suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:16 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 16, 2014 10:44 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Hej, może ktoś pomoże.
Występuje problem z wrzucaniem biegów, przeważnie 2 i 3.
Przy wrzucaniu słychać zgrzyt.
Problem o tyle dziwny że zależy od kierowcy. Jednemu ładnie biegi wchodzą bez zgrzytu, a drugiemu ze zgrzytem.
W obu przypadkach kierowcy doświadczeni.
W czym może leżeć problem? :P
Całe kompletne sprzęgło wraz z łapą i kulką łapy wymienione na nowe.
Czy winien może być mechanizm wybieraka biegów?
Czy o co może chodzić? na zgaszonym silniku biegi wchodzą na swoje miejsce bez problemu, jako takiego dużego luzu na dźwigni nie ma.

http://epc.japancars.ru/suzuki/?st=60&l ... x8Zm49PTgy


Na górę
Post: ndz mar 16, 2014 11:21 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
a z samym lewarkiem a dokładnie ze sprężynka i tulejka plastikowa nie masz kłopotu ??
u mnie w wątku na stronie 8 masz pokazane o co chodzi viewtopic.php?f=28&t=9240&start=105

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: ndz mar 16, 2014 12:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Ja mam GV I , nie wiem czy u mnie jest taki sam mechanizm jak u ciebie w Vitarze?
Z kabiny jest do tego dostęp??

http://epc.japancars.ru/suzuki/?st=60&l ... x8Zm49PTY1


Na górę
Post: ndz mar 16, 2014 12:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
czy jest tak samo nie wiem bo granda nie znam, a dostęp u mnie jak najbardziej z kabiny prosty i szybki, możesz zobaczyć zawsze jakiś trop
bo w opisie jest napisane, że i w Vitarze i grand Viterze jest taka tulejka i sprężynka pewnie też

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: ndz mar 16, 2014 12:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Sprawdzę jutro, powiedz mi jak tą wajchę wyjąć?


Na górę
Post: ndz mar 16, 2014 12:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
u mnie musiałem pozdejmować plastiki gumy i miałem lewarek na dole jest taka "kopułka" metalowa http://postimg.org/image/c8ww9p9qn/
na bokach są dwie śrubki które ja popuściłem http://postimg.org/image/vj3wt4vpr/ i wtedy przekręcasz tą metalową kopułkę i wychodzi do góry razem z lewarkiem. Ustaw sobie na luz przed wyjęciem.

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: ndz mar 16, 2014 1:37 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Mocowanie lewarka jest podobne jak w Vitarze, czyli robisz jak Goral pisze.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 7:22 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Wymieniać komplet tulejka+sprężyna ? czy samą tulejkę, jeśli sprężynę mam dobrą (bo u ciebie chyba była pęknięta??)

Najlepsze jest to że kupiłem drugą skrzynię i jest to samo. dwójka i trójka tak samo ciężko wchodzi z haczeniem.
A do tego w drugiej skrzyni łożysko wyje !!!.
Zakładam dzisiaj moją skrzynię z powrotem.
I zamawiam tę tulejkę i chyba sprężynę także?


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 7:58 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Czekaj, a co ma do wytartego synchronizatora dwójki tulejka i sprężynka od wajchy? :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 9:18 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
zax pisze:
Czekaj, a co ma do wytartego synchronizatora dwójki tulejka i sprężynka od wajchy? :mrgreen:

a skąd o tym wiesz że ma wytarty ?

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 9:46 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
goral.tz pisze:
zax pisze:
Czekaj, a co ma do wytartego synchronizatora dwójki tulejka i sprężynka od wajchy? :mrgreen:

a skąd o tym wiesz że ma wytarty ?

A co ma wajcha do zgrzytania przy szybszej zmianie biegow?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 10:11 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Wiecie co, najśmieszniejsze jest to, że siada moja żona, jedzie i jej nic nie zgrzyta. 8) Aż się Sam dziwiłem. :shock:
Kurna, to chyba ze mną jest problem, że mi zgrzyta :lol:
No nic, zakupiłem dzisiaj dwie tulejki do dźwigni zmiany biegów, wkładają mi moją starą skrzynię biegów i się zobaczy...

P.S.
Zax, jak to możliwe że w dwóch skrzyniach jest ten sam problem??


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 10:34 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
zax a to ma do tego że jak miałem pękniętą sprężynkę to nie mogłem właśnie biegu normalnie wkładać po wymianie owych elementów problem ustał i wszystko teraz wchodzi jak trzeba :wink:
bartosz może zadecydować co zrobić ja tylko podałem przykład takiego stany rzeczy i grzecznie pokazałem gdzie co jest :mrgreen:

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 4:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
B@rtosz pisze:
.. jak to możliwe że w dwóch skrzyniach jest ten sam problem??


Może problem nie leży w skrzyni biegów? Na początek trzeba sprawdzić czy się pedał sprzęgła nie odłamuje, potem czy reszta układu działa jak należy.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 8:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
koziołek pisze:
B@rtosz pisze:
.. jak to możliwe że w dwóch skrzyniach jest ten sam problem??


Może problem nie leży w skrzyni biegów? Na początek trzeba sprawdzić czy się pedał sprzęgła nie odłamuje, potem czy reszta układu działa jak należy.

Jak by się uginała łapa/była pęknięta blacha/ułamałby się element od pedałów to najpierw zgrzytałaby jedynka i wsteczny.
Jak zgrzyta dwójka, ale można ją wbić wolniej to najczęściej synchronizator się kończy.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl