć. Wszyscy mierzą na zimnym a 10 bar jest super, nie wydziwiaj bo jeszcze gwint od świec spieprzysz i łeb będzie trzeba znowu zwalać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
Post: czw maja 09, 2013 6:42 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
bolus34 pisze:
(...)nie wydziwiaj bo jeszcze gwint od świec spieprzysz(...)

Dokładnie. Zazwyczaj ludzie mierzą na zimnym, bo wykręcając świeczki z gorącego silnika stosunkowo łatwo jest pozrywać gwinty :(

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob lip 27, 2013 3:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 02, 2013 3:42 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Gorzów Wlkp, Świdnica
Hej, miałem mierzone cisnienie na zimnym silniku i mam"
1 cyl 12bar
2,3,4 cyl 10 bar.
Mam się martwić czy dalej jezdzic?
edit. silnik 1.6 16v

_________________
Pozdrawiam z borów w lasów!


Na górę
Post: pn lip 29, 2013 9:44 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
2 bary to trochę duża różnica, ale że na pozostałych jest po równo, to ja bym olał.
Oczywiście to moja subiektywna opinia.

_________________
SJ416


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl