suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
bardzo spadające obroty przy zmianie biegów - automat http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=20233 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Chorwat [ ndz paź 25, 2020 8:15 pm ] |
Tytuł: | bardzo spadające obroty przy zmianie biegów - automat |
Cześć, pacjent to Vitara Long 1.6 16V automat 4-biegowy, 1993r. Przy silniku rozgrzanym do temp. roboczej - objawy, jak na filmie poniżej, czyli dramatycznie spadające obroty na postoju (silnik potrafi nawet zgasnąć). Obroty na P i N są OK (może nawet ciut za wysokie), a po zmianie na D lub R jest tragedia i mocno szarpie całym autem. Dzieje się tak zarówno na benzynie, jak i na gazie. Podczas jazdy biegi przerzuca bez problemu, nie szarpie. Jedyna modyfikacja w silniku to altek 180A (świeżo po regeneracji, ale przed było to samo). Macie jakiś pomysł? https://youtu.be/F-ZWv4J3EP0 |
Autor: | KrystianT [ pn paź 26, 2020 7:47 am ] |
Tytuł: | Re: bardzo spadające obroty przy zmianie biegów - automat |
Moim zdaniem sprzęgło hydrokinetyczne do sprawdzenia. Na P i N część wałków w skrzyni kręci się swobodnie, bo są odpięte od nieruchomych kół. W czasie jazdy obie strony sprzęgła się kręcą, a jak stoisz na D lub R, to całą siłę między nieruchomą skrzynią, a kręcącym silnikiem bierze na siebie sprzęgło... Może wystarczy tylko wymienić płyn w sprzęgle... |
Autor: | danthe [ pn paź 26, 2020 8:44 am ] |
Tytuł: | Re: bardzo spadające obroty przy zmianie biegów - automat |
Może zanim wgonisz się w kosztowne naprawy skrzyni sprawdź czy działa silnik krokowy (w 16v chyba już taki jest). W automacie wolne obroty powinny być wyższe niż w manualu i dodatkowo powinny wzrosnąć po przełączeniu na D lub R TPS i samą przepustnicę też warto sprawdzić. Tutaj troche jest opisane: viewtopic.php?t=14074 Nie wiem jak jest w 1.6, ale w nowszych silnikach komputer otrzymuje sygnał o większym obciążeniu silnika i odpowiednio zwiększa obroty, może tutaj coś niepoprawnie działa? Większy alternator też może być problemem. Nieodpowiednio dobrane koło pasowe (za małe) może powodować zbyt duże obciążenie silnika i regulator wolnych obrotów nie daje rady utrzymać zadanej wartości. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |