suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:19 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 03, 2014 7:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 04, 2008 1:05 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica
Witam,
Panowie poszedł uszczelniacz w przednim moście -> prawa półoś.
Wszystko pięknie ale nie mogę z mechanikiem wyjąć tej zielonej tulei.
Wkładamy różne narzędzia między obudową a tą zieloną tuleją i nic....możecie pomóc?

Druga sprawa chciałbym jutro już zamówić z rana uszczelniacz do autka.
Czy ten będzie pasować?

http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelnia ... itara-/430

Z góry dziękuje za info.

Pozdrawiam


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 7:21 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Zielona tuleja czyli przegub?

Breszka / duży śrubokręt i musi pójść. On siedzi na pierścionku zabezpieczającym, może pierścień jest pokiereszowany.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 7:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 04, 2008 1:05 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica
dokładnie przegub.
co my dziś nie robiliśmy, żeby tego nie wyjąć -> nie mieliśmy tylko dobrej breszki.
Czy ten pierścionek jeśli się pokiereszował będzie trzeba wymienić? ...gdzie takie cudo kupić?

a ten uszczelniacz OK?


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 7:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
kurde mi to to zielone samo wylata :D :lol:
nie no wylatało bo nie było pierścionka
ale po założeniu wychodzi leciutko szarpiąc ręką
pewnie ktoś tam wsadził grubszy zwój jakiejś sprężynki

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 7:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
U mnie zawsze brecha była grana - coś w układzie musi puścić. Ale może ktoś ma inny pomysł.

Z uszczelniaczem nie wiem, ale u Sławka opisy w sklepie raczej są ok.

Jak kiedyś jak na srajgwałt potrzebowałem pierścień to dobrałem od czegoś na szrocie (stary połamałem). W opcji desperacja / bieda przerabiasz jakiś zwój sprężynki czy drutu sprężystego, ale to paździeżowatość jest.

A - po brutalnym ściąganiu jeśli pokiereszujesz wieloklin to go delikatnie i z wyczuciem możesz wyprowadzić ręcznym pilnikiem trójkątnym - ćwiczyłem właśnie po takim ściąganiu :mrgreen:

Radzik chyba robi tuleję prowadzącą tą półoś - pomaga na lejący uszczelniacz. Warto od razu o tym pomyśleć. Nie wiem czy jeszcze z któryś naszych forumowych handlarzy tym nie handluje.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 7:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 04, 2008 1:05 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica
proszę tutaj podpora :)

http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Podpora-po ... tara-/1170

ten co robi RADZIK nie jest do mostu ALU...

a tutaj jest chyba ten rzeczony "drucik"

http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Zabezpiecz ... itara/1293


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 8:21 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Z tym pierścieniem czasami jest ciężko. Mi się raz złamał przy wyjmowaniu przegubu ale na szczęście nie wpadł do środka.
Daltego przy każdej wymianie tej półosi intensywnie myślę nad przeróbką na przykręcaną :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 9:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
danthe pisze:
Z tym pierścieniem czasami jest ciężko. Mi się raz złamał przy wyjmowaniu przegubu ale na szczęście nie wpadł do środka.
Daltego przy każdej wymianie tej półosi intensywnie myślę nad przeróbką na przykręcaną :)

eee, zauważyłem że na myśleniu traci się najwięcej czasu, trzeba robić :D , dostęp do tokarki i spawarki i wychodzi takie coś


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr gru 03, 2014 11:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Jaka wtedy półoś podchodzi?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw gru 04, 2014 9:23 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
gutek.a4 pisze:
eee, zauważyłem że na myśleniu traci się najwięcej czasu, trzeba robić , dostęp do tokarki i spawarki i wychodzi takie coś


W tym sęk, że nie mam dostępu do tokarki ani do spawarki. Teoretycznie nawet potrafię to obsługiwać, o ile warsztaty szkolne czegoś potrafiły nauczyć 25 lat temu :)
Dodatkowo to musi być dobrze wyważone i wycentrowane.
Ile masz miejsca pomiędzy śrubami na łapie mostu i tymi w półosi?

Zastanawiałeś się nad zastosowaniem śrub z radełkami (takich jak szpilki do kół - pytanie czy są szpilki 10mm)?
Wtedy można by było przysunąć to o około 1 cm to w stronę mostu bez ryzyka kolizji ze śrubami łapy mostu.

Zrobisz takie jeszcze jedno? :)

EDIT:
szpilki 10 mm są w quadach :)

nr części: 8.1.01.0050
M10x1,25
długość całkowita 36,5mm
radełko długość10mm
srednica radełka 11mm

https://www.google.pl/search?q=wheel+stud+m10&oq=wheel+stud+m10

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw gru 04, 2014 7:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 04, 2008 1:05 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica
no i wyszedł skubaniec...nie było łatwo. Pomógł ściągacz + kilka młotków w niego...
oczywiście pierścionek poszedł w diabły oraz kilka ząbków na końcu przegubu.
Jutro czeka nas dokładne przeszukanie DYFRA -> udało się odszukać ten brakujący kawałek pierścionka oraz kilka zębów.
ALE musimy sprawdzić to dokładnie.

Mogę potwierdzić, że ten uszczelniacz:
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelnia ... itara-/430

jest identyczny jak oryginał który wyjąłem (rozmawiałem dziś ze Sławkiem i nie był tego pewny)
Sławek w swojej ofercie ma oryginał ale szkoda przepłacać.
Dodatkowo kupiłem u Radzika-> podporę półosi-> mam nadzieję, że w będzie pasować do mojego mostu z aluminium.
Pytanie do Was: ktoś ją już przetestował w moście aluminiowym?

Druga sprawa: czy można kupić tą osłonę metalową na przegub? (patrz zdjęcie).


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: czw gru 04, 2014 11:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
danthe pisze:
gutek.a4 pisze:
eee, zauważyłem że na myśleniu traci się najwięcej czasu, trzeba robić , dostęp do tokarki i spawarki i wychodzi takie coś


W tym sęk, że nie mam dostępu do tokarki ani do spawarki. Teoretycznie nawet potrafię to obsługiwać, o ile warsztaty szkolne czegoś potrafiły nauczyć 25 lat temu :)
Dodatkowo to musi być dobrze wyważone i wycentrowane.
Ile masz miejsca pomiędzy śrubami na łapie mostu i tymi w półosi?

Zastanawiałeś się nad zastosowaniem śrub z radełkami (takich jak szpilki do kół - pytanie czy są szpilki 10mm)?
Wtedy można by było przysunąć to o około 1 cm to w stronę mostu bez ryzyka kolizji ze śrubami łapy mostu.

Zrobisz takie jeszcze jedno? :)

EDIT:
szpilki 10 mm są w quadach :)

nr części: 8.1.01.0050
M10x1,25
długość całkowita 36,5mm
radełko długość10mm
srednica radełka 11mm

https://www.google.pl/search?q=wheel+stud+m10&oq=wheel+stud+m10


Nie mam tokarki więc będzie ciężko, robiąc to nie zwracałem uwagi na kompensowanie długości bo robiłem most od podstaw (prawie) kolizja z śrubami łap nie występuje bo mocowanie łap robiłem sam

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw gru 04, 2014 11:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
hiper4x4 pisze:
Pytanie do Was: ktoś ją już przetestował w moście aluminiowym?
Jak sie nie mylę to bodajze Mieciu1 ma taką podporę w alumoście w GVI 2.0 16V

hiper4x4 pisze:
Druga sprawa: czy można kupić tą osłonę metalową na przegub? (patrz zdjęcie).
Ta osłona raczej występuje z przegubem. Spróbuj przyłapać spawem w kilku miejscach.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pt gru 05, 2014 9:16 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Dokładnie pamięć Cię nie myli :) . Mam i póki co nie było z nią żadnych problemów.Podobno czymś się ona różniła ( w sensie ta do alu mostu) ale czym to już Radek by musiał się wypowiedzieć.No i uszczelniacz chyba inny wtedy wchodzi z tego co pamiętam.

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: pt gru 05, 2014 10:19 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 04, 2008 1:05 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica
Uszczelniacz ten sam...a dlaczego by miał inny wchodzić?

Super fajnie ten temat jest opisany tutaj:
http://suzukiclub4x4.narod.ru/secretvtulki.htm

Oczywiście tam zachwalają oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl