suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Problem z mostem.
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=10991
Strona 1 z 1

Autor:  Piotrek Ostrowski [ pn paź 28, 2013 8:14 am ]
Tytuł:  Problem z mostem.

Witam,
Mam takie pytanie dotyczące tylnego mostu, czy było coś takiego w Vitarach fabryczne, że tylny most jest cały czas zblokowany?Kupiłem auto kilka miesięcy temu, jeździłem może z tydzień i przeważnie w las i błoto więc nie zwracałem na to uwagi. Auto zostało odstawione do garażu na remont (blacharka) i sobie tak dłubałem po robocie. Teraz nie pasuje mi ten tylny most, przy skręcie auto hamuje i wygląda na to że tył jest cały czas zblokowany. Przy zawieszeniu i napędzie nie robiłem nic oprócz tego że wsadziłem dystans na wał 10 mm ponieważ wcześniejszy właściciel tylko założył amortyzatory i sprężyny większe a poza tym nic. Auto do konserwacji było przewrócone na bok. Drugi problem to mi w tym moście zaczęło wyć, a tego przed remontem na pewno nie było. I nie wiem czy robić z tym co czy jeździć i czekać co będzie dalej.

Autor:  kacjen [ pn paź 28, 2013 8:47 am ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Czy stawiałeś auto na kołkach?
Jak kręcisz jednym kołem to drugie też się obraca w tę samą stronę?

Może ktoś zrobił spawlock?

Autor:  NuVo [ pn paź 28, 2013 8:52 am ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

W vitarach była montowana fabrycznie blokada LSD.
Najpierw sprawdź czy hamulce nie trzymają.
Jaki olej jest wlany do mostu?
Masz na moście jakąś żółtą naklejkę?
Dźwignij tył tak żeby obydwa koła były w powietrzu.
Zakręć jednym kołem w przód, jeżeli drugie koło obraca się w przeciwnym kierunku to masz otwarty dyferencjał, czyli ok.
Jeśli obydwa koła obracają sie w tą samą stronę to albo masz wsadzoną (fabryczną) blokadę LSD albo coś innego nie fabrycznego, np. Lock Right lub po prostu zespawany dyfer. o ile kupiłeś auto "cywilne" to być może jest to opcja pierwsza.
Z tym ze LSD i Lock Right na zakrętach puszczają. To pierwsze praktycznie bezszelestnie a w przypadku lock righta słychać klikanie.
Jak pierwszy raz po montażu LSD wyjechałem na asfalt to od razu czułem że tylni most na zakrętach, szczególnie ostrych ciągnie na oba koła.
Ja bym osobiście wyciągnął główkę w celu sprawdzenia, bo jeśli wyje to coś jest nie tak.

Edit: Kacjen mnie ubiegł.

Autor:  Piotrek Ostrowski [ pn paź 28, 2013 10:18 am ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Podnosiłem auto i jak ruszę jednym kołem to drugie kręci się w tym samym kierunku, jeśli ktoś przytrzyma jedno koło to kręci się jedno ale ciężej niż obydwa. Hamulce nie trzymają na pewno bo przy jeździe na wprost jest spokojnie i nic nie trzyma, na zakrętach jest inaczej. Czuć że auto coś hamuje.
Jaki jest olej w moście, nie mam pojęcia co tam wcześniej wlali. Jak leżało na boku to trochę wyleciało przez odpowietrznik (spadł wężyk). Teraz sprawdzałem stan oleju i jest wszystko ok. Przedtem pewnie było wlane ponad stan.
Co do naklejki, teraz to tam ciężko cokolwiek zauważyć bo cały most ktoś wcześniej baranem pomalował.
A to wycie słychać najbardziej podczas przyspieszania.

Autor:  kacjen [ pn paź 28, 2013 10:38 am ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Możesz mieć LSD, mało tego.. z twojego opisu wynika że byćmoże działa. (to powód do radości)
Tak czy inaczej trzeba zrzucć dyfer skoro wyje. Wtedy będziesz miał wszystko jak na dłoni.

Autor:  NuVo [ pn paź 28, 2013 10:53 am ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

No to wyciągaj raz dwa i sprawdzaj. Jeżdżąc z blokadą LSD na nieodpowiednim oleju szybko ją wykończysz a szkoda!

Autor:  Piotrek Ostrowski [ pn paź 28, 2013 11:47 am ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

To teraz jeszcze jedno pytanko: co to tam za olej przechodzi i czy jest go tyle samo co w normalnym moście? Nie mam za bardzo kiedy tego rozebrać i spróbuję wylać stary olej i zalać coś co tam powinno być, może wtedy ucichnie. No a jak nie to już rozbiorę ten most i popatrzę co tam siedzi.

Autor:  NuVo [ pn paź 28, 2013 12:06 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Olej dedykowany do blokad ciernych LSD. Z dodatkiem Limited Slip. 2,2litra do mostu.
Do wyboru do koloru. Ceny od 25 do 85zł za litr.
Ja bym mimo wszystko najpierw sprawdził ten most, później inwestował. Jeśli wyje to może łożyska się kończą albo trzeba luzy wyregulować. :roll:

Autor:  Piotrek Ostrowski [ pn paź 28, 2013 12:10 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Zrobi to na aucie czy trzeba cały most wydrzeć i wtedy kombinować?

Autor:  NuVo [ pn paź 28, 2013 12:15 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Nie trzeba wyjmować mostu.
Zdjąć koła, hamulce, odkręcić i wysunąć obydwie półośki.
Odkręcić wał napędowy, odkręcić 10 albo 12 śrub z główki dyfra i go wyjąć.
Ot, cała fizolofia :mrgreen:

Autor:  kacjen [ pn paź 28, 2013 12:31 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Jeszcze sierżanta trzeba odkręcić, a to bywa najbardziej kłopotliwe.

Autor:  danthe [ pn paź 28, 2013 12:35 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Odkręcic to nie problem, przykręcić to jest wyzwanie czasami. A jeszcze z dystansem...

Autor:  Piotrek Ostrowski [ pn paź 28, 2013 12:37 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

No to będę kombinował :D

Autor:  Piotrek Ostrowski [ wt paź 29, 2013 5:51 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

Jak na razie kupiłem olej Mobil Mobilube Syn LS SAE 75W-90, zalałem most i jeżdżę. Wycie nie jest tak głośne. Dziś to tak dokładniej oglądnąłem. Zdecydowałem że będę jeździł chyba że zacznie głośniej wyć to wypuszczam olej rozbieram most i wtedy trochę więcej się pobawię. Nie pasuje mi tylko ten stary olej. Właściciel mówił że zmieniał niedawno. Ja w sumie to dopiero teraz zacząłem jeździć. Olej był czarny i brudny. No nic, teraz cieszę się jazdą. Byle tylko na mrozach tego nie rozbierać :mrgreen:

Autor:  lipa olsztyn [ wt paź 29, 2013 6:43 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z mostem.

.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/