suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:26 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 04, 2013 10:14 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 5:53 am
Posty: 15
Lokalizacja: Kobyle - Nowy Wiśnicz
Witam


Otóż przez swoją głupotę, zniszczyłem membranę w przednim moście (nie sprawdzać kompresorem - NIGDY), już udało mi się zamówić używkę -150ZŁ (serwis 812zł), po łożysko dziś się jeszcze pofatyguję kawałek drogi. Otóż...

wałka atakującego nie ruszyłem, pełno jest opiłków wszędzie (wyciąłem starą membranę, ale łożysko też wymienie), ale dokładniej chodzi mi jak zacząć składanie - jaki powinienm luz ustawić pomiędzy dużą zębarką a zębatką wałka, oraz jak to domowym sposobem sprawdzić (może zmierzyć) i jak to pokolei dalej skręcać, żęby łożyska były prawidłowo dokręcone a pasowanie zębatek się nie zmieniło... dodaje zdjęcia jak to wygląda, bo może być różnie w różnych wersjach mostów...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Grand Vitara XL7 2,7 V6 + LPG 173km 2001, potroszku go przerabiam w teren


Na górę
Post: pt lip 05, 2013 8:44 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Żeby to zrobić dobrze, musisz mieć trochę spec oprzyrządowania i trochę doświadczenia.
Jeżeli nigdy tego nie robiłeś, to lepiej oddaj komuś do złożenia.


Na górę
Post: pt lip 05, 2013 9:35 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Bez "spec oprzyrządowania" też się da, ale jest ryzyko, że jek coś sp... to zmielisz przełożenia.

nemezis - uzupełnij profil

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt lip 05, 2013 9:49 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Dlatego napisałem: "Żeby to zrobić dobrze" :mrgreen:


Na górę
Post: pt lip 05, 2013 8:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 5:53 am
Posty: 15
Lokalizacja: Kobyle - Nowy Wiśnicz
własnie to składam i złożyłem w ten sposób, że jeżeli ciągnę za piaste wału wałka atakującego to mam 1 mm luzu prawo-lewo, co mi daje minimalny luz na zębac, a sugeruję się luzem wału na dyfrze tylnym...

_________________
Grand Vitara XL7 2,7 V6 + LPG 173km 2001, potroszku go przerabiam w teren


Na górę
Post: sob lip 06, 2013 7:17 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Co to jest ta piasta wału wałka coś tam, coś tam? Oznaczyłes sobie ile w ktorym miejscu były nakrętki kosza dokręcone i ile obrotów potrzeba do ich odkręcenia?
Chwytasz reką za kosz, ruszasz przód - tył, masz mieć wyczywalny luz na zazębieniu około 1mm. Luz musi być!
Po za tym obracając flanszą ataku ma jej nie blokować w żadnym polożeniu.
Najlepiej mieć zegar do pomiarów ale bez niego też można.

Aha. żeby przesunąć kosz np. w lewo to najpierw luzujemy lewą nakrętkę, następnie kręcimy prawą. Zawsze.

Jak to jest przedni most to ja bym aż tak nie doktoryzował. Po za tym nie porównuj z tylnim dyfrem bo on na pewno jest bardziej "zużyty" niż przód

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz lip 07, 2013 5:49 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 5:53 am
Posty: 15
Lokalizacja: Kobyle - Nowy Wiśnicz
most poskładany, od razu wstawiłem przedłużki do amorów, zrobiłem też śuby mimośrodowe i wypaliłem łeżki w amorach, żeby zlikwidować efekt tatry po podniesieniu przodu, załałem oleje, odpaliłem i teren....

Ogólnie narazie wygląda całkiem dobrze, zobaczymy co będzie dalej....kosz montowałem - ustawiałem chyba z dziesięć razy zanim byłem zadowolony, membrana minimalnie była skrzywiona i trzeba było ją podginać ma łapkach, żeby leżała i miała luz....ogólnie jestem zadowolny, bo i most i piasta zostały dokładnie wyczyszczone, elementy zużyte wymienione i odpowiednio nasmarowane...

jak skręcałem koszt to najpierw dokręciłem panewki na 10Nm, a później ręcznie na przemiennie z czuciem dokręcałem dosyć mocno boczne nakrętki, żeby łożyska docisnąć i żeby był ten minimalny luz...

martwi mnie fakt, że nie znalazłem przyczyny wyrzucania napędu, bo teraz chodzi i wyglądało by to że to wina oleju, który zalałem ostatnio....a wylałem go i był brzydki po jednym miesiącu...

_________________
Grand Vitara XL7 2,7 V6 + LPG 173km 2001, potroszku go przerabiam w teren


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 2:43 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
bez czujnika zegarowego nie ustawisz nigdy dobrze. Są jednak stare sposoby na pergamin, są też fachowcy co robią wszystko na bednarkę- ja nie polecam :). Zostaje sprawa jak zazębiają się zębatki. Wszystko jest w manualu więc filozofi nie ma.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl