suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Zmiana na automat... http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=13875 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Rambo_old [ sob kwie 29, 2017 12:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
Witam mam wszystko co mi potrzebne do przekładki z manuala na automat oprócz elektryki chyba najgorszej do zrobienia ma ktoś może schemat podłączeń kostki automatu 4 biegowego ? oraz pytanie komputer skrzyni siedzi w skrzyni czy jest jakaś zewnętrzna pucha? w najgorszym przypadku będę miał 3 biegowy:) |
Autor: | sztamgres [ sob kwie 29, 2017 9:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
do samuraia wsadziłem 1,6 8v skrzynie automat 3 biegi i reduktor samca 1.3, tył spawlock , mosty 5,125 , lpg- moje spostrzeżenia, na 31 simex szłu nie było z mocą choc objeżdżał wiekszosc aut teraz załozyłem 33 federal couguaria i auto nie jedzie w garazu juz lezy 16v i reduktor z samuraia 1.0 kompatybilny z przełozeniem 4,16 mysle ze jak ktos chce wstawic 3 to automat mozna polecić |
Autor: | Rambo_old [ pn maja 01, 2017 11:44 am ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
moje kolejne spostrzeżenie to reduktor z 2.0 v6 bez problemu podchodzi do automatu od 2.5 może to dlatego że te skrzynie były montowane naprzemiennie w vitarach i grand vitarach co do elektryki to chyba wystarczy jak podam plus na skrzynie i będzie działała w trybie 4 biegowym czy 3 biegowym? Oraz pytanie mam czy w reduktorze od 2.0 v6 jest jakis dodatkowy czujnik do skrzyni automatycznej? podejrzewam że do mierzenia prędkości pojazdu ale moge się mylić |
Autor: | piotrbod [ czw maja 04, 2017 9:25 am ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
Jestem na etapie motania do samuraja kompletu 1.6 16V + automat. Podczepie sie wiec do watku i zadam pare pytan: KOnfiguracja: Samuraj, reduktor 4.16. Mosty 4.85. Silnik 1.6 16v. Koła silverstone (simex) 33x10.5. Samochod tylko do rajdow, jezdzi na lewecie. Z racji pewnych planow rajdowych na rok 2019, wiem ze potrzebuje automat i nie podlega to dyskusji 1. Automat 3 biegi czy 4 biegi ? Ktory bardziej bezawaryjny ? 2. Czy ktorys z nich ma jakas elektronike ? 3. Co powinienem kupic zeby miec komplet ? 4. Czy trzeba jakas dodatkowa pompe do chlodnicy oleju ? To ze musze wyrzezbic tyl skrzyni - jestem swiadom. Z gory dzieki za info Piotrek |
Autor: | Rambo_old [ wt maja 09, 2017 1:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
3 biegowy nie ma elektroniki skrzynie 4 biegowe miały elektronikę ale jak jej nie podepniesz masz 3 biegowy łątwiej ci bedzie znależć 3 biegowy automat do tego silnika a te skrzynie dużo znoszą, 4b były montowane w 2.0 v6 2.0td i w grandach chyba do 2005r oznaczenie 4b to 03-72le a z 3 biegowym jeszcze nie miałem stycznośći |
Autor: | radzik071 [ wt maja 09, 2017 3:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
piotrbod pisze: ... 1. Automat 3 biegi czy 4 biegi ? Ktory bardziej bezawaryjny ? 2. Czy ktorys z nich ma jakas elektronike ? 3. Co powinienem kupic zeby miec komplet ? 4. Czy trzeba jakas dodatkowa pompe do chlodnicy oleju ? 1. Obie skrzynie tak samo bezawaryjne. 2. Tak jak Rambo napisał w 4 biegowej skrzyni jest elektronika ale jak jej nie podłączysz to masz to samo co w 3 biegowej ale jest jeden fajny patent. Biegi nie zmieniają się same Dajesz "L" to masz jedynkę, dajesz "2" to masz dwójkę, dajesz na "D" to masz trójkę. Dla mnie rewelacja bo możesz ruszać z dwójki czego normalnie w automacie brakuje. Druga najważniejsza różnica, to że w 4 biegowej skrzyni drugi i trzeci bieg jest identyczny jak w 3 biegowej ale za to pierwszy bieg jest duuużo wolniejszy i pozwala wkręcić silnik do odcinki nawet jak masz błoto po klamki. 3. z samuraiem nie pomogę za dużo. 4. Pompa oleju w skrzyni jest bardzo wydajna i bez problemu obsłuży obowiązkową dużą chłodnicę na pace. Osobiście zmieniłem w silniku 1.6 16v skrzynię 3 biegową z 8v na taką 4 biegową z 1.6 16v i polecam. Jedyne w czym przeszkadza krótka jedynka to na długich podjazdach brakuje prędkości. Dwójka za to w obu skrzyniach jest za długa |
Autor: | sushi [ wt maja 09, 2017 4:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
oczywiście oryginalnie 3 biegowa wychodzi z 1.6 8v a 4 biegowa w 1.6 16v i tych dostępność jest większa i mniej zajechane są |
Autor: | piotrbod [ pn wrz 11, 2017 8:13 am ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
radzik071 pisze: piotrbod pisze: ... 1. Automat 3 biegi czy 4 biegi ? Ktory bardziej bezawaryjny ? 2. Czy ktorys z nich ma jakas elektronike ? 3. Co powinienem kupic zeby miec komplet ? 4. Czy trzeba jakas dodatkowa pompe do chlodnicy oleju ? 1. Obie skrzynie tak samo bezawaryjne. 2. Tak jak Rambo napisał w 4 biegowej skrzyni jest elektronika ale jak jej nie podłączysz to masz to samo co w 3 biegowej ale jest jeden fajny patent. Biegi nie zmieniają się same Dajesz "L" to masz jedynkę, dajesz "2" to masz dwójkę, dajesz na "D" to masz trójkę. Dla mnie rewelacja bo możesz ruszać z dwójki czego normalnie w automacie brakuje. Druga najważniejsza różnica, to że w 4 biegowej skrzyni drugi i trzeci bieg jest identyczny jak w 3 biegowej ale za to pierwszy bieg jest duuużo wolniejszy i pozwala wkręcić silnik do odcinki nawet jak masz błoto po klamki. 3. z samuraiem nie pomogę za dużo. 4. Pompa oleju w skrzyni jest bardzo wydajna i bez problemu obsłuży obowiązkową dużą chłodnicę na pace. Osobiście zmieniłem w silniku 1.6 16v skrzynię 3 biegową z 8v na taką 4 biegową z 1.6 16v i polecam. Jedyne w czym przeszkadza krótka jedynka to na długich podjazdach brakuje prędkości. Dwójka za to w obu skrzyniach jest za długa Dzieki wielkie za Twoje podpowiedzi. Utwierdziles mnie w przekonaniu ze to dobry pomysl i walcze z tematem. Dodam, ze skrzynia 4ro biegowa wystepowala w wielu samochodach, rowniez w mocnych silnikach - wydaje sie byc dosyc na wyrost do 1.6. OD razu dodam dla potomnych co wrzucaja automat do samuraja: po rozdzieleniu skrzyni od reduktora, trzeba lekko zmodyfikowac tylny dekiel (pod inne lozysko - chyba ze kupisz łożysko ducha 32x72x17, to wtedy bez modyfikacji) oraz dorobic plyte zamykajaca z simeringiem . Raczej prosta przerobka. Wał srodkowy od samuraja pasuje na wieloklin ! Skrzynia jest dluzsza niz skrzynia samurajowa, wiec rzezba oczywiscie jest - minimum skrocenie wału - ale do tego jeszcze fizycznie nie doszedlem. Piotrek |
Autor: | NuVo [ pn wrz 11, 2017 9:19 am ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
Jak chcecie gotowy patent na zadeklowanie wyjścia ze skrzyni (po demontażu reduktora) to dawno temu OKU ćwiczył temat. Rysunek z wymiarami jest na forum. |
Autor: | wizdaz [ czw maja 13, 2021 11:30 am ] |
Tytuł: | Re: Zmiana na automat... |
Bądź kupić skrzynie automat od geo z wesji 4x2 tam jest fabryczny dekiel tyłu skrzyni |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |