suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 2:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 12, 2015 7:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
kipulo pisze:
Czy bez wyciągania półosi wyciągne główkę

Nie


Na górę
Post: wt maja 12, 2015 5:36 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
No to czeka mnie kawał roboty, czy benzyna 2.0 i 2.5 miały takie same mosty?


Na górę
Post: wt maja 12, 2015 9:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
W budżecie uwzględnij na wszelki wypadek wymianę łożysk - wybijanie tych półosiek może boleć jeśli rdza przyłapała. Jak łożyska trochę śpiewają to sam pomyślisz o wymianie.

Do wybijania solidny młot jest potrzebny. Nakręcasz odwrotnie bęben i walisz. Najlepiej przez coś - kołek z materiału miększego niż bęben, żeby go nie odkształcić.
Chyba Browing robił sobie nawet przyrząd - zbijak w kształcie I_I nakręcany na bęben - wygodniej wtedy młotem naparzać ;).

Jeśli będziesz wymieniać łożyska, to bierz z pierścieniem i uszczelniaczami od razu. Jak masz ABS to pierścień musi być odpowiedni. Stary pierścień ścinasz diaksem, podobnie łożysko (tu uważaj na półoś żeby jej nie liznąć).
Nowy pierścień nakładasz na gorąco - możliwie najmocniej go podgrzewasz (mi wystarczyło grzanie na palniku turystycznym, więc i kuchenka da radę, ale im mocniej tym dla Ciebie lepiej) i nabijasz odpowiedniej średnicy rurką. Nabijać musisz zdecydowanie i szybko - drugiej szansy nie będzie :).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt maja 12, 2015 10:42 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
kipulo pisze:
...czy benzyna 2.0 i 2.5 miały takie same mosty?
Od 2.5 ma mocniejsze półosie i inne przełożenaia, ale jak twoja główka jest ok to przełóż swoją lub ewentualnie talerz/atak z tym że czeka cie wtedy ustawianie luzu na ataku.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 6:58 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Ja siagacz zrobilem z kontownika nawiercilem w nim tylko odpowiednio dwie dziury przykrecilem do polosi po przekątnej i juz mialem po 30 cm wiecej miejsca zeby mlotem jebnac bo jak wlailem w beben to nie chcialo pojsc za cholere a tak poszlo jak dziecko... A z zalozeniem lozyska i pierscienia ja bym podjechal do najblizszego warsztatu gdzie maja prase dal na piwo i zlozyl to na prasie...

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 7:31 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Może lepiej cały most nabyc,tylko musi byc taki sam jak mam.Od 2.5 mówicie że pasowac nie bedzie, a taki mam blisko do nabycia za 500 zeta


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 9:16 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Most pasuje poza przełożeniem w nim.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 10:36 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Myslę o komoplecie wyjezdzam ze starym, wkładam nowy i hula.Dzis oblukałem że mam delikatny luz na łozysku z tyłu to juz się robi spory remont a warunki słabe,brak prasy ,palnika na miejscu


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 8:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
8/10 kompletnych mostow nadaje sie do remontu. Glownie hamulce i łożyska półosi.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 8:12 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
geochriss pisze:
8/10 kompletnych mostow nadaje sie do remontu. Glownie hamulce i łożyska półosi.

dokładnie, kupiłem kiedyś kompletny most, "panie terenu nie widział, łożyska półosi wymieniane, most cichutki" dobrze że kupiłem z zamiarem remontu bo bym się wnerwił. a remont mostu to dobry tysiąc

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw maja 14, 2015 7:25 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Tak samo jest z rozrusznikami

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 7:38 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Może sama główkę kupic, a reszta jak wyjdzie.


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 4:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Najlepiej

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: ndz maja 17, 2015 5:47 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Jak jest z uszczelniaczami czy one są w moscie czy na półosiach?,tylko te mi zostały do wymienienia.Reszta sukcesywnie po sztuce mi leciały ,ale auto stało kilka lat nie ruszane, poszło w ruch i się zaczeło.


Na górę
Post: pn maja 18, 2015 8:30 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Są i w moście i na półosiach

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl