suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 12:37 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 15, 2011 12:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:09 pm
Posty: 85
Lokalizacja: zach-pom / Nowogard
Witam

Kupiłem wczoraj Vitarkę 1,6 8V z 88 roku ale niestety z uszkodzonym sprzęgłem.
Sprzęgło łapie na samym dole tzn pedał naciąga linkę na samym dole ale biegów nie idzie wrzucić bo za mało wysprzęgla. Myślałem aby podciągnąć ale niestety odpalam go na biegu bo jedynki nie da rady wrzucić jak silnik chodzi a na domiar złego wszystkie biegi się ślizgają.
Potwierdźcie czy to będzie wina docisku?? Jaki koszt będzie kompletnego sprzęgła (docisk, tarcza, łożysko)??

Jak wyciągnąć skrzynię bo nie wiem czy jest coś przykręcone od góry i jak z wajchami?

_________________
moja Gitarra viewtopic.php?f=28&t=5762
http://polskajazda.pl/Profil/73983

Muscel poj. 2.4D
Vitara 1.6 8V rok '88
Opel Omega 2,5 V6 211KM


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 12:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
wajchy - montowane na bagnety, pamietaj by zostawic je w pozycji 2H i na luzie przy wyjmowaniu, odkrecasz grony plastik, zaslepke gumowa sciagasz i dostajesz sie do lewarkow, obracasz metalowymi "kieliszkami" w drazkach dociskajac je lekko i wyskoczy z bagnetu,

odkrecasz waly, mase, podkladasz podnosnik lub kobylki, wypinasz aku, odkrecasz rozrusznik, sruby od silnika i odkrecasz dolna belke pod reduktorem, tyle z tego co pamietam, kosztow do 1,6 nie znam

_________________
EVitara


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 1:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Zmieniałem ostatnio samo łożysko oporowe i rozrusznika nie musałem sciągać. Co do wałów to pamiętaj że jeśli przypadkowo wysuniesz przedni wał z reduktora to w parę sekund cały olej poleci na podłogę.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 2:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:09 pm
Posty: 85
Lokalizacja: zach-pom / Nowogard
czyli jeszcze belka i można ją wytargać.

Rozrusznik musiałem wykręcić bo była śruba przez korpus skrzyni i silnika i do niej jeszcze masa.
A wały wyciągnąłem oba i ani kapki oleju mi nie poleciało - widocznie trzeba dolać - ale jakiego??


Czy są jakieś instrukcje po pl do tego auta?

_________________
moja Gitarra viewtopic.php?f=28&t=5762
http://polskajazda.pl/Profil/73983

Muscel poj. 2.4D
Vitara 1.6 8V rok '88
Opel Omega 2,5 V6 211KM


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 2:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
http://www.suzukiinfo.com/vitara/

_________________
EVitara


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 2:10 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Zobacz czy aby na pewno nie da się podciągnąć przy łapie lub mógł się pedał na wieloklinie ukręcić/urwać.
O olejach poczytaj na stronie głównej.
Zmierz jaką masz średnicę tarczy sprzęgłowej bo są dwa rodzaje.
A co do instrukcji to właśnie się na niej zalogowałeś... :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 2:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:09 pm
Posty: 85
Lokalizacja: zach-pom / Nowogard
NuVo pisze:
Zobacz czy aby na pewno nie da się podciągnąć przy łapie lub mógł się pedał na wieloklinie ukręcić/urwać.

Jak naciągnę na łapie sprzęgło to jeszcze bardziej będzie się ślizgało, bo nie dość że nie mogę wrzucić biegu to się jeszcze ślizga jak jadę - a wcale nie trzeba do tego dać dużo gazu.

NuVo pisze:
Zmierz jaką masz średnicę tarczy sprzęgłowej bo są dwa rodzaje.

właśnie dlatego wyciągam skrzynie aby pomyłek nie było.

NuVo pisze:
A co do instrukcji to właśnie się na niej zalogowałeś... :mrgreen:

Cieszę się że są ludzie którzy się podzielą wiedzą a nie trzymają dla siebie :D

vaiker pisze:
wajchy - montowane na bagnety, pamietaj by zostawic je w pozycji 2H i na luzie przy wyjmowaniu, odkrecasz grony plastik, zaslepke gumowa sciagasz i dostajesz sie do lewarkow, obracasz metalowymi "kieliszkami" w drazkach dociskajac je lekko i wyskoczy z bagnetu,

Udało się choć:
te śrubki w skrzyni można wykręcać co są po bokach dźwigni (jej wejścia do skrzyni) ale trzeba po prostu wcisnąć dźwignię i obrócić blaszaną osłonkę (pod wszystkimi gumami) pod którą jest sprężynka. I wtedy pięknie wyskakuje.

_________________
moja Gitarra viewtopic.php?f=28&t=5762
http://polskajazda.pl/Profil/73983

Muscel poj. 2.4D
Vitara 1.6 8V rok '88
Opel Omega 2,5 V6 211KM


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 7:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
schak pisze:
NuVo pisze:
Zobacz czy aby na pewno nie da się podciągnąć przy łapie lub mógł się pedał na wieloklinie ukręcić/urwać.

Jak naciągnę na łapie sprzęgło to jeszcze bardziej będzie się ślizgało, bo nie dość że nie mogę wrzucić biegu to się jeszcze ślizga jak jadę - a wcale nie trzeba do tego dać dużo gazu.


U mnie w pewnym momencie nowe sprzęgło zaczęło się ślizgać... :roll: Poluźnienie łapy docisku o jakieś 2-3mm zlikwidowało problem :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 8:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
witam podepnę się do tematu ma taki problem ze sprzęgłem po rozgrzaniu auta jak wciskam pedał sprzęgła tak charczy trzeszczy strasznie na zimny silniku nie ma takiego objawu wymieniłem linkę sprzęgła obejrzałem pedał sprzęgła i jest ok co to może być tylko na rozgrzanym silniku tak się robi tak jak by się coś zacierało sprzęgło łapie dobrze proszę o pomoc :(


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 8:32 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Docisk?Łożysko podporowe w kole zamachowym? Metal się rozszerzy od temperatury i wtedy słychać.

W moim wynalazku po roku czasu postoju w garażu sprzegło chwyciło i tez nie wchodziły biegi, dopiero zerwanie go (odpalenie na biegu) pomogło.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 8:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
kolego chodzi co o łożysko oporowe czy to małe co jest w kole zamachowym


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 8:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:09 pm
Posty: 85
Lokalizacja: zach-pom / Nowogard
Browning pisze:
schak pisze:
NuVo pisze:
Zobacz czy aby na pewno nie da się podciągnąć przy łapie lub mógł się pedał na wieloklinie ukręcić/urwać.

Jak naciągnę na łapie sprzęgło to jeszcze bardziej będzie się ślizgało, bo nie dość że nie mogę wrzucić biegu to się jeszcze ślizga jak jadę - a wcale nie trzeba do tego dać dużo gazu.


U mnie w pewnym momencie nowe sprzęgło zaczęło się ślizgać... :roll: Poluźnienie łapy docisku o jakieś 2-3mm zlikwidowało problem :wink:


Ale u mnie nie tylko się ślizgało.
A teraz założę wszystko nowe i będę latał bez problemów - mam nadzieję.

A może pomożecie w tym temacie wybrać sprzęgło?
viewtopic.php?f=29&t=1996&p=72166#p72166

_________________
moja Gitarra viewtopic.php?f=28&t=5762
http://polskajazda.pl/Profil/73983

Muscel poj. 2.4D
Vitara 1.6 8V rok '88
Opel Omega 2,5 V6 211KM


Na górę
Post: wt maja 03, 2016 2:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 8:08 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara
Rok prod.: 1996
Podepne się pod ten temat a więc zaczęło się tydzień temu przez przejazdu przez rzekę nabrałem do sprzęgła piasku z rzeki i po wyjeździe troszkę się slozgalo, okazało się że oderwala się osłona i piasek naszedl, ale przeplukalem i było ok , auto stało tydzień wczoraj odpalilem szło elegancko zjechalem z krawężniki wcisnelem hamulec bo auta jechało, wkiskam sprzęgło pedal wszedł leciutko biegi też ale auto stało tak jak by linka pękła na wcisnietym sprzegle bo biegi wchodzą bez sprzęgła , przeplukalem je kercherem i na wstecznym i pełnym gazie udało się wjechać do garażu auto ledwo się toczyło, co to może być tarcza czy raczej docisk

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio
MANDARYNA
https://plus.google.com/photos/11230920 ... banner=pwa


Na górę
Post: wt maja 03, 2016 9:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
docisk nie odskoczył. pedał luzno lata?

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Post: wt maja 03, 2016 11:30 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 8:08 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara
Rok prod.: 1996
robertb3 pisze:
docisk nie odskoczył. pedał luzno lata?

wymyłem kercherem j odskoczył ale sprzęgło tak jak by się ślizgało jutro wyciągam skrzynie

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio
MANDARYNA
https://plus.google.com/photos/11230920 ... banner=pwa


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl