suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 4:43 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 16, 2009 4:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Cześć,
czy dyferencjały w tylnych mostach zmieniały się na przestrzeni lat?
Czy można bez ograniczeń zamieniać mechanizmy różnicowe?
Moja Vitara ma bębny nasuwane na szpilki mocujące koła, we wcześniejszych modelach bębny przykręcało się do piast, a koła do bębnów. Nie wiem jakie zmiany były w półosiach.
:?:

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: czw lip 16, 2009 8:36 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
półoski róznia sie mocowaniem bebna ale w komplecie z bebnem sa zamienne
pomiedzy 1.6 8v a 1.6 16v

kosze satelitów wystepują w wersji 10 i 12 srubowe ale w komplecie sa wymienne

2.0 R4 i long 2.0 v6 ma szerszy most głowka pasuje

jak napiszesz co chcesz zrobic to pewnie pomoge :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt lip 17, 2009 9:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
szukam mostu ze szperą :)
znalazłem np. z Vitarę long V6 z LSD. Przełozenie zapewne ma inne, więc jeżeli ma inną ilość śrub mocujących talerz do dyfra, to nie założę swojej przekładni głównej do nowego mechanizmu.
Jest jakaś zasada w ilości śrub?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt lip 17, 2009 6:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 19, 2009 6:59 pm
Posty: 48
To może i ja się podepnę, bo temat mnie interesuje.

Moja Vitara 2.0 V6 1997r. ma spieprzony most tzn. wyje, jak autobus i chyba nie jest już do uratowania. Będę jeździł, ale powoli rozglądam się za drugim. O ile dobrze zrozumiałem mosty 2.o V6 i 2.o 16v nie różnią się?

Krócej: czy patrzeć tylko za tym silnikiem, czy będzie pasował również inny (jaki?)

Z góry dzięki.

_________________
Vitka 2.0 V6+LPG::::Samurai 1.6 8V+LPG


Na górę
Post: pt lip 17, 2009 9:08 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Pavel pisze:
szukam mostu ze szperą :)
znalazłem np. z Vitarę long V6 z LSD. Przełozenie zapewne ma inne, więc jeżeli ma inną ilość śrub mocujących talerz do dyfra, to nie założę swojej przekładni głównej do nowego mechanizmu.
Jest jakaś zasada w ilości śrub?


powinno pasowac tylko 1,6 8v miał do 94 talez mocowany na 10 srub reszta ma 12

przełozenia tez moga pasowac 16 v miała 4.875 i 6 v w automacie tez :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt lip 17, 2009 9:10 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Archie pisze:
To może i ja się podepnę, bo temat mnie interesuje.

Moja Vitara 2.0 V6 1997r. ma spieprzony most tzn. wyje, jak autobus i chyba nie jest już do uratowania. Będę jeździł, ale powoli rozglądam się za drugim. O ile dobrze zrozumiałem mosty 2.o V6 i 2.o 16v nie różnią się?

Krócej: czy patrzeć tylko za tym silnikiem, czy będzie pasował również inny (jaki?)

Z góry dzięki.



2,0 v6 i 2,0 16v powiny miec te same mosty ale sprawdz w epc

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn lip 20, 2009 6:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 19, 2009 6:59 pm
Posty: 48
Trochę trwało, ale musiałem dowiedzieć się co to jest EPC (to trwało krótko) i dostać się do tego (dłużej).
Mam już to u siebie. Tylko teraz jeszcze różnice między SV420D-3 (od tej vitki most nie pasuje do V6), a SV420G-3 (ten pasuje).

Czyżby ta pierwsza była krótka, a druga long?

A tak w ogóle to ciężko rozgryźć te poszczególne typy każdej marki (oczywiście mnie interesuje tylko Vitara i Samurai).

_________________
Vitka 2.0 V6+LPG::::Samurai 1.6 8V+LPG


Na górę
Post: pn lip 20, 2009 9:12 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Archie pisze:
Trochę trwało, ale musiałem dowiedzieć się co to jest EPC (to trwało krótko) i dostać się do tego (dłużej).
Mam już to u siebie. Tylko teraz jeszcze różnice między SV420D-3 (od tej vitki most nie pasuje do V6), a SV420G-3 (ten pasuje).

Czyżby ta pierwsza była krótka, a druga long?

