suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 5:59 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 07, 2013 12:02 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt gru 07, 2012 3:05 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kleszczów
Mam problem z luzem osiowym na tylnym wale napędowym. Luz na moście. Czytałem na forum, iż istnieje możliwość regulacji. Może ktoś rozbierał, naprawiał most od tego konkretnego modelu (vitara Hdi krótka) i wie czy w nim jest możliwość regulacji, czy niestety wiąże się to z koniecznością wymiany części. Dzięki za info


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 1:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ameryki tam na pewno nie odkryli i luz reguluje się dwoma pierścieniami.
Trzeba wyciągnać główkę z mostu, odkręcić blokady pierścieni i ustawiać.
Z drugiej strony pewien luz zawsze jest i być musi.
Z trzeciej strony auto trochę pewnie już najechało i nie dziw się, że luz jest. Wytarło się :wink:
Niekoniecznie będzie można skasować ten luz, bo zaraz coś poleci. Szczególnie jak zrobisz to nieumiejętnie ;)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 1:44 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt gru 07, 2012 3:05 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kleszczów
Dobrze, że się reguluje :D . Dużo nie ma najechane, 115 tys. Spróbuję pogadać z mechanikiem. Sam się za to raczej nie wezmę. Potrzeba do takiej naprawy np. jakieś nowe uszczelki ?


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 3:00 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Główka do pochwy jest uszczelniania pastą, atak raczej nie będzie wyciągany więc można sobie darować wymianę uszczelniacza o ile nie puszcza.
Będzie trzeba wyciągnąć półosie, ale koszyk ten przykręcany na 4 śrubki też jest uszczelniany pastą, natomiast wewnątrz pochwy są uszczelniacze półosi, można zapobiegawczo wymienić.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sty 08, 2013 10:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Zara, zara, uściślijmy jedną rzecz, stosując właściwą nomenklaturę, jako luz osiowy należy rozumieć luz wzdłuż osi wałka atakującego, a ten występuje przy padniętych łożyskach i w zasadzie się go nie reguluje, z resztą występuje on z reguły w parze z luzem promieniowym, bo jak łożyska siadają, to atak lata w każdą stronę.
Chyba, że kolega Strzelec ma na myśli luz obrotowy, tj. przy zablokowanych kołach da się obracać flanszą o jakiś kąt, ale to też nie jest do końca miarodajny sposób, bo w ten sposób wyłapuje się sumaryczny luz mostu tj. międzyzębny przekładni + dyfer. Oczywiście luz międzyzębny przekładni można wyregulować w sposób podany powyżej 8)

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt sty 08, 2013 12:33 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No właśnie... dlatego niech jedzie do mechanika :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sty 08, 2013 9:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
Strzelec pisze:
Dobrze, że się reguluje :D . Dużo nie ma najechane, 115 tys. Spróbuję pogadać z mechanikiem. Sam się za to raczej nie wezmę. Potrzeba do takiej naprawy np. jakieś nowe uszczelki ?


Ja z tych przebiegów nie mogę 115 tys. Masz ją od początku że Jesteś pewien przebiegu ?
Ja w mojej mam 160 000 km. ale wydaje mi się że ma z 200 000 km. a podczas eksperymentów z tylnym mostem i koniecznością jego demontażu wewnątrz wyglądał jak świeżutko włożony zero luzów zero opiłków .
W drugiej 140 000 km nakulane i zero oznak jakiegokolwiek luzu .
Zweryfikuj przebieg samochodu .


Na górę
Post: wt sty 08, 2013 11:49 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
No zależy, czy te 115 kkm zrobiła na zapiętym 4x4 na przykład, albo latając bokiem :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr sty 20, 2016 12:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 07, 2014 10:43 am
Posty: 117
Myślę że przydatna instrukcja odnośnie rozbierania i składania tylnego dyfra wraz z ustawianiem luzu z użyciem profesjonalnych narzędzi. Przydatna znajomość Włoskiego ;)
https://www.youtube.com/watch?v=U3P3I9ju61I


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl