suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 5:19 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 26, 2015 3:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
płukanie sprzęgla wodą też nic nie dało :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 4:00 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
i jeszcze pytanie bo jedyna rzecz które nie wyminiłem w układzie hydraulicznym sprzęgła to takie coś co jest pomiędzy pompką a wysprzęglikiem na klucz 24 chyba, co to jest ?:D

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 5:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
a jak wygląda docisk i tarcza? może łożysko oporowe się skończyło

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 6:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
teraz to nie wiem jak wygląda bo jeszcze skrzyni nie zrzuciłem, jutro się za to po pracy zabiorę, ale komplet zakładałem 4 miechy temu, hałas żaden z okolic sprzęgła nie dobiega, ale pewnie wychodzi na to że coś tam jednak siedzi, więc będę to rozbierać.
zaczeło się to dziać w sumie w ostatnim terenie na błocie i górkach w pewnym momencie nie mogłem wbić żadnego biegu, wiec wbiłem bieg na zgaszonym silniku i biegi później zaczeło chodzić dobrze, jedynie co to w lewarku przy jakiś próbach mocniejszego wbicia biegu tuleja plastikowa wyskoczyła z miejsca przez co lewarek latał luźno ale biegi chodziły normalnie, zrobiłem tak jeszcze z 100 km z dojazdem do domu i w sumie nie zauważyłem żeby było coś nie tak. Dopiero następnego dnia już nie dało się wrzucić biegu, dziś rozebrałem lewarek żeby sprawdzić czy napewno wszystko dobrze złożone ale jest ok, wszystko siedzi tak jak trzeba, nawet bez tej tuleji też sie nie dało wbić biegu.

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 7:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 26, 2015 9:49 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Silnik: J20A 2.0 16v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1997
Może docisk padł. Jak pracuję pedał, jest różnica między tym co było, a jest?

_________________
Każde rozwiązanie ujawnia nowe problemy :-)


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 7:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
pedał chodzi bardziej miekko, z mniejszym oporem, wcześniej było twardziej, no jutro zaczne zrzucac skrzynie to zobaczymy co tam siedzi. Jeżeli coś ze sprzęgłem to lipne są te nowe sprzęgła ;) Orginał wytrzymał parę lat jazdy ze mną a tutaj nowe po 4 miechac się zjebumało

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 8:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 26, 2015 9:49 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Silnik: J20A 2.0 16v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1997
A jaki zestaw montowałeś, bo ja tez świeżo po wymianie?

_________________
Każde rozwiązanie ujawnia nowe problemy :-)


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 8:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
aisin podajrze ale reki sobie uciac nie dam, potwierdze jak wyciagne

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 9:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 26, 2015 9:49 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Silnik: J20A 2.0 16v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1997
Ja montowałem ten zestaw.https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Sprzeglo-Vitara-2.0-V6-2.0-16v/805

_________________
Każde rozwiązanie ujawnia nowe problemy :-)


Na górę
Post: śr lip 29, 2015 8:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
jak będziesz kupował nowy zestaw sprzęgła to daj tarcze do obicia SPORTOWYMI OKŁADZINAMI LUKA KEWLAROWE są dużo odporniejsze na przypalanie szarpanie
okładziny robią robote ja katuje i nic się nie dzieje ze sprzęgłem :wink:


Na górę
Post: śr lip 29, 2015 8:40 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
2tyg temu wyciągałem sprzęgło z ojca longa bo zniknęło-nie ślizgało sie ale nie mógł wbijać biegów.
Pogięty i pęknięty był element łączący pompę z pedałem-wyprostowałem i wspawałem zastrzały.
Wysprzęglik suchy, pompa nie wiem ale stary uparł sie żeby wymienić na używkę z mojej więc wymieniłem.
Pęknięta jest też łapa (wysprzęglik-łożysko) w tym miejscu gdzie opiera się o kulkę-wgniata się i pęka.
Olałem bo nie sądziłem, ze jest to przyczyną, nie miałem drugiej na podmiankę bo moja też pęknięta a Vitara musiała jeździć na już.
W tym przypadku wymiana pompy nie przyniosła efektu, tylko naprawa tego łącznika-ramienia.

Sprawdź jeszcze raz pedał i ten łącznik (rocznikowo zdarzały się różne, porównywałem 95 i 97 więc jakiś powód był, ze zmienili).
Jak nie to łapa. Nie chce mi się wierzyć, ze coś z samym sprzęgłem jest nie tak jeśli to Aisin.
Chyba, ze przy montażu była wtopa. Tylko co tam można nie tak zrobić? :lol:

k_19 też go montowałem u siebie kilka lat temu i nie byłem z niego zadowolony. Strasznie miękkie i przy dużych obciążeniach się ślizgało.
Nie chce tu oczerniać tego sprzęgła bo nie szlifowałem zamachu ale PHC Valeo to już nie to co Valeo.

Teraz do swojej wygrzebałem stare oryginalne sprzęgło AISIN i dałem do regeneracji.
Za niecałe 200zyli liznął docisk, koło zamachowe i dobrał odpowiednio grubsze okładziny LUKa i jeszcze wymiana sprężynek.
Jaki będzie efekt? :roll: Dam znać za jakieś dwa tyg ;)

W Gdańsku jak ktoś szuka to regenerują sprzęgła przy ul. Grunwaldzkiej tak jak jest RAMPA to od tyłu jakoś.
Nie wiem dokładnie bo załatwiał to znajomy ale jak trzeba to się dowiem ;)


Na górę
Post: śr lip 29, 2015 10:26 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Pedal jest ok zreszta sam wysprzeglik
popucha lape przy wcisnieciu pedala. W piatek zaczne rozbierac to sprawdze wszystko. I napisze co sie wydarzylo. Pozdr

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pt lip 31, 2015 8:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
oki w koncu znalazłem godzine wolnego i trochę chęci i zrzuciłem skrzynie
łożysko oporowe kręci się normalnie, jakiegoś specjalnego hałasu nie wydaje
łożysko w kole zamachowym ( prowadzące wałek ) też kręci się normalnie
sprzęgło jak dla mnie wygląda normalnie, nie wiem jka sprawdzić czy coś nie tak jest z dociskiem na oko wygląda dobrze.
łapa ma pękniecie w miejscu gdzie jest wgłebienie ( zaznaczone na zdjęciu )
ze skrzyni leciał mi olej z tego miejsca, co tam powinno być bo jest dziura.
I jeszcze jedno czy uszczelka na wale jest ok, sprzęgło było suche, ktoś keidyś urwał śrubę na kole zamachowym, zastanawiam się czy odkręcać je i patrzeć na uszczelke czy jest ok
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob sie 01, 2015 8:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Otwór przez który leci olej to twór przez który wprowadza się dwie metalowe kulki, powinien być zaślepiony (czarny korek-zaślepka).
Łapa pęknięta tak jak w mojej i ojca. U Sławka w sklepie są dostępne.
Uszczelka wału-zimering gdyby był trafiony to by po prostu się lało. Jak chcesz sprawdzić to śruby od koła mają normalny prawy gwint-odkręcasz w lewo.
Faktycznie sprzęgło na zdj wygląda normalnie :mrgreen:
Docisk-zwróć uwagę na blaszki słoneczka i metalowy pierścień, jak jest pęknięty to nie ma sprzęgła.

Pedał od początku jest miękki/twardy?


Na górę
Post: sob sie 01, 2015 9:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Docisk sprawdzony na prasie i jest ok. Pewnie wina lapy. Nie kupie nowej . zregeneruja stara. Uzywki tez nie ma co brac po rozmowie z sushim ide w naprawe. I skladam do kupy

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl