suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 4:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 16, 2012 9:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Witam.
Jako że simex opory stawia a łożyska 200tys przejechały to noszę sie z zamiarem wymiany łożysk.
Ogólnie chodzi jaką firme byście polecili.
Koyo wiadomo, ale cena jest ligowa :?

Zastanawiam się nad Optimal'em, niby niemieckie... :roll:

Macie jakieś doświadczenia?


Na górę
Post: pt mar 16, 2012 9:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Zakładasz dużego Simexa, więc oczywiste jest, że będziesz na nim jeździł w cięższym terenie.
Lepiej zmieniać częściej tańsze łożyska, niż łudzić się że markowe są wodoodporne. :wink:
Chodzi o to, ze woda niszczy wszystko niezależnie od marki.
U mnie wymiana łożysk przednich wypada średnio raz w roku - tylnych nieco rzadziej, ale też...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt mar 16, 2012 11:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Optimal nie jest taki zły.

ABSu nie masz?

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pt mar 16, 2012 11:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Dlatego właśnie nie chce drogich pakować bo teren swoje i tak zrobi ale najtańsze to też ryzyko.

ABSu na szczęście brak :wink:


Na górę
Post: pn mar 19, 2012 6:59 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Podepnę się pod temat; piasta przód- "Optimal" czy "NSK", lub inne które dłużej z dystansami 30mm pociągnie i kapciami około 29"

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt mar 20, 2012 3:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
my w samuraju na nalewkach simexow 30" i z blokada zmieniamy tylne lozyska co dwa rajdy :mrgreen:


Na górę
Post: wt mar 20, 2012 4:47 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Co dwa rajdy? Czemu? :shock:

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt mar 20, 2012 9:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
cisnienie :mrgreen: na ostatnim zmielilismy yukony 5,38 na tyle(szczescie ze wylatane zeby nie wpadly do arba)
generalnie strasznie dostaja w dupe jak szarpiesz kogos kinetykiem
a my tylko i wylacznie klasa wyczyn, bez wyciagarek


Na górę
Post: wt mar 20, 2012 10:04 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Tylne do vitary
Koyo warte swojej ceny dobrze uszczelnione i dosmarowane chodza długo

Optimal i inne jesli sa dedykowane do vitara tez sa ok tylko wew bieznia musi byc dłuższa czasem widziałem zwykłe łozysko i pierscien


samurai tylko koyo tylko to łozysko posiada specyficznie uszczelnienie od zew strony i kazde inne bedzie dostawac wody

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz kwie 15, 2012 7:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Zamontowałem OPTIMAL'A.
Jeśli chodzi o łożyska tej firmy to trzeba patrzeć na oznaczenia bo występują różne, z tego co się dowiedziałem to 3, czyli:
nr produktu
nr produktu i A na końcu
nr produktu i AS na końcu
Opakowania też są różne. Przy tych pierwszych zazwyczaj są granatowe z białymi napisami a przy A i AS na końcu zazwyczaj jakieś takie kolorowe ale to nie reguła.
Dzwoniąc do OPTIMALA w Kołobrzegu dowiedziałem się również, że tych pierwszych-w oznaczeniu tylko nr produktu występują dwie wersje, pierwsza tańsza z łożyskiem no niby optimal i druga o ok 50zł droższa. W tej droższej nie wiem jakie łożysko ale możliwe, że SKF a może i KOYO, musiałby zadzwonić i poprosić żeby sprawdzili.
Uszczelniacze wydają się być ok. Jeden tak jak oryginał z filcem-zewnętrzny a drugi normalny firmy chyba YEi.

Myślę, że moje kopie simexów wystarczające je przetestują 8)

Teraz zastanawiam się co zamontować na przód :roll:


Na górę
Post: pt maja 16, 2014 9:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 25, 2014 12:12 pm
Posty: 46
Witam w związku ,że nie chce zakładać nowego tematu a tutaj dyskusja już trwa to pisze z pytaniem odnośnie łożysk tylnego mostu chodzi o łożysko półosi w vitarze v6 z abs wiem że z ABS i bez wymiary łożyska są takie same i z tąd moje pytanie z kąd czujnik bierze sygnał? z pierscienia uszczelniającego na łożysku? czy może jest osobny pierscień zębaty ? na zdjęciach różnią się tylko taką tulejką wiec zastanawiam sie czy jest sens wydawać 100zł wiecej za niby łożysko z ABS chodzi mi o łożysko Koyo. Pozdrawiam:)

_________________
Biała Vitara V6


Na górę
Post: sob maja 17, 2014 10:44 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-ty ... -KOYO-/537

pierścień do abs jest troche dłuższy na niego idzie koronka do abs dająca impuls

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw maja 22, 2014 9:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 25, 2014 12:12 pm
Posty: 46
A była by taka opcja żeby kupić łożysko bez ABS i założyć starą tulejkę ? chyba że łozysko org jest razem z tulejką? nie rozbierałem tego jeszcze z tąd moje pytania a wolał bym sie przygotować i przed rozebraniem mieć juz to czego bede potrzebował

_________________
Biała Vitara V6


Na górę
Post: pt maja 23, 2014 9:44 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Stare łożysko z reguły rozcinasz żeby je zdjąć i ma już czego reanimować.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt maja 23, 2014 4:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
slaw pisze:
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-tylne-Vitara-z-ABS-KOYO-/537

pierścień do abs jest troche dłuższy na niego idzie koronka do abs dająca impuls



A jeżeli nie zależy nam na ABSie to czy można założyć łożyska zwykłe do mostu z ABSem? pierścień to jedyna różnica?

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl