suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy co?
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=13000
Strona 1 z 1

Autor:  pjotras [ pt paź 03, 2014 5:37 pm ]
Tytuł:  GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy co?

Nie wiem czy już mam się bać :?
Opiszę co mi się nie podoba, bo jeżdżę GV od 3-ech tygodni, ale wydaje mi się, że odgłosy ze strony napędów są głośniejsze niż na początku :roll:
- po odpaleniu, (biegi na luz, reduktor na 2H): sprzęgło po wciśnięciu pedału jest cichsze, po puszczeniu zaczyna sobie chrobotać, szurać czy jak to tam nazwać - nie za głośno, ale jednak (czyżby łożysko?)
- biegi wchodzą normalnie, bez zgrzytów (wsteczny może trochę ciężej niż jedynka), wg mnie sprzęgło łapie tak jak powinno, nic się nie ślizga czy coś w tym rodzaju
- jazda na jedynce daje takie odgłosy jak jazda maluchem, czyli dość głośno i charakterystycznie "warkotanie" - tam jedynka była bez synchronizatora (ktoś to jeszcze pamięta? :lol: )
- zapięcie na piachu 4H, później załączenie reduktora nie powoduje żadnych negatywnych objawów - kontrolka 4WD na tablicy się zapala normalnie, jeździ się OK. - żadnych dodatkowych problemów
- potem dwójka i trójka (jazda już po czarnym 2H) jest lepiej, na czwórce wg mnie idealnie i na piątce znów lekko zaczyna hałasować, nie jest to nic głośnego, ale wyraźnie słychać różnicę między 4, a innymi biegami
Auto ładnie się zbiera i generalnie jeździ się zajefajnie :lol: Tylko te odgłosy... Przebieg 175tys, stan "fabryczny" bez dłubania, a z dokumentów wynika, że sprzęgło, skrzynia i mosty nie były robione. Oczywiście zakładałem przy zakupie, że prędzej czy później nie obejdzie się bez roboty i jestem na to gotowy - pytanie jak wielka robota będzie do wykonania?

W przyszły piątek mam wymieniać oleje, filtry, itp. Optymistycznie zakładałem, że na tym się skończy. Ale chyba aż tak różowo nie będzie...
Dacie radę coś wywnioskować z mojego opisu?

Wieczorem idę na piwo :mrgreen: więc jutro będzie chwilowa utrata kontaktu z rzeczywistością i proszę zacznijcie od łagodnego ferowania wyroków, żebym przeżył po lekturze :lol:

Autor:  koziołek [ pt paź 03, 2014 10:17 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

Na 4. biegu zawsze jest najciszej. :mrgreen:
To są odgłosy skrzyni biegów. Jeżeli mocno cię to niepokoi proponuję podgłośnić radio. :wink:

Można jeszcze rozebrać skrzynię i wymienić wszystkie łożyska i co tam jeszcze się da ale nie ma gwarancji, że będzie lepiej.
Tak mi się wydaje. :mrgreen:

Autor:  Mieciu1 [ sob paź 04, 2014 9:45 am ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

Wrzuć luz na reduktorze i pomachaj wajchą od skrzyni. Posłuchaj jak brzmią poszczególne biegi.Jednakże ten typ tak ma i jeśli biegi wchodzą dobrze to się nie martw tylko jeździj :mrgreen: .Olej w skrzyni i reduktorze ewentualnie zmień bo nie wiadomo co tam jest po poprzednim właścicielu.

Autor:  pjotras [ sob paź 04, 2014 4:21 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

No to żeście mnie pocieszyli :mrgreen:
Jak to jest normalne, że tak mogą pracować napędy to jest git :lol: Radyjko zwykle mam dość głośno ustawione, więc nasłuchiwać nie będę.
Oliwy wymieniam w przyszłym tygodniu :wink:
Dzięki za krzepiące podpowiedzi.

Autor:  radzik071 [ ndz paź 05, 2014 1:22 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

zmień oleje i jeździj
no chyba, że oleje będą z trocinami :mrgreen:
Tylko nie lej Hipola do skrzyni i reduktora

Autor:  danthe [ ndz paź 05, 2014 4:52 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

radzik071 pisze:
Tylko nie lej Hipola do skrzyni i reduktora


A dlaczego?

Autor:  geochriss [ ndz paź 05, 2014 5:25 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

Bo to syf

Autor:  radzik071 [ ndz paź 05, 2014 6:30 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

do mostów leje hipola ale do skrzyni cokolwiek innego

wzięło mi się to z forum 306 - pisali, żeby nie lać do skrzyni hipola bo po roku dwóch skrzynia zaczyna szumieć. Skojarzyłem, że w obu vitarach też tak miałem :lol:
Może to zbieg okoliczności ale za 20zł wolę nie ryzykować

Autor:  danthe [ ndz paź 05, 2014 10:08 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

Moim zdaniem lepszy czysty hipol niż inny drogi ale z domieszką wody :)
Ja wymieniam olej 3-6 razy w roku. Leje najtańszy dostępny na rynku, ale spełniający wymagane specyfikacje. Przy droższym bym się szczypał z kasą i rzadziej wymieniał.

Autor:  zbys19 [ pn paź 06, 2014 5:53 am ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

lałem hipola i moje skrzynie szumią jak f16 :lol: :P :mrgreen: 8)
teraz już wiem dlaczego :D

Autor:  pjotras [ sob paź 25, 2014 7:18 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 2.0: skrzynia biegów, sprzęgło na wykończeniu czy c

No dobra, oleje wymienione. Po paru tygodniach wszystko działa jak przed wymianą, więc nic nie ulepszyłem, ale i nie zchrzaniłem :lol:
Wykorzystałem takie oleje, podam też ich ilości (wchodzi nieco mniej niż podano w instrukcji) - może komuś się przyda:
- skrzynia + reduktor ok. 3,48l (Valvoline MaxLife MTF 75W90 GL-4)
- dyfer tył: ok. 1,75l (Castrol Axle EPX 80W90 GL-5)
- dyfer przód: ok. 0,88l (Mobilube 1 SHC 75W90 GL-4)
no i silnik przy okazji: 5,00l (Shell Helix Ultra ECT 5W30)

Kolega, u którego serwisuję auta miał niezłą minę jak wjechałem z taką hurtownią olejów ;)

Spytałem też co sądzi o odgłosach pracy tej skrzyni i powiedział, że to najprawdopodobniej łożysko wałka napędowego (chyba tak to
nazwał, ale może coś przekręcam)... I żeby na razie tego nie ruszać, chyba, że będzie coraz głośniej :?
Ale odpukać, na razie jest jak było, więc jeżdżę dalej 8)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/