suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 7:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zabieraki
Post: czw lis 21, 2013 9:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Mam pytanie, jako, że po kupnie zauważyłem, że mam stałe zabieraki to pytanie?
jaki niekorzystny wpływ mają takie zabieraki, bo nei wiem czy nie zainwestować w manualne sprzęgiełka.
czy śmiało mogę tak jeździć?

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: czw lis 21, 2013 9:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
ale masz stałem na 100% czy automaty ??
jak masz możliwość rozłączenia to nie kręcą się niepotrzebnie półosie, most przedni, i wał więc auto ma lżej, kal śmigasz dużo tylko na tyle to warto odpiąć przód. od moje zdanie

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: czw lis 21, 2013 9:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2013 7:01 pm
Posty: 541
Lokalizacja: gdansk
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
w mojej vitarze są zabieraki od 24lat niektórzy mówią że:
- tuleje się wyrabiają ja narazie u mnie są ok
- spalanie miało wzrosnąć na starych kaloszach paliła 10-12 gazu na 30" 15lpg wiec tragedii nie ma
plus jest taki ze w locie możesz zmieniać napędy , no i niema możliwości uszkodzenia zabieraka

_________________
vitara zwana rzeźnikiem
No mud, no fun


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: czw lis 21, 2013 9:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Zbieraki powodują, że przednia oś (most) ciągle się kręci.
Plusy:
-niezawodność w terenie- automaty lubią przeskakiwać co objawia się trzaskami i zmniejszeniem skuteczności jazdy w trudniejszym terenie,
-załączanie 4x4 podczas jazdy- nie musisz się zatrzymywać- jak to ma miejsce w automatach żeby włączyć 4x4, oczywiście jest jakaś maksymalna prędkość do której można załączać przód podczas jazdy, ale dokładnie nie pamiętam jaka to wartość.
- ciągłe smarowanie mostu podczas jazdy
- nie trzeba wysiadać z auta żeby załączyć sprzęgiełka, jak to ma miejsce w manualu
Minusy:
-większe spalanie i ciut słabsze osiągi, wynikające z większych oporów- przy zbierakach mamy na stałe połączone koła z półośkami, a te z dyfrem w moście. Jadąc autem napędzamy więc cały ten mechanizm.
-niema możliwości wsadzić stałej blokady na przód, jeśli auto jeździ po czarnym.

Generalna zasada:
- jak vitka jeździ głównie w terenie to zbieraki są najlepsze-niezawodne.
- jeśli jeździmy pół na pół to manuale- skuteczniejsze niż automaty, a gdy jedziemy w trasę lub nie wybieramy się w teren- rozłączamy.
-jeśli vitka jeździ głównie po czarnym, a napędu używamy rzadko, lub w lekki teren to automaty są najwygodniejszym rozwiązaniem.

Jeżdżę na automatach i często zdarza się, że ciężko mi wyjechać z głębokiej koleiny, sprzegiełko przeskakuje...

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: czw lis 21, 2013 10:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
no to już troche więcej wiem, ogólnie chciałem wiedzieć te minusy :)
W takim razie zostawiam tak jak jest.

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: czw lis 21, 2013 10:59 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ja jestem zwolennikiem manualnych sprzęgiełek bo:

Robbert89 pisze:
...
Plusy:
-niezawodność w terenie- automaty lubią przeskakiwać co objawia się trzaskami i zmniejszeniem skuteczności jazdy w trudniejszym terenie,


Manuale też są raczej niezawodne - no chyba że mają w środku wodę :) .
Robbert89 pisze:

-załączanie 4x4 podczas jazdy- nie musisz się zatrzymywać- jak to ma miejsce w automatach żeby włączyć 4x4, oczywiście jest jakaś maksymalna prędkość do której można załączać przód podczas jazdy, ale dokładnie nie pamiętam jaka to wartość.


W manualu też jest taka możliwość jak jest zapięty (ja w zimie i w terenie nie rozłączam manuali i przełączam na 4x4 nawet przy 120km/h - nie ma żadnych ograniczeń co do prędkości - trzeba to robić ale tylko jadąc prosto - na zakręcie nawet 10km/h nie można załączać 4x4 bo z zgrzytnie)
Robbert89 pisze:
- ciągłe smarowanie mostu podczas jazdy

:roll: o co to za plus ? :D przecież most jak się nie kręci to się nie zużywa chyba, że jest woda w oleju
Robbert89 pisze:
- nie trzeba wysiadać z auta żeby załączyć sprzęgiełka, jak to ma miejsce w mnualu

To faktycznie plus!
Szczególnie jak kałuża okaże się pół metrowym bagnem w którym utknęliśmy i nie da się drzwi otworzyć :mrgreen:
Robbert89 pisze:
Minusy:
-większe spalanie i ciut słabsze osiągi, wynikające z większych oporów- przy zbierakach mamy na stałe połączone koła z półośkami, a te z dyfrem w moście. Jadąc autem napędzamy więc cały ten mechanizm.
-niema możliwości wsadzić stałej blokady na przód, jeśli auto jeździ po czarnym.

Dodatkowym minusem, który w moim przypadku jest decydujący to to, że jak mamy awarię przedniego napędu(niestety w vitarach to dosyć częste) to w manualu lub automacie, rozpinamy sprzęgiełka i wracamy do domu a z zabierakami stoimy i czekamy na pomoc.
Robbert89 pisze:
Generalna zasada:
- jak vitka jeździ głównie w terenie to zbieraki są najlepsze-niezawodne.
- jeśli jeździmy pół na pół to manuale- skuteczniejsze niż automaty, a gdy jedziemy w trasę lub nie wybieramy się w teren- rozłączamy.
-jeśli vitka jeździ głównie po czarnym, a napędu używamy rzadko, lub w lekki teren to automaty są najwygodniejszym rozwiązaniem.

Pod podsumowaniem też się podpiszę

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: czw lis 21, 2013 11:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
didiego pisze:
w mojej vitarze są zabieraki od 24lat niektórzy mówią że:
- tuleje się wyrabiają ja narazie u mnie są ok

Czyli że jak u Ciebie są ok to znaczy że nie ma to wpływu na zużycie podpory półosi ? :roll:

didiego pisze:
- spalanie miało wzrosnąć na starych kaloszach paliła 10-12 gazu na 30" 15lpg wiec tragedii nie ma


po założeniu zabieraków spalanie nie wrośnie o 50% ale na pewno o jakąś niewielką wartość wzrośnie ("mnie oszukasz, kolegów oszukasz ale fizyki nie oszukasz" :wink:

didiego pisze:
....no i niema możliwości uszkodzenia zabieraka


Dokładnie !
To jest podstawowa i wg mnie jedyna przewaga zabieraków nad manualami i automatami.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: czw lis 21, 2013 11:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
radzik071 pisze:
(...)
Dodatkowym minusem, który w moim przypadku jest decydujący to to, że jak mamy awarię przedniego napędu(niestety w vitarach to dosyć częste) to w manualu lub automacie, rozpinamy sprzęgiełka i wracamy do domu a z zabierakami stoimy i czekamy na pomoc.(...)

Eeee,
6 śrubek nie odkręcisz? :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: pt lis 22, 2013 12:22 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
no jasne, że odkręcę ale żeby nie zalać łożysk to trzeba zamiast zabieraków przykręcić coś innego - np manuale i już je zostawić jak już je mamy :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: zabieraki
Post: pt lis 22, 2013 8:22 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeszcze jedna wada manuali: potrafią się rozpiąć w terenie. Wystarczy wredny patyk odpowiednio ułożony i niespodzianka. Miałem taką niespodziankę raz na rajdzie.

ps:
Zaletą jest uczucie ulgi gdy po wyciągnięciu z błota odkrywasz że to nie przedni napęd wybuchł a tylko sprzęgiełko się rozpięło :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl