suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 2:35 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 15, 2015 8:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 31, 2015 10:25 am
Posty: 16
Lokalizacja: Chorzów
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 2009
Panowie i panie,
Nie wiem czy mam problem :| Parę dni temu kupowałem Grand Vitarą 2.0 benzyna z 2009 roku. Przed zakupem wynajęty mechanik jeździł polami. No i niestety - wyszła jego ignorancja - podczas jazdy polnymi drogami w nieświadomości swej podczas niedużej prędkości wrzucił napęd z "4H LOCK" na "4L LOCK". Samochód tak jakby mocno drgał, migała kontrolka 4L i napęd ten się oczywiście nie załączył. Potem jak już auto kupiłem i poczytałem instrukcję jeździłem po polach i wrzucałem ten napęd w sposób przewidziany przez producenta, kontrolka 4L zapalała się bez migania, niestety GV to mój pierwszy samochód 4x4 i trudno mi ocenić czy napędy działają dalej prawidłowo.

Teraz pytanie - mógł coś zepsuć :?: jeździliśmy krótko, kilka minut, a na załączonym "4L LOCK" jeszcze krócej.

_________________
Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: ndz mar 15, 2015 10:47 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jak działa to się pewnie nic nie zepsuło, a w czasie jazdy reduktora nie zapniesz bo jest duża różnica między przełożeniami i to że przy tej operacji autem siepło i mrugnęła kontrolka 4L normalne jest. Ale instrukcję poczytałeś i już wiesz co i jak. A i na zblokowanym centralnym dyfrze (4H LOCK) nie jeździj po czarnym itp nawierzchniach bo wtedy to sobie napędy uszkodzisz na bank.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz mar 15, 2015 10:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 31, 2015 10:25 am
Posty: 16
Lokalizacja: Chorzów
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 2009
Dzięki za odpwiedź, choć w zasadzie to ja nie wiem czy reduktor działa - zapala się kontrolka 4L, kiedy napęd "4L LOCK" prawidłowo włączyć. Mam nadzieję, że te napędy są idiotoodporne :)

4L użyłem w zasadzie dotychczas dwa razy - w mocno porytej przez dziki polnej drodze.

_________________
Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: ndz mar 15, 2015 11:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jeżeli na 4L LOCK znacznie jedzie wolniej na pierwszym biegu niż na 4H LOCK to działa.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 12:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 31, 2015 10:25 am
Posty: 16
Lokalizacja: Chorzów
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 2009
marirus pisze:
Jeżeli na 4L LOCK znacznie jedzie wolniej na pierwszym biegu niż na 4H LOCK to działa.


Według tej metody wszytsko działa, na pierwszym biegu z załączonym 4L LOCK nie można wycisnąć więcej niż 15 km/h, bez reduktora z 10 km/h więcej.
Dzięki bardzo za radę.

_________________
Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 1:36 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pytanie czy przód działa.
Można to sprawdzić prosto jeśli nie masz blokady w moście żadnym. Podnieść jedną stronę (prawą lub lewą) tak aby dwa koła były w powietrzu i na zapiętym 4x4 delikatnie na 1 biegu powinny się dwa koła kręcić.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 2:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 31, 2015 10:25 am
Posty: 16
Lokalizacja: Chorzów
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 2009
danthe pisze:
Pytanie czy przód działa.
Można to sprawdzić prosto jeśli nie masz blokady w moście żadnym. Podnieść jedną stronę (prawą lub lewą) tak aby dwa koła były w powietrzu i na zapiętym 4x4 delikatnie na 1 biegu powinny się dwa koła kręcić.


Kurcze, zmartwiłeś mnie trochę :? już byłem pewny, że wszytsko gra... za bardzo nie mam możliwości zrobienia teraz takiego testu.

Zapytam jeszcze inaczej czy w tym modelu możliwe jest niezałączanie reduktora w sytuacji gdy zapala się lampka 4L?

_________________
Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 9:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Albo jedz na tą łączkę stań przed wzniesieniem i sprawdź jak się zbiera na 2 h i 4 h, będziesz wiedział czy przód działa. Ale jeśli jesteś gdzieś z centrum polski to ta metoda nie zadziała

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 9:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
albo stań na szutrze skręc na maxa koła i próbuj ruszyć, jak będzie telepało autem, znaczy że działa :)

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 9:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 31, 2015 10:25 am
Posty: 16
Lokalizacja: Chorzów
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 2009
ale u mnie jest stały 4H, to chyba przód musi działać :? :?:

_________________
Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 9:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ale lock spina Ci napędy na sztywno.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 9:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 31, 2015 10:25 am
Posty: 16
Lokalizacja: Chorzów
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 2009
acha, pytałem bo gutek pisał o 2h i 4h.

_________________
Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 10:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 13, 2014 9:08 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Brzeg
W swojej GV masz stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym rozdzielającym moc na przednią i tylną oś - po to, żebyś mógł bezpiecznie (nie niszcząc napędów) jeździć po asfalcie. LOCK, tak jak Niedzwiadz napisał, blokuje centralny mechanizm różnicowy i masz moc rozdzieloną 50:50 między tylną, a przednią osią. Na razie nie dramatyzuj, tylko sprawdź czy ten napęd działa. Jeżeli ostatnimi czasy popadało u Ciebie to pojedź na jakiegoś polniaka albo cokolwiek z gorszą przyczepnością i spróbuj gwałtownie ruszyć bez blokady i z. Na pewno poczujesz różnicę. ;)

_________________
Vitara 1.6 16v 97', Special Track 32".


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 10:30 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 31, 2015 10:25 am
Posty: 16
Lokalizacja: Chorzów
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 2009
Pojeździłem już dziś w błotku i pod taką większą górkę, niezła frajda :D , z napędem 4H na jedynce przejeżdża się szybko (bo nie były to żadne mega przeszkody terenowe), z 4L powolutku - szybciej nie da rady, różnica zauważalna, chyba nawet większa niż na polu wczoraj. Na jedynce z 4L nie da się po prostu szybciej jechać. Mam nadzieję, że tak ma być :? :?:

_________________
Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 12:01 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Czyli sam już wiesz że napęd jest sprawny :wink:
maakay pisze:
Na jedynce z 4L nie da się po prostu szybciej jechać. Mam nadzieję, że tak ma być :? :?:
Tak ma być ale i nie musi jak zmienisz bieg na wyższy, tak też można. A jak jedziesz w błoto to reduktor zapnij od razu.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl