suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 5:19 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 01, 2015 7:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Witam
mam luz na wyjściu wału z reduktora , (zdj.nr2 )
Czy da radę wymienić to łożysko (zaznaczone na zdjęciu) bez zdejmowania skrzyni?
Obrazek
Obrazek

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: pn cze 01, 2015 7:17 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
A stuka ci przy ruszaniu? Bo jak tak to dalej jest jeszcze jedno łożysko :mrgreen: viewtopic.php?f=7&t=14276

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn cze 01, 2015 7:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
podczas ruszania nie ma stuków , ale w terenie czasem coś puknie i mam wrażenie że odgłos dochodzi właśnie gdzieś z tych okolic, ale najłatwiej to zaobserwować za każdym razem jak przejeżdżam przez hopkę (taką w poprzek ulicy) i jak nogę trzymam na gazie to słychać pierdyknięcie jak przejeżdżam z odpuszczonym gazem (delikatnie) to bicia w tym momencie nie ma.Tak czy inaczej jest tam luz i niepokoi mnie to.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: pn cze 01, 2015 8:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
To zblisza ci się czas remontu reduktora :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 6:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
marirus pisze:
To zblisza ci się czas remontu reduktora :mrgreen:
-co dokładnie masz na myśli ? łańcuch?jakieś inne łożyska ?
Reduktor chodzi cicho -nie wyje ,dodam jeszcze że ten wałek na który nasadza się wał nie ma nawet odrobinki luzu.
A wracając do pytania to jak z tym łożyskiem da rade ja wydłubać bez zrzucania skrzyni i reduktor?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 7:09 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
michal.b pisze:
A wracając do pytania to jak z tym łożyskiem da rade ja wydłubać bez zrzucania skrzyni i reduktor?


Odpowiem w 50% na Twoje pytanie. Na pewno da się bez zrzucania skrzyni. Można zrzucić sam reduktor bez zrzucania skrzyni.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 7:24 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
do wymiany łożyska trzeba rozebrać reduktor bo wymienia się od środka.

Wg mnie puki nie wywala oleju z uszczelniacza ani nie wyje strasznie to nie ruszaj bo się nie opłaca.

A jak nie masz co robić to luzów poszukaj gdzie indziej :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 7:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
To jeszcze dla pewności zapytam czy to jest to łożysko - https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-c ... torze/1254

Tak jeszcze wczoraj pod auto zaglądałem na kanale i znalazłem mocno wyhuśtaną poduszkę reduktora-skrzyni tą po prawej może przez to tak wali?Cała skrzynia rusza się dość mocno na boki.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 9:28 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tak po za tematem to z położeniem konserwacji się ktoś nie cackał...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 1:10 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
konserwacja błota !
to lubię najbardziej

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 1:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
radzik071 pisze:
konserwacja błota !
to lubię najbardziej
podłoga ma trochę dziur ale rama pomimo rocznika się jeszcze trzyma , planuję się za to zabrać ale najpierw ogarniam mechanikę.
A wracając do tematu to muszę jeszcze wymienić uszczelniacz na wyjściu z silnika, więc mam już dwa powody aby zrzucić skrzynię.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 2:14 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
michal.b pisze:
Tak jeszcze wczoraj pod auto zaglądałem na kanale i znalazłem mocno wyhuśtaną poduszkę reduktora-skrzyni tą po prawej może przez to tak wali?Cała skrzynia rusza się dość mocno na boki.

Wymień tą poduszkę zanim zaczniesz skrzynię remontować.
Sprawdź pozostałe poduszki - silnika też.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw cze 25, 2015 4:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Po wymianie poduszek z tyłu (reduktor i skrzynia) przestalo bić i stukac przy jeździe po garbach, ale zauwazylem że uszczelniacz zaczyna lekko podciekac , co pewnie jest spowodowane tym luzem na lozysku. Przy okazji wymienilem poduchy pod silnikiem - zdecydowanie lepiej jest :D

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: czw cze 25, 2015 9:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 13, 2015 3:01 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Zbójna, woj. PODLASKIE
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara Cabrio 1.6JLX
Rok prod.: 1990
michal.b pisze:
Po wymianie poduszek z tyłu (reduktor i skrzynia) przestalo bić i stukac przy jeździe po garbach, ale zauwazylem że uszczelniacz zaczyna lekko podciekac , co pewnie jest spowodowane tym luzem na lozysku. Przy okazji wymienilem poduchy pod silnikiem - zdecydowanie lepiej jest :D

Jakiej firmy kupiłeś poduchy silnika i jak mocno skubnelo Cię po kueszeni.

_________________
SUZUKI VITARA 3D 1.6 8V Gaźnicolo , BODY LIFT 2" , LIFT zawiechy 4" by RADZIKONE , MOST STALOWY KOSZ OD SAMCA , PÓŁOSIE z GV 2,5 V6, Wahacze przerobione. I dłubię dalej :)


Na górę
Post: pt cze 26, 2015 4:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Kupowałem w forumowym sklepiku. Wszystkie trzy silnikx2+skrzynia ok.60-65zl za sztukę,ta od reduktora najdroższa-cala 290zł ale można sam wkład wymienić za 100 tylko na prasie trzeba wciskać.
firma SLR (zobacze jak długo wytrzymają) boczna ASHIKA -wklad

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl