suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 9:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 19, 2013 8:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 21, 2013 8:09 am
Posty: 51
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam kolegów
Problem jak w temacie, załączam 4x4 - nie ważne H czy L, próba ruszenia do przodu/tyłu chrobocze, wyje, przeskakuje nierównomiernie, żeby ruszyć trzeba mocno cisnąć, trzyma mocno jakby śrubokręt w tryby wsadził, ogólnie masakra.. Na 2H idzie normalnie i teraz moje pytanie, czy "skończył" mi się reduktor? Czy jakaś inna przyczyna takiego stanu? Po ostatnim moim podjeżdżaniu pod dosyć stromy najazd (jakieś70*) usłyszałem dosyć mocne pierdyknięcie (wydawało mi się że przyhaczyłem ramą o jakiś kamień), ale żadnych objawów zblokowania kół czy coś.. Dziś próbuję załączyć 4x4, a tu zonk..

Dodam jeszcze, że na mój chłopski rozum, przedni most raczej (zdecydowanie) odpada, nie mam sprzęgieł na piastach, tylko zbieraki, więc jeśli miałby być zmielony most, to nie pojechałbym wcale, a tak jak pisałem wcześniej- 2H robi..
Czy łańcuch w reduktorze w pozycji 2H pracuje tak samo jak w 4H/L, czy dopiero po załączeniu napędu zaczyna pracę (owe stuknięcie można by podpiąć pod przeskoczenie /uszkodzenie tryba napędowego/ zerwanie łańcucha)? Prosiłbym o potwierdzenie moich domysłów bardziej obeznanych użytkowników, ewentualnie wskazania kierunku do dalszego poszukiwania problemu.

Pozdrawiam

_________________
1.6 8v '93 cabrio/hard top; lift zawiechy..


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 9:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Łańcuch w reduktorze rozciągnięty? U mnie był objaw chrobotania. Jak przyszorowałaś brzuchem to obejrzyj belkę pod skrzynią - może tam się coś przekosiło....

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 11:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
nie sadze, na 95 % zmieliles cos w reduktorze- ale co to sie dowiesz jak rozbierzesz

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: śr mar 20, 2013 7:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 21, 2013 8:09 am
Posty: 51
Lokalizacja: Sosnowiec
Hmm, wygląda na to, że szykuje się wymiana i teraz moje pytanie, czy dużo z tym zachodu w warunkach garażowych? I czy bardziej opłaca się wymieniać, czy też regenerować to co mam- co prawda nie rozbierałem jeszcze i nie wiem co w "reduktorze piszczy" bo czas żeby wsadzić łapki pewnie dopiero w weekend będę miał..

A jeśli wymieniać, to czy są jakieś różnice w typach (oczywiście tych od 1.6 8v), czy były jakieś różne fabrycznie montowane do aut z tym silnikiem?
Przez myśl przechodzi mi (jeszcze nie przeszło) zaadaptować reduktorek z samuraia- jakieś straszne motanie wymagane?

_________________
1.6 8v '93 cabrio/hard top; lift zawiechy..


Na górę
Post: śr mar 20, 2013 8:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
reduktory we wszystkich vitarach są takie same.
Dopiero w nowszych rocznikach (jakoś po 1998r) występowały takie z mocniejszym wieloklinem na wyjściu tylnego wału (mniej frezów i dodatkowo powleczone jakimś tworzywem) możesz taki zamontować bo jest trwalszy ale musisz kupić w komplecie z tylnym wałem. przedni jest taki sam.
Wymiana reduktora nie jest bardzo skomplikowana.
Najgorzej jest się dostać do jednej ukrytej na górze śruby którą reduktor jest przykręcony do skrzyni.
Żeby się do niej dostać trzeba odkręcić "miskę" w której siedzi mieszek reduktora. (żeby
to zrobić, trzeba całą skrzynię opuścić na belce bo nie wciśniesz rąk miedzy reduktor a budę.
Chyba, że masz bodylifta :)

Reduktor od samca to nie taka prosta sprawa.
Domowym sposobem będzie Ci ciężko :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 8:40 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 21, 2013 8:09 am
Posty: 51
Lokalizacja: Sosnowiec
Doczytałem posty i widzę, że taki reduktor z samuraja to sporo kombinacji :(, tym bardziej, że zamierzam to robić sam.. Zostanę przy wymiance na vitarowy.. Dzięki za info, wiem czego szukać..

_________________
1.6 8v '93 cabrio/hard top; lift zawiechy..


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 11:47 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Możesz szukać skrzyni z vitary 2WD i wtedy motać reduktor z 410 :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 1:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 07, 2012 12:00 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Płońsk
radzik071 pisze:
reduktory we wszystkich vitarach są takie same.
Dopiero w nowszych rocznikach (jakoś po 1998r) występowały takie z mocniejszym wieloklinem na wyjściu tylnego wału (mniej frezów i dodatkowo powleczone jakimś tworzywem) możesz taki zamontować bo jest trwalszy ale musisz kupić w komplecie z tylnym wałem. przedni jest taki sam.:wink:


Podłącze się do tematu, czyli mam rozumieć, że do mojej vitary 2.0 v6 z 95r. będzie pasował reduktor od 1,6?

_________________
Vitara Long 2.0 V6 '95 LPG Stag 300
Lift 4"; Body Lift 2"; Koła 265/70/16 SIMEX


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 2:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
zax pisze:
Możesz szukać skrzyni z vitary 2WD i wtedy motać reduktor z 410 :mrgreen:


Skrzynia z Vitary 2WD jest niepotrzebna - nieaktualne dane masz :wink:

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 2:32 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nieaktualne już ze 3 lata :lol:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 2:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
:(

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr kwie 03, 2013 8:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
podepne się pod temat:
po załączeniu sprzęgiełek strzela ,zgrzyta i ociera i hroboce
po właczeniu napędu -patrz wyżej
ale napęd działa.
sugestie są?

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: śr kwie 03, 2013 8:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
bodzio23 pisze:
(...)
sugestie są?

Wyrzucić z auta:
-strzelałkę
-zgrzytałkę
-chrobotka

A tak na serio to rozebrać przedni most, bo musi tam być ładny śmietnik w koszyku, skoro taką gamą zapodaje :wink:
Tylko zanim wyjmiesz dyfer rozepnij sprzęgiełka, reduktor i pokręć półośkami. Jak ciężko idzie i hałasuje, to już wiesz, co.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr kwie 03, 2013 8:32 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
u mnie tak było jak pało łożysko prowadzące półośkę. W starszych vitkach jest tam ta tulejka z fosforobrązu.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 3:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
Niedzwiadz pisze:
u mnie tak było jak pało łożysko prowadzące półośkę. W starszych vitkach jest tam ta tulejka z fosforobrązu.


no to to będzie pewno toto z alabronzu :? rocznik 89 do młodych nie należy :mrgreen:
gdzie toto można nabyć?

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl