suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 2:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 04, 2014 9:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak to jest z automatem 3 biegowym w vitarze 1.6 8v?

czy można podczas jazdy przełączać z D na N i z powrotem bez zatrzymywania się? tzn czy to nie szkodzi ?

czy w terenie w błocie, żeby rozbujać vitarke można przełączać D - R - D - R itd z silnikiem wkręconym na np 3000obr/min ?

Jakieś inne przeciw skazania ?

PS.
Jedyny automat jaki miałem w życiu to 10 lat temu stary opel, którym dojechałem tylko do pierwszych świateł bo okazało się że nie można podczas jazdy zmieniać z D na N i z powrotem na D bo coś chrupnęło :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt mar 04, 2014 10:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Krąży teoria (do sprawdzenia) że nie jezdzi sie na luzie automatem. Użytkowalem kiedyś A3 z automatem właczałem D, P i R czasem N jak cos dlubalem z silnikiem. Ps. Automat jest ok

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt mar 04, 2014 11:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Nie wolno tak robic, przypadkowo ok moze sie zdarzyc, ale przy takich szarpnieciach koszyki dostaja w dupe, bywa ze za pierwszym szarpnieciem rozwala w przepracowanej skrzyni
Moja wiedza jest wyczytana i widziana u znajomych 3 rozwalone skrzynie
Dodam, ze ma juz 3 automat, stosuje sie do zasad podpytanych w 2 serwisach skrzyn i odpukac , mam spokuj.
Co do jezdzenia na N nie wolno bo cisnienie oleju spada, a juz kategoryczie zabronione jest holowanie na wylaczonym silniku.
Dlatego tez, na skrzyzowaniu nie ma koniecznosci wbijania N, czeka sie na D, chociaz zdania sa podzielone.
Na dwa warszaty dwie rozne opinie co do koniecznosci zmieniania z D na N przy oczekiwaniu na zielone :-)

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: wt mar 04, 2014 11:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
radzik071 pisze:
czy w terenie w błocie, żeby rozbujać vitarke można przełączać D - R - D - R itd z silnikiem wkręconym na np 3000obr/min ?


Dobre, rzeźnik :mrgreen:
Miałem kilka automatów, trochę km nastukałem i bym na coś takiego nie wpadł.
Podobnie jak biernik pisze, na światłach D i noga na hamulcu.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: śr mar 05, 2014 7:41 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ja od roku jeżdżę różnymi automatami i każdy jest inny, ale... Na N można wrzucić podczas jazdy w każdym, chociaż z uwagi na smarowanie właśnie nie jest to wskazane... A zresztą po co to robić? :mrgreen:
Na postoju jak najbardziej, nie trzeba wtedy deptać hamulca.
Ktoś już kiedyś mnie pytał, czy można wrzucić D podczas jazdy po wyrzuceniu z N i sprawdziłem, że można i nic nie wybucha :) Aczkolwiek pomysł do najmądrzejszych nie należy.
Natomiast odradzam włączanie P gdy auto jeszcze się nie zatrzymało :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr mar 05, 2014 7:54 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
radzik071 pisze:
czy w terenie w błocie, żeby rozbujać vitarke można przełączać D - R - D - R itd z silnikiem wkręconym na np 3000obr/min ?
:


czyli że tak to jakieś koszyki się sypią ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw mar 06, 2014 11:25 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
radzik071 pisze:
radzik071 pisze:
czy w terenie w błocie, żeby rozbujać vitarke można przełączać D - R - D - R itd z silnikiem wkręconym na np 3000obr/min ?
:


czyli że tak to jakieś koszyki się sypią ?



Robiłem tak dwa razy, jak sam gdzieś bylem i nie mogłem wyjechać z kolein. Na szczęście nic sie nie stało. Zwróć uwagę na chłodnicę. Jak będziesz miał ją zasyfiona, momentalnie poczujesz charakterystyczny swąd ze skrzyni przy upalaniu w blocie..... Wystarczy regularnie na nią zerkać.


Na górę
Post: czw mar 06, 2014 11:56 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
i co ten smród ze skrzyni znaczy?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt mar 07, 2014 12:15 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Czę.

skrzynie masz produkcji GM, ogólnie ciężko je zabić, ale niektórym się udaje, poprzez temperaturę / brak odpowiedniego chlodzenia... 8) przy konkretnym kacie możesz ją usmażyć. To tak jak z amerykancami starszymi.... Nie maja przeważnie chlodnicy oleju skrzyni i w polskich warunkach niektóre szybko umierają.


Na górę
Post: pt mar 07, 2014 12:15 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Czę.

skrzynie masz produkcji GM, ogólnie ciężko je zabić, ale niektórym się udaje, poprzez temperaturę / brak odpowiedniego chlodzenia... 8) przy konkretnym kacie możesz ją usmażyć. To tak jak z amerykancami starszymi.... Nie maja przeważnie chlodnicy oleju skrzyni i w polskich warunkach niektóre szybko umierają.


Na górę
Post: pt mar 07, 2014 6:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
W automatach przewaznie chlodnica oleju jest zintegrowana z chlodnica wody, dlatego tez, jezeli auto przeznacza sie w innym celu niz jazda po czarnym, chlodnice taka trzeba dorobic, obnizenie temoeratury oleju skrzyni o 5 stopni potrafi wydluzycz jej zywotnosc dwukrotnie :-)

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: pt mar 07, 2014 9:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Potwierdzam. Do terenu warto (albo nawet koniecznie) zrobić dobre chłodzenie. W mojej w upalne dni w rumuńskich górach wskazówka temp. płynu chłodzącego była dość wysoko. Teraz na pewno zrobiłbym osobną chłodnicę oleju skrzyni.

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 8:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 10:29 am
Posty: 95
Lokalizacja: Marki
Silnik: 2.0V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1997
a czy nadmiar oleju w skrzyni automatycznej może ją uszkodzić ,co sie może stać jak będzie za dużo oleju w skrzyni??


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 8:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 10:29 am
Posty: 95
Lokalizacja: Marki
Silnik: 2.0V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1997
siwy107 pisze:
a czy nadmiar oleju w skrzyni automatycznej może ją uszkodzić ,co sie może stać jak będzie za dużo oleju w skrzyni??

dodam że na zimnym silniku i oleju stan na bagnecie mam poniżej dolnej kreski "C" a jak sie rozgrzeje to mam ponad stan "H"


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 9:39 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
W jeepie sprawdzam stan przy wlaczonyn silniku i w pozycji N na rozgrzanym silnikiu. Na chłopski rozum jak będziesz miał za dużo to Ci nadmiar wyleci bagnetem. Zdrów.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl