suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 2:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 13, 2014 11:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
witam
problem taki, jakiś czas temu wymieniałem most alu na alu, wymieniłem też sprzęgiełka na manuale, po testowałem, testy przeszło pozytywnie.

niedawno jechałem do lasu, więc jeszcze na asfalcie przekręciłem sprzęgiełka na lock i.. jak ruszyłem to poczułem wibrację (napęd na sam tył) rozłączałem poszczególne sprzęgiełka, wyszło że tylko na lewym zapiętym czuć wibrację, wjechałem na miękkie stwierdziłem że pier..lić i dzida, wibracje przeszły, natomiast słyszałem strzały jakby z lewego koła, kurna nie wiem what the fuck. jak miałem automaty to też słyszałem strzały z lewego koła stwierdziłem że to sprzękiełko przepuszcza i miałem to gdzieś bo planowałem manuale. ale teraz mnie to denerwuje bo, mam manuale które z założenia nie są awaryjne, moje manuale nie widziały terenu (siedziały sobie pod deklem w pozycji lock na bulwarze), no i zastanawia mnie dlaczego znowu lewe???

nie mam doświadczenia ale wydaje mi się że to nie łańcuch na reduktorze bo nawet na minimalnym obciążeniu to słyszę.

to co??
sprzęgiełko??
tuleja z fosforobrązu??
łożysko w piaście??
w moście??
przegub??

może przegub, na poprzednim moście i automatach półoś lewa była ta sama, daj bóg żeby to był przegób

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 12:38 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
rozłącz sprzęgiełka i wyłącz 4x4
pokręć ręką po kolei - lewa półoś, prawa półoś, wał przedni.
Jak nic nie będzie chrupać i przeskakiwać to może to być ta podpora z brązu w piaście.
Sprawdź wtedy czy przegub zew lata w piaście - jak tak to wyjmij półoś, naładuj na podporę z brązu full smaru i zobacz czy pomoże. Jak pomoże to tylko na chwilę ale dowiesz się czy to to.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 9:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
jeszcze nie sprawdzałem ale dziś musiałem zapiąć napęd i nie słyszałem strzałów, normalnie cud, ale nie jest kolorowo.
przejechałem po asfalcie z zapiętymi sprzęgiełkami i coś szumi jakby mocno wyjechane łożysko. czuć też spory opór.

byle przełożenia się nie wyrąbały reszta niech się katuje. byle do wiosny :twisted:

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr sty 15, 2014 6:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
najpierw polecą satelity potem koronki potem kosz a na końcu atak i talerz


Na górę
Post: śr sty 15, 2014 7:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
talerza i ataku bez bitwy nie oddam :mrgreen:

czyli co wymienić??

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw sty 16, 2014 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
wymieniaj nowy kosz kompletny tyle nie kosztuje tylko roboty troche


Na górę
Post: czw sty 16, 2014 10:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
a no nie kosztuje bo mam taki na stanie:)
dziś poszarpałem półosiami przy piaście, latają jak psu jajca. luz jest około 2 mm

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt sty 17, 2014 8:28 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zanim wymienisz te tuleje zastanów się nad konwersją na łożyska. Ktoś już to zrobił.
Łożyska są znacznie tańsze i podobno trwalsze.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sty 17, 2014 8:53 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie opłaca się.
Wystarczy kupić czopy piast z np 2.0 V6 - tam już są łożyska (w nowszych rocznikach)
Można też całe zwrotnice przełożyć od 2.0 V6 - nawet z większymi hamulcami jak ma się felgi 16" albo do felg 15" zacisk i tarcze zostawić z 1.6 (mam tak w obu vitarach bo zaciski od 2.0 czekają na regenerację)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sty 17, 2014 10:03 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
To się nie opłaca czy wystarczy kupić czopy od 2.0?
Bo wymiana piast to też jest konwersja :) I zapewne jest tańsza niż zakup nowych tulejek, które są dostępne tylko w ASO.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob sty 18, 2014 12:41 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
nie opłaca się przerabiać czopów z 1.6 na łożyska :)
opłaca się kupić od 2.0 i przełożyć (nawet całą piastę plug&play)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob sty 18, 2014 9:59 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
te będą pasowć?
1. http://allegro.pl/suzuki-grand-vitara-2 ... 69225.html
2. http://allegro.pl/suzuki-grand-vitara-2 ... 69225.html
3. http://allegro.pl/suzuki-vitara-piast-p ... 20485.html
4. http://allegro.pl/piasta-zwrotnica-przo ... 47664.html
5. http://allegro.pl/piasta-zwrotnica-przo ... 46461.html

pozycja 3 ma tą zaletę że mógłbym odebrać osobiście, ale ma ABS i nie wiem co z tym

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl