suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:29 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: sob gru 06, 2014 6:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 25, 2014 8:05 am
Posty: 220
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.5V6
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 1998
Kolego ja ma 2.0TD 1996r i mam taki przycisk na dźwigni zmiany biegów po lewej stronie :mrgreen: Jak go wciskam to zapala się pomarańczowa kontrolka na obok licznika. Jeszcze go nie używałem więc nie wiem o co chodzi :roll:

_________________
Vitara Long Automat 1996r. 2.0TD
Grand Vitara 1998r. 2.5 benzyna (ogień pod nogą)


Na górę
Post: ndz gru 07, 2014 10:34 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 10:29 am
Posty: 95
Lokalizacja: Marki
Silnik: 2.0V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1997
eemeryt pisze:
Kolego ja ma 2.0TD 1996r i mam taki przycisk na dźwigni zmiany biegów po lewej stronie :mrgreen: Jak go wciskam to zapala się pomarańczowa kontrolka na obok licznika. Jeszcze go nie używałem więc nie wiem o co chodzi :roll:

na desce świeci ci pewnie OD/OFF ten przycisk po lewej w lewarku jest akurat w standarcie,ktoś kiedyś napisał że to służy do pracy skrzyni bez nadbiegu że podobno go stosuje się jak jeździ się po mieście. ja jeszcze tego nie praktykowałem ale będę musiał to przetestować by mieć ciut więcej wiedzy :)


Na górę
Post: ndz gru 07, 2014 6:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 25, 2014 8:05 am
Posty: 220
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.5V6
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 1998
To może ktoś napisze do czego służy i jak używa OD/OFF

_________________
Vitara Long Automat 1996r. 2.0TD
Grand Vitara 1998r. 2.5 benzyna (ogień pod nogą)


Na górę
Post: ndz gru 07, 2014 6:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Załącznik:
overdrive_automat.gif


To jest w manualu do Sidekicka:

"O/D OFF" indicator light (if equipped)
When the ignition switch is turned to
"ON" with the 4-speed automatic transmission
in the 4-speed mode (3-speeds
plus overdrive), this light comes on briefly
to let you know the bulb is working.
When the automatic transmission is converted
to the 3-speed mode (overdrive is
off) with the ignition switch in the "ON"
position, this indicator comes on and
stays on.

Czyli jak sie świeci to masz tylko 3 biegi z 4.
Jak zgaszone to używasz wszystkich 4. Podobno w ruchu miejskim mniej pali. Pod warunkiem że jeździsz <=50 kmh

I jeszcze:

4-Speed Automatic Transmission
The transmission is a 4-speed (3-speed
plus overdrive) automatic transmission.
By operating the overdrive off switch,
the transmission can be converted to a
3-speed automatic transmission that will
not shift to the overdrive position. To
convert the transmission to the 3-speed
mode, push in the overdrive off switch
and release it. The switch comes out and
the "O/D OFF" indicator light in the
instrument cluster comes on.
To return the transmission to the 4-speed
mode, push in the overdrive off switch
again. The switch remains in and the
"O/D OFF" indicator light goes off.
NOTE:
With the transfer lever in the "4L" position,
the 4-speed automatic transmission
will remain in the 3-speed mode.

Czyli na reduktorze nie jest dostępny 4 bieg.

I troche o przełączniku "power":

A power mode selector switch is fitted
as well. When you need more power for
climbing hills or quicker acceleration,
turn the switch to "P" (power). The
"POWER" indicator light in the instrument
cluster comes on. For normal driving,
turn the switch to "N" (normal). The
"POWER" indicator light goes off.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn gru 08, 2014 4:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 10:29 am
Posty: 95
Lokalizacja: Marki
Silnik: 2.0V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1997
dzięki za obszerną instrukcje ,szkoda że nie po Polsku :mrgreen: , ale dzięki, teraz idę poszukać tłumacza :lol:


Na górę
Post: śr gru 10, 2014 8:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
To co na temat na samym dole - manual Z GV

N (położenie neutralne)
W tym położeniu moc nie jest doprowadzana
ani do przedniej ani do tylnej osi.
Położenie to jest stosowane wyłącznie
w celu holowania tego samochodu.
4L (napęd na 4 koła, niskie przełożenie)
W tym położeniu moc silnika doprowadzana
jest do przedniego oraz tylnego
mostu z redukcją prędkości obrotowej.
Położenie to jest stosowane w przypadku
jazdy terenowej na śliskich lub grząskich
nawierzchniach oraz do jazdy po stromych
i śliskich wzniesieniach.
Sposób przełączania napędu
Przełączanie napędu za pomocą dźwigni powinno
być dokonywane w odpowiedni sposób:
Z 2H na 4H
Przestawianie dźwigni sterującej napędu
jest możliwe zarówno na postoju, jak
i podczas jazdy.
Ustawić przednie koła do jazdy na wprost
i przełączyć na „4H”. Jeżeli samochód
jedzie, w trakcie tej operacji prędkość nie
może przekraczać 100 km/h.
Z 4H na 4L
Zatrzymać samochód, przestawić dźwignię
sterującą skrzyni biegów w położenie „N”
(neutralne) lub wcisnąć całkowicie pedał
sprzęgła, a następnie przestawić dźwignię
sterującą napędu w położenie „4L”.
Z 4L na 4H
Zatrzymać samochód, przestawić dźwignię
sterującą skrzyni biegów w położenie „N”
(neutralne) lub wcisnąć całkowicie pedał
sprzęgła, a następnie przestawić dźwignię
sterującą napędu w położenie „4H”.
Z 4H na 2H
Przestawianie dźwigni sterującej napędu
jest możliwe zarówno na postoju, jak i podczas
jazdy.
Ustawić przednie koła do jazdy na wprost
i przełączyć na „2H”. Jeżeli samochód
jedzie, w trakcie tej operacji prędkość nie
może przekraczać 100 km/h.
UWAGA:
Jeżeli wystąpią trudności w przełączeniem
pomiędzy zakresem „2H” i „4H” w trakcie
jazdy, należy zatrzymać samochód i spró-
bować przełączyć napęd na postoju.
UWAGA:
Jeżeli samochód jest wyposażony w automatyczną
skrzynię biegów, zalecane jest
wyłączanie silnika na czas przełączania
napędu pomiędzy zakresami „4H” i „4L”.
Jeżeli przełączanie napędu pomiędzy
zakresami „4H” i „4L” odbywa się przy pracującym
silniku, powinno być wykonane
szybkim, ciągłym ruchem, bez zatrzymywania
dźwigni w położeniu neutralnym.[/b]

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: czw gru 11, 2014 11:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 25, 2014 8:05 am
Posty: 220
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.5V6
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 1998
UWAGA:
Jeżeli samochód jest wyposażony w automatyczną
skrzynię biegów, zalecane jest
wyłączanie silnika na czas przełączania
napędu pomiędzy zakresami „4H” i „4L”.
Jeżeli przełączanie napędu pomiędzy
zakresami „4H” i „4L” odbywa się przy pracującym
silniku, powinno być wykonane
szybkim, ciągłym ruchem, bez zatrzymywania
dźwigni w położeniu neutralnym.[/b][/quote]

Ktoś wie dlaczego zalecają wyłączanie silnika w automacie? Coś się uszkadza?
Ja przełączając nie wyłączam chociaż sporadycznie załączam reduktor

_________________
Vitara Long Automat 1996r. 2.0TD
Grand Vitara 1998r. 2.5 benzyna (ogień pod nogą)


Na górę
Post: czw gru 11, 2014 12:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
eemeryt pisze:
To może ktoś napisze do czego służy i jak używa OD/OFF

Skraca przełożenia skrzyni o jedno poszczególne biegi zmieniają się przy wyższych obrotach. Generalnie fajnie przy jeździe po górach, ciąganiu przyczepy, holowaniu innych sztrucli.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: czw gru 11, 2014 4:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 02, 2014 4:33 pm
Posty: 162
Lokalizacja: LJA lubelskie
Pomyliłeś z przełącznikiem normal-power. OD-OFF wyłącza nadbieg, tzn skrzynia nie wrzuca 4-tego biegu

_________________
v6 automat


Na górę
Post: pt gru 12, 2014 8:54 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Przeczytaj ze zrozumieniem...

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: sob gru 13, 2014 12:27 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 10:29 am
Posty: 95
Lokalizacja: Marki
Silnik: 2.0V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1997
ORI dzięki za opis,obecnie dzięki temu wpisowi moja wiedza jest ciut bogatrza


Na górę
Post: ndz gru 14, 2014 5:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 02, 2014 4:33 pm
Posty: 162
Lokalizacja: LJA lubelskie
Zulu,jak wyłączysz nadbieg to skrzynia przerzuca na wyższych obrotach?

_________________
v6 automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl