radzik071 pisze:
czepiasz się słówek
zamieńmy płaszczyznę na oś zginania krzyżaka półosi i będzie git.
W jeepie jedyna oś wygięcia krzyżaka półosi jest pionowa czyli jak koła skręcają lewo , prawo.
W vitarze dochodzi do tego oś pozioma czyli wahacz chodzi góra dół.
te kąty się dodają i w vitarze przegub przy skręconych kołach na wykrzyżu jest pod takim kątem, że krzyżak po prostu tego nie wytrzyma. (strzelam, że około 40-45 stopni)
Ja pinkolę
Zastanów się, skąd krzyżak ma "wiedzieć" co to jest lewo-prawo albo góra-dół.
A jakby wał miał pracować w pionie, to co?
Nie możesz sobie wziąć dwóch kątów w różnych płaszczyznach i po prostu ich zsumować - Pitagoras czy tam inny Grek w grobie się przewraca
Może jednak weź klocki lego i sobie zrób modelik

Dobra. olejmy płaszczyzny osie i pitagorasów !
Czyli wg Ciebie w vitarze przy wahaczach ułożonych pod kątem: / \ i w jeepie przy sztywnym moście krzyżaki/przeguby pracują pod tym samym kątem ? (zakładając, że mają taki sam kąt kół przy skręceniu na max)