A tak w ogóle to ciężko rozgryźć te poszczególne typy każdej marki (oczywiście mnie interesuje tylko Vitara i Samurai).


moze jeden to diesel ma przełozenia 4,3 wiec pasowac nie moze :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lip 21, 2009 5:39 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 19, 2009 6:59 pm
Posty: 48
slaw pisze:
moze jeden to diesel ma przełozenia 4,3 wiec pasowac nie moze :wink:


Może tak. Później zerknę jeszcze na silniki w tych wersjach.

Dzięki.

PS. To jeszcze dla potomnych: ten pierwszy to rzeczywiście diesel (literka D).
Obudowa mostu jest inna dla samochodu z ABS i bez ABS, ale taka sama w 2.0 16v i 2.0 V6 (chyba zrozumiałe :? ) Środek (atak, talerz, półoś itd.) jest taki sam, ale różni się w zależności od skrzyni (manual czy automat).
Taka jest moja wiedza na dziś i tego się na razie będę trzymał :wink: .

Jeśli coś nie tak, to poprawcie.

_________________
Vitka 2.0 V6+LPG::::Samurai 1.6 8V+LPG


Na górę
Post: śr lip 22, 2009 11:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Dzięki Slaw za informacje. A czy GrandVitara miała takie same dyfry? Główki mostu są zamienne z Vitarą?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr lip 22, 2009 1:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 19, 2009 6:59 pm
Posty: 48
Pavel podkusił mnie do szukania dalszych różnic i podobieństw w przełożeniach poszczególnych typów vitar i na zaprzyjaźnionym forum znalazłem takie coś:
Kod:
Według Niemców i książki "Das große Suzuki Geländewagenbuch" takie są przełożenia w mostach: 
1.) 1:5,12 - Vitara Limousine i Cabrio i X90 z manualną skrzynią +1,6l, Vitara long 1,6l, Vitara Diesel bez Intercoolera
2.) 1:4,83 - Vitara long z automatem +V6 2,0l
3.) 1:4,63 - Vitara Limousine krótka I Cabrio i X90 z automatem +1,6l lub 2,0l lub Diesel z Intercoolerem, Vitara long manualną skrzynią +V6 2,0l
4.) 1:4,3 - Vitara Limousine 3D i Cabrio i X90 manualną skrzynią

Czy to może się zgadzać?

A tu jeszcze GrandVitara http://firmenauto.de/fileadmin/Bilder/News/Autovorstellungen/0207/NA0207_1_suz_grand_vitara_Daten.pdf

_________________
Vitka 2.0 V6+LPG::::Samurai 1.6 8V+LPG


Na górę
Post: śr lip 22, 2009 4:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
W tym zestawieniu nie widać 1.6 16V
Druga tabelka traktuje o nowej GrandVitarze, zupełnie innej od poprzedniej

@Archie, jaki masz samochód? Long V6 2.0 z automatem?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr lip 22, 2009 4:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 19, 2009 6:59 pm
Posty: 48
Long 2.0 V6 Manual ABS 1997r

slaw jak możesz to wypowiedz się na temat tylnych mostów w samochodzie moim i Pavla. Czy są takie same, jeśli chodzi o środek, tzn. czy mógłbym przełożyć bebechy z mostu Pavla do mojego?

A może ktoś inny już to robił?

_________________
Vitka 2.0 V6+LPG::::Samurai 1.6 8V+LPG


Na górę
Post: śr lip 22, 2009 8:51 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Archie pisze:
Long 2.0 V6 Manual ABS 1997r

slaw jak możesz to wypowiedz się na temat tylnych mostów w samochodzie moim i Pavla. Czy są takie same, jeśli chodzi o środek, tzn. czy mógłbym przełożyć bebechy z mostu Pavla do mojego?

A może ktoś inny już to robił?

ty masz most troche szerszy bo o przełozeniu jak sie nie myle 4,6
Pavel ma zwykły most o przełozeniu 4,8 lub czasem sie zdaza 5,1
czyli jedyna zecz wspólna kosz satelitów

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw lip 23, 2009 5:44 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 19, 2009 6:59 pm
Posty: 48
Dzięki slaw.

_________________
Vitka 2.0 V6+LPG::::Samurai 1.6 8V+LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl