suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 6:44 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 17, 2009 10:06 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Zachecony wrażeniam i z użytkowania tylnego LR zakupiłem LR do przodu.Właśnie wyszedłem z garażu i nie zdążyłem wszytskiego poskałdać i odbyc jazdy próbnej.
Zastanawiam sie czy ktoś oprócz Slaw-a(jego opinie jakże pomocna znam) jeździ albo jeździł w podobnej konfiguracji i jakie były jego wrażenia a w szczególności jaka była różnica po dołożeniu drugiego LR.
Na pewno wiem że albo zmiana przełożeń w reduktorze albo reduktor od samiego.Ja idę w strone samiego gdyż bardzo mnie kusi wyciągarka mechaniczna.
Po wekendzie napiszę jak to wygląda w porównaiu z Viertarką bez LR z LR z tyłu i Viertarą z dwoma LR.
Pozdrawiam i dziękuję za info.

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: ndz cze 21, 2009 9:14 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Niestety nie dane nam było porównać LR w pracy z innymi użytkownikami Vitar(pojechałem sam w teren).
Z nowych doświadczeń któe zauwazyłem po założeniu LR z przodu:
- nie zauwazyłem przyrostu możliwości terenowych tak znacznie jak po założeniu tylnego LR
Nie mówię że wogóle nie ma różnicy (bo jest) ale o tym że mozna wyłapać jaki który napęd za co odpowiada( i tu jest wielka różnica- opisałwem ponizej).
Podejżewam że jak mamy juz jedego LR(nie zaleznie czy przód czy tył) nie bedzie tak wielkiego szoku z nowych mozliwości auta przy dołożeniu kolejnego co po ząłożeniu tego pierwszego.
- brak szarpania przopdem(chodzi o różnice momentu na kołach) przy windowaniu się i przy wyjeżdzaniu z jakiegoś rowu.teraz szarpie cała kierownicą a nie osobnym kołe.Mam nadzieję że to zminimalizuję po założeniu reduktora od samiego i zapięciu jedynki przy windowaniu.
-czuć różnicę przy skręcaniu (jest ciążej ale nie odczułem że auto jedzie tam gdzie chce a nie tam gdzi ja chcę).Promień zawracania na pewno sie zwiekszył...
- Po zakopaniu auta na ramę w totalnym lagrze nie zdarzyło mi się zdusiuć silnik tak by gasł lub tak bym po zatrzymaniu nie mógł ruszyć ołami paląc sprzęgło - mimo to jetem na etapie gromadzenia matreiałów(skrzynia wały reduktor ) by włozyc reduktor od samuraja
NAJWAZNIESZE!!!!!
- po ty jak auto staje w lagrze i nie morze jechać dalej.......Bez LR z porzdu i zapieciu wtecznego= walka przód - tył o cenne centymetry......
Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło......
Na razie to tyle.....
jak coś więcej zauważę opiszę.......
P.S.Czy nikt nie śmigał z dwoma blokadami czy nie chce wam się dzielić wrażeniami???

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: ndz cze 21, 2009 9:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Ciekawe spostrzeżenia, pewnie przydadzą się bo jestem na podbnym etapie co ty.
Mam juz 2 LR-y założone, z tym że nie jeździłem jeszcze.W poniedziałek przychodzą przełożenia :D . W tygodniu zacznę walkę z założeniem ich, ale wyjadę autkiem dopiero pod koniec miesiąca.
Podzielę sie swoimi spostrzeżeniami :)

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: wt cze 23, 2009 11:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
OKU pisze:
Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło..........

Dokładnie tak robi przedni LR.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: czw cze 25, 2009 7:40 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 22, 2009 10:12 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Kielce
mam pytanie, czy taki lock right jest awaryjny??? mam zamiar sobie zakupic t6aka blokade narazie do tylnego mostu[ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-98-Su ... ccessories ]

na ebayu znalazlem taka aukcje, na ile wystarczy taki LR?, auta uzywam tylko w terenie

_________________
Nowa zabawka ZMOTA, 2.5TDI, jodła 40cali


Na górę
Post: pt cze 26, 2009 8:48 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Tayson pisze:
mam pytanie, czy taki lock right jest awaryjny??? mam zamiar sobie zakupic t6aka blokade narazie do tylnego mostu[ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-98-Su ... ccessories ]

na ebayu znalazlem taka aukcje, na ile wystarczy taki LR?, auta uzywam tylko w terenie

Co do tego pytania myslę że Slaw powiniem sie wypowiedziec ponieważ to z LR ma do czynienia nie od roku :D
Co do aukcji cena dobra bo wychodzi około 1020 zł.Ja za swoja 3 miesiące temy LR 1532 dałem 1500 zł.
Co do zywotnosci:
Na jego żywotność mają wpływ:
- to czy obudowa mostu jest prosta
- łozyska na tylnych półosiach nalezało by wymienic na nowe
- prawidłowo ustwaiony luz na LR w koszu
- jesli lubisz głęboka wode wyprowadz odpowietrzenie tylniego mostu poda dach i upewnij się że jest ono szczelne a jesli bedziesz miał kiedys watpliwosci czy czasm most nie dotał wody to zmień olej i nie gdybaj :wink:
- nalezy również podczas jeźdzenia po czarnym pamietać że ma sie to w moście
To tyle z moich "młodych " obserwacji
Ja u siebie w tylnym moscie wymienałem juz 3 razy olej(2 razy niepotrzebnie ale miałem wątpliwości).Nie zauwzazyłem by były w nim jakieś opiłki czy cos niepokojacego poza stardandowym ciemnym osadem na korku magnetycznym.

Masmo pisze:
OKU pisze:
Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło..........

Dokładnie tak robi przedni LR.

W przednim tez jest fajne to że mozesz mieć tez cały czas zapiete sprzegiełka(jak przy standarowym koszy z mechanizmem róznicowym) i póki nie włączysz przedniego napędu LR dział ja mechanizm róznicowy zaradzając swoja obecność tylko jakże miłym klik klik klik...
I teraz pytanie do Masmo i Slawa:rozpinacie sprzegiełka jeźdząc po czarnym??(mówimy oczywiscie o jeźdzeniu bez włączania przedniego napedu)

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pt cze 26, 2009 9:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 22, 2009 10:12 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Kielce
OKU,dzieki za odpowiedz

czym się różni LR o symbolu 1512 od 1532? zna ktoś symbol przedniego Lock Righta?

_________________
Nowa zabawka ZMOTA, 2.5TDI, jodła 40cali


Na górę
Post: pt cze 26, 2009 9:12 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
1532 jest do vitary tylny

1512 to chyba samurai

przedni robi jest wsprzedazy tylko w jednej firmie nie pamietam w której

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt cze 26, 2009 9:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 22, 2009 10:12 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Kielce
a co lepiej zamontowac do przedniego mostu LR czy mini spool, a tak wogole to robią spoola do przedniego mostu?

Slaw możesz coś więcej napisać o LR?

_________________
Nowa zabawka ZMOTA, 2.5TDI, jodła 40cali


Na górę
Post: pt cze 26, 2009 11:49 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
konkretrne pytanie odpowedz
ja przeprszam ale obecnie nie mam czasu na pustą dyskuscjie


minispola robia tylko na 26 frezów

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob cze 27, 2009 3:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 22, 2009 10:12 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Kielce
Sław, głównie chciałem się dowiedziec czy LR jest awaryjny, coś słyszałem że szybko pada, do tylnego mostu muszę kupić LR na 26 frezów, a do przodu na 22 frezy

_________________
Nowa zabawka ZMOTA, 2.5TDI, jodła 40cali


Na górę
Post: sob cze 27, 2009 5:56 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
awaryjnosc LR zalezy od tego czy rama jest prosta
czy prosty most
łozyska kół
moze chodzic rok albo 10 lat
mój chodzi 4 rok i jest cisza jednego wywaliłem po roku

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob cze 27, 2009 8:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Tayson pisze:
a co lepiej zamontowac do przedniego mostu LR czy mini spool, a tak wogole to robią spoola do przedniego mostu?

Jak zamontujesz spoola do przodu to nie skręcisz kół na przyczepnym podłożu. I to niezależnie czy włączysz czy wyłączysz przód. A LR jak wyłączysz przód całkiem jest niezauważalny. Blokawanie przodu na stałe jest całkiem bez sensu :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz cze 28, 2009 8:12 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Kolejne doswiadczenie.....
Chyba z racji tego że dawnio nic nie ukreciłem(prawie 8 miesiecy) jeźdzac z tylnym LR teraz nadrabiam.
Przedni LR zjadł mi juz dwie półoski łączące przegób i jeden zewnętrzny przegób.Myślałem że umiĘ powozić moim dyliżansem ale przedni LR mnie zaskakuje.Przedni most stalowy w nim kosz z czterema satelitami(samuraj) i kołami koronkowymi na 26 frezów,półoski w moście tez na 26 frezów.Niestety moja Fedima Ewolution Ekstreme 31x10,5 cali i mocny przedni dyferencjał zlokalizowali słabe ogniwo - półóśki i przegóby :evil:
Myślę że nadszedł czas wrzucić półóśki od GV 2,5 V6 i reduktor od samuraja.......
VIERTARA IDZIE NA KOŁKI - MOTANIA CZAS ZACZĄĆ :twisted:

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: ndz cze 28, 2009 8:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
OKU pisze:
Przedni LR zjadł mi juz dwie półoski łączące przegób i jeden zewnętrzny przegób....

Mój załatwił po dwa przegóby :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl