suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 9:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: sob gru 01, 2012 7:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sie 07, 2012 8:46 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Mszana Dolna
Foty z sekcji :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie wiem co jest grane w sprzęgiełkach nic nie jest połamane,napęd działa most nie zmielony przeguby całe,zostają sprzęgiełka :evil:
Podniosłem samochód do góry postawilem na stojakach ,jeden koleś siedzi w aucie operuje sprzegłem dwuch przy połosiach z kluczem francuskim założonym na frez operator powoli puszcza sprzęgło półosie zaczynają się obracać nie szło utrzymać kluczy nawet po zrobieniu przedłużki(kawał rury)
Nie polecam tego robić w domu,grozi utratą zdrowia bądź życia :twisted:

Z tego ryzykownego doświadczenia wnioskuję ,że most i półosie są sprawne .
Nie wiem co wynika ze zdjęć wklejonych wyżej ,czy to wygląda z zużyte??????
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: sob gru 01, 2012 7:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Hmm, most obniżony niby masz, więc raczej to nie bedzie w grę wchodziło, ale sprawdź czy półoś nie jest za krótka, jak odkręciłeś sprzęgiełka to zabezipeczenia siedziały tam gdzie powinny. Kiedyś się zdziwiłem, że nie mam napędów :wink: Pożycz od kogoś sprzęgiełka bedziesz wiedział na 100%

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob gru 01, 2012 8:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sie 07, 2012 8:46 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Mszana Dolna
Tak zabezpieczenia są na swoim miejscu.
Vitarka jedna w okolicy,są ale "obce sztuki",więc chwilowa zamiana sprzęgiełek nie wchodzi w grę.


Na górę
Post: sob gru 01, 2012 11:13 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Wg mnie sprzęgiełko nawala.
Jak chcesz dużo jeździć w terenie to daj sobie spokój z tymi automatami.
Kup manuale - będzie pan zadowolony :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 7:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
A ja właśnie zrobiłem rozrząd, wymieniłem samoregulatory sztuk 3( silnik jak nowy), a że spadł śnieg to zapiąłem przedni napęd i co??
Jadę i kierownica wpada jakby w rezonans, zaczyna drgać potem przerywa potem przez chwilkę jest ok i znowu rezonans.
Nic nie stuka ani nie strzela tylko drgania.
Sprzęgiełka mam automatyczne i niby też słyszałem jak się zapięły.
Czyżby kolejna wylotka???

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 8:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
U mnie zaobserwowałem ostatnio taką dolegliwość że po odłączeniu napędu na cztery koła pojawia się gdzieś tykanie.

Przy napędzie na tył - cisza, napęd na cztery koła też elegancko, ale jak przełączę z powrotem na tył to pojawia się tykanie, które po postoju niknie i auto jeździ bezproblemowo.

Może jakiś problem z przełączaniem się sprzęgiełek? Bo poza tym żadnych problemów z układem napędowym.

Dodam że miałem w aucie przegrzane hamulce, więc co za tym idzie całe piasty.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: sob gru 08, 2012 5:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 6:48 pm
Posty: 29
Podepnę się pod temat żeby nie dublować.Mam podobny problem.Jak zapnę manuale to zaczyna coś od czasu do czasu rzezić .Odpinam prawą półoś i robi się cisza ale jak odepne lewą a prawa zostaje nadal zapięta to nadal rzęzi .Sprzęgiełka czyste i działają bo robi w błocie .Jedyne co zauważyłem to w kole które rzezi przgub ma luz w piaście.W tym kole co jest cisza tego luzu nie ma .Czy to też może być wina sprzegiełka??????

Pozdrawiam


Na górę
Post: sob gru 08, 2012 6:02 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tuleja brązowa w piaście.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob gru 08, 2012 8:06 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Dokładnie, dodam, że można to nasmarować, odgłosy powinny ustac, jak już duży luz
jest to za niedługo pomyśl o ich wymianie, lub założenie w ich miejsce łożysk. Dla testów mam założone jedną z piastę z łożyskiem, drugą z tulejką, zobaczymy co pierwsze trafi

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob gru 08, 2012 9:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Mi na wieczne bolączki z niezałączającym się przednim napędem pomogła wymiana automatycznych sprzęgiełek na zabieraki. Teraz napęd załącza się zawsze i wszędzie :D , a sprzęgiełka też niby nie były uszkodzone i niby działały. Raz działały, trzy razy nie :evil: .
Teraz odezwał się przegub :mrgreen: , ale to już inna bajka...

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: ndz gru 09, 2012 1:54 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 6:48 pm
Posty: 29
Czy to chodzi o tą tuleje????

http://allegro.pl/tuleja-prowadzaca-prz ... 13693.html


Na górę
Post: ndz gru 09, 2012 8:27 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Tak.

W nowszych masz łożysko:
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-pr ... ptimal/308

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw sty 10, 2013 1:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
U mnie problem rozwiązany, wymiana oleju w przednim moście( z białego na nowy..:) plus nowy uszelniacz mostu i nowe (używane) sprzęgiełka i teraz wiem co to jest 4x4..:)
Nadal walczę z silnikiem...:(

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl