suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
zabieraki http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=11149 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | biernik [ czw lis 21, 2013 9:17 pm ] |
Tytuł: | zabieraki |
Mam pytanie, jako, że po kupnie zauważyłem, że mam stałe zabieraki to pytanie? jaki niekorzystny wpływ mają takie zabieraki, bo nei wiem czy nie zainwestować w manualne sprzęgiełka. czy śmiało mogę tak jeździć? |
Autor: | goral.tz [ czw lis 21, 2013 9:22 pm ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
ale masz stałem na 100% czy automaty ?? jak masz możliwość rozłączenia to nie kręcą się niepotrzebnie półosie, most przedni, i wał więc auto ma lżej, kal śmigasz dużo tylko na tyle to warto odpiąć przód. od moje zdanie |
Autor: | didiego [ czw lis 21, 2013 9:27 pm ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
w mojej vitarze są zabieraki od 24lat niektórzy mówią że: - tuleje się wyrabiają ja narazie u mnie są ok - spalanie miało wzrosnąć na starych kaloszach paliła 10-12 gazu na 30" 15lpg wiec tragedii nie ma plus jest taki ze w locie możesz zmieniać napędy , no i niema możliwości uszkodzenia zabieraka |
Autor: | Robbert89 [ czw lis 21, 2013 9:35 pm ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
Zbieraki powodują, że przednia oś (most) ciągle się kręci. Plusy: -niezawodność w terenie- automaty lubią przeskakiwać co objawia się trzaskami i zmniejszeniem skuteczności jazdy w trudniejszym terenie, -załączanie 4x4 podczas jazdy- nie musisz się zatrzymywać- jak to ma miejsce w automatach żeby włączyć 4x4, oczywiście jest jakaś maksymalna prędkość do której można załączać przód podczas jazdy, ale dokładnie nie pamiętam jaka to wartość. - ciągłe smarowanie mostu podczas jazdy - nie trzeba wysiadać z auta żeby załączyć sprzęgiełka, jak to ma miejsce w manualu Minusy: -większe spalanie i ciut słabsze osiągi, wynikające z większych oporów- przy zbierakach mamy na stałe połączone koła z półośkami, a te z dyfrem w moście. Jadąc autem napędzamy więc cały ten mechanizm. -niema możliwości wsadzić stałej blokady na przód, jeśli auto jeździ po czarnym. Generalna zasada: - jak vitka jeździ głównie w terenie to zbieraki są najlepsze-niezawodne. - jeśli jeździmy pół na pół to manuale- skuteczniejsze niż automaty, a gdy jedziemy w trasę lub nie wybieramy się w teren- rozłączamy. -jeśli vitka jeździ głównie po czarnym, a napędu używamy rzadko, lub w lekki teren to automaty są najwygodniejszym rozwiązaniem. Jeżdżę na automatach i często zdarza się, że ciężko mi wyjechać z głębokiej koleiny, sprzegiełko przeskakuje... |
Autor: | biernik [ czw lis 21, 2013 10:22 pm ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
no to już troche więcej wiem, ogólnie chciałem wiedzieć te minusy ![]() W takim razie zostawiam tak jak jest. |
Autor: | radzik071 [ czw lis 21, 2013 10:59 pm ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
Ja jestem zwolennikiem manualnych sprzęgiełek bo: Robbert89 pisze: ... Plusy: -niezawodność w terenie- automaty lubią przeskakiwać co objawia się trzaskami i zmniejszeniem skuteczności jazdy w trudniejszym terenie, Manuale też są raczej niezawodne - no chyba że mają w środku wodę ![]() Robbert89 pisze: -załączanie 4x4 podczas jazdy- nie musisz się zatrzymywać- jak to ma miejsce w automatach żeby włączyć 4x4, oczywiście jest jakaś maksymalna prędkość do której można załączać przód podczas jazdy, ale dokładnie nie pamiętam jaka to wartość. W manualu też jest taka możliwość jak jest zapięty (ja w zimie i w terenie nie rozłączam manuali i przełączam na 4x4 nawet przy 120km/h - nie ma żadnych ograniczeń co do prędkości - trzeba to robić ale tylko jadąc prosto - na zakręcie nawet 10km/h nie można załączać 4x4 bo z zgrzytnie) Robbert89 pisze: - ciągłe smarowanie mostu podczas jazdy ![]() ![]() Robbert89 pisze: - nie trzeba wysiadać z auta żeby załączyć sprzęgiełka, jak to ma miejsce w mnualu To faktycznie plus! Szczególnie jak kałuża okaże się pół metrowym bagnem w którym utknęliśmy i nie da się drzwi otworzyć ![]() Robbert89 pisze: Minusy: -większe spalanie i ciut słabsze osiągi, wynikające z większych oporów- przy zbierakach mamy na stałe połączone koła z półośkami, a te z dyfrem w moście. Jadąc autem napędzamy więc cały ten mechanizm. -niema możliwości wsadzić stałej blokady na przód, jeśli auto jeździ po czarnym. Dodatkowym minusem, który w moim przypadku jest decydujący to to, że jak mamy awarię przedniego napędu(niestety w vitarach to dosyć częste) to w manualu lub automacie, rozpinamy sprzęgiełka i wracamy do domu a z zabierakami stoimy i czekamy na pomoc. Robbert89 pisze: Generalna zasada: - jak vitka jeździ głównie w terenie to zbieraki są najlepsze-niezawodne. - jeśli jeździmy pół na pół to manuale- skuteczniejsze niż automaty, a gdy jedziemy w trasę lub nie wybieramy się w teren- rozłączamy. -jeśli vitka jeździ głównie po czarnym, a napędu używamy rzadko, lub w lekki teren to automaty są najwygodniejszym rozwiązaniem. Pod podsumowaniem też się podpiszę |
Autor: | radzik071 [ czw lis 21, 2013 11:07 pm ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
didiego pisze: w mojej vitarze są zabieraki od 24lat niektórzy mówią że: - tuleje się wyrabiają ja narazie u mnie są ok Czyli że jak u Ciebie są ok to znaczy że nie ma to wpływu na zużycie podpory półosi ? ![]() didiego pisze: - spalanie miało wzrosnąć na starych kaloszach paliła 10-12 gazu na 30" 15lpg wiec tragedii nie ma po założeniu zabieraków spalanie nie wrośnie o 50% ale na pewno o jakąś niewielką wartość wzrośnie ("mnie oszukasz, kolegów oszukasz ale fizyki nie oszukasz" ![]() didiego pisze: ....no i niema możliwości uszkodzenia zabieraka Dokładnie ! To jest podstawowa i wg mnie jedyna przewaga zabieraków nad manualami i automatami. |
Autor: | zax [ czw lis 21, 2013 11:55 pm ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
radzik071 pisze: (...) Dodatkowym minusem, który w moim przypadku jest decydujący to to, że jak mamy awarię przedniego napędu(niestety w vitarach to dosyć częste) to w manualu lub automacie, rozpinamy sprzęgiełka i wracamy do domu a z zabierakami stoimy i czekamy na pomoc.(...) Eeee, 6 śrubek nie odkręcisz? ![]() |
Autor: | radzik071 [ pt lis 22, 2013 12:22 am ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
no jasne, że odkręcę ale żeby nie zalać łożysk to trzeba zamiast zabieraków przykręcić coś innego - np manuale i już je zostawić jak już je mamy ![]() |
Autor: | danthe [ pt lis 22, 2013 8:22 am ] |
Tytuł: | Re: zabieraki |
Jeszcze jedna wada manuali: potrafią się rozpiąć w terenie. Wystarczy wredny patyk odpowiednio ułożony i niespodzianka. Miałem taką niespodziankę raz na rajdzie. ps: Zaletą jest uczucie ulgi gdy po wyciągnięciu z błota odkrywasz że to nie przedni napęd wybuchł a tylko sprzęgiełko się rozpięło ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |