suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:30 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: most pajero
Post: pn maja 05, 2014 9:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Witam.
chciałem podjąć rozmowę nt zastąpienia tylnego mostu mostem z pajero II oczywiście z blokadą. (blokada to jedyny powód podjęcia tematu)

plusy dodatnie i plusy ujemne:
+ cena z blokadą (pneumatyczna)
+ dopasowanie przełożenia do vitary 4,875
+ hamulce tarczowe w standardzie

- może być cięższy
- jest szerszy
- inny rozstaw śrub
- może mieć większą gruchę
+- sporo motania

orientuje się ktoś jaka jest jego szerokość?? waga?? i ile jest straty na prześwicie??
główny problem to szerokość i rozstaw śrub, rozstaw można zmienić poprzez dystansy ale rośnie szerokość,
jakie są wasze spostrzeżenia??
gra warta świeczki?? (nie patrzeć na nakład pracy związany z zamontowaniem go)
jedyny powód dla którego zaświtało mi to w głowie to blokada w normalnej cenie.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: pn maja 05, 2014 9:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
lepiej wsadz lock righta do mostu vitary albo kup most z działającym Lsd a
tarcze to se odpuść.
a jak chcesz zmieniać most to ładuj afgany.
moim zdaniem w h** roboty a korzyści małe

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: pn maja 05, 2014 9:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: pn maja 05, 2014 10:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Motaj zatem z Pajero.
3mam kciuki za efekt końcowy

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: pn maja 05, 2014 10:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
coś mi się wydaje że most pajero waży tyle co pół vitary :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: pn maja 05, 2014 10:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
gutek.a4 pisze:
afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do Vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem.


ARB nie dodaje cudownych możliwości.
Lock Right w ciężkim gnoju daje dokładnie tyle samo co ARB, ale nie trzeba o nim pamiętać.

p.s. Afgany z radzieckim odpowiednikiem ARB (tylko, że hydraulicznym) robią wzorowo w Vitarze 8)

p.s. 2 Jak już z Pajero, to półosie do przodu - patrz na wątek Kwadrat'owego :mrgreen:


geochriss pisze:
tarcze to se odpuść.


Daj mi choć jeden powód (w terenie) ??????

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: pn maja 05, 2014 10:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
że afgany robią jak trzeba to nie wątpię, że półosie pajero do przodu to już za puźno bo zainwestowałem 2,5 tys w przód i mam tam półosie 2,5 (na razie na stole). że LR robi w terenie zgodz? się, ale muszę jeszcze 25 km fziennie do roboty zrobić po czarnym i tego się obawiam. gdyby to była tylko zabawka w teren to nie zastanawiał bym się.

powiem tak. na most tylny wydałem około 1200 zł i gdyby ARB można było sobie kupić część po części to pewie już bym go miał a tak to boli wydać na raz 4 tys.
jestem świadom że pajero nie jest taką dobrą drogą bo pewnie ciężkie za szerokie i wymaga zmiany przełożeń z przodu ale to tania alternatywa która w sumie wyjfzie drogo.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: wt maja 06, 2014 12:11 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
gutek a ty jeździsz coś czy tylko motasz ?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: wt maja 06, 2014 7:33 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
kacjen pisze:
gutek.a4 pisze:
afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do Vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem.


ARB nie dodaje cudownych możliwości.
Lock Right w ciężkim gnoju daje dokładnie tyle samo co ARB, ale nie trzeba o nim pamiętać.

p.s. Afgany z radzieckim odpowiednikiem ARB (tylko, że hydraulicznym) robią wzorowo w Vitarze 8)

p.s. 2 Jak już z Pajero, to półosie do przodu - patrz na wątek Kwadrat'owego :mrgreen:


geochriss pisze:
tarcze to se odpuść.


Daj mi choć jeden powód (w terenie) ??????

Kolega dużo lata po czarnym. A z kasą u niego (i nie tylko) nie jest różowo. Poza tym tarcze plus zaciski ze scorpio to znow nie taka rewelacja (ford ma małe koło w stosunku do 30 cali z vitary). W terenie takim konkretnym przy taplaniu po klamki przyznaje - tarcza lepsza

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: wt maja 06, 2014 8:46 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
radzik071 pisze:
coś mi się wydaje że most pajero waży tyle co pół vitary :wink:

A i tak się łamie przy skakaniu :mrgreen:

Ja na Emilowej kopii LR przejechałem już około 10-15 tysi km po asfalcie, poza tym że czasem strzeli to nie przeszkadza w niczym. Ronda robisz bokiem, ze świateł startujesz pierwszy :wink:
Nauczysz się jeździć z blokadą po miesiącu :mrgreen:

Tarcze - wspaniały wynalazek. Zaciągam ręczny w terenie po przejeździe przez błoto i trzyma. Nie muszę się zastanawiać, czy zaraz będę auto gonić... :wink: No i nie zmieniam szczęk co dwa wyjazdy w teren :roll:
Aha. Zamiast zacisków ze scorpio polecam zaciski z Golfa III. Nawet na klockach ABE ze sprawnym korektorem hamują rewelacyjnie na czarnym. Na szosówkach 235/75R15 droga hamowania porównywalna z osobówkami :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: wt maja 06, 2014 6:57 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
goral.tz pisze:
gutek a ty jeździsz coś czy tylko motasz ?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


szczerze czas mam ograniczony, robota po 10-14 h/dziennie zależy od sytuacji, w sobotę trzeba coś dla dobra domu zawsze zrobić a w niedzielę no cóż odpoczynek z żoną, czasem jazda w krzaki a czasem rysowanie. dlatego motanie idzie tak powoli a nie zmotanym nie chcę szaleć, ostatnio zaszalałem to urwało mocowanie tylnej łapy w aluminium na szczęście przełożenia całe, na dodatek z tymi amorkami też nie na szaleję.
generalnie jak myślę o motaniu czegoś to przygotowuję się już rok wcześniej.

geochriss pisze:
Daj mi choć jeden powód (w terenie) ??????

Kolega dużo lata po czarnym. A z kasą u niego (i nie tylko) nie jest różowo. Poza tym tarcze plus zaciski ze scorpio to znow nie taka rewelacja (ford ma małe koło w stosunku do 30 cali z vitary). W terenie takim konkretnym przy taplaniu po klamki przyznaje - tarcza lepsza[/quote]

u mnie akurat zaciski z megane II.

powiem tak, temat gorący ale przyszedł czas na chłodną kalkulację.
most 700 zł
remont (łożyska, uszczelniacze) pewnie około 800 zł
pompka do blokady i jakaś instalacja 200 zł
z tego co się orientowałem to mosty z blokadą głównie były z przełożeniem 4,625 jeśli chce się 4,875 to trzeba dodatkowe przełożenia z pajero 3,0 B to dodatkowe ~300 zł
przełożenia mostu vitary przód 400 zł
zaciski i tarcze
dystanse kół 300 zł
lekko robi się 3000 zł

a roboty ogrom przy tym i dalej nie będzie miało plusów mostu vitarowego z blokadą
wniosek?
trzeba temat potraktować jako rozważanie teoretyczne i dorosnąć do decyzji o LR

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: śr maja 07, 2014 9:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Za 6 stówek kupisz LR używke. Szukaj a będziesz zadowolony. Przy odrobinie wprawy polotu i finezji możesz zostać co też nie jest bez znaczenia królem driftu we wsi lub na osiedlu.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: śr maja 07, 2014 10:12 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
i w tą drogę pójdę, oczywiście nie chodzi mi o bycie królem choć przy okazji można tytuł zgarnąć :mrgreen:
szkoda tej kasy co władowałem w most żeby myśleć o pajero
chociaż.... dwa dyfry pajero 3 przełożenie 4,9 dwie blokady i niezależny z tyłu hmmm... fantastyka

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: pt maja 09, 2014 8:56 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
A ja kupiłem wyciagarke zamontowane i tam gdzie nawet na 4 zablokowanych kołach nie przejechał bym teraz przechodze jak o maśle, reszta tras do zrobienia bez blokad a trasy na prawdę ciekawe, więc w całym rezaniu vitary trzeba zachować umiar bo bolid to nigdy nie będzie a poliftowana za parę złotych vitara radzi sobie i może cieszyć

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
 Tytuł: Re: most pajero
Post: pt maja 09, 2014 5:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
podliftowanie podliftowaniem trzeba zrobić dobrze ja z obecnej konfiguracji nie jestem zadowolony głownie przez dobór amorków, z przodu nie tłumią już a z tyłu jest za miękko, springi z przodu za twarde. wysokość ok takie przysiadłe 4" i ta wysokość jest ok.
wyciągarki nie chcę chociaż w moim przypadku kiedy zazwyczaj jadę sam jest wskazana. wolę teren mniej bagienny

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl