suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 4:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 21, 2015 8:32 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 20, 2015 9:36 pm
Posty: 7
Witam
rozpoczynając przygodę z Grand vitarą 2,5 v6 w automacie z 99 roku zaczynam od naprawy Reduktora.

Problem mam następujący: drążek od reduktora przy wyłączonych napędach czyli w pozycji 2H znajduje się w środkowej pozycji (położeniu) jest możliwość zapięcia 4H ale niestety nie możliwe jest przejście w pozycję N i 4L ponieważ kończy się zakres prazy drążka (opiera się na obudowie - na pokrywie górnej reduktora)

rozebrałem pokrywe i przy pomocy śrubokręta Załączyłem po kolei 4H - N - 4L i w sumie wygląda na to że ktoś rozbierał reduktor i zle poskładał widełki zapinające

Jeśli ktoś posiada to prosił bym o Foto od góry osiek sterujących widełkami (ośka z nacięciem i ośka z przykręcaną końcówką) ale tak żeby był ustawiony napęd 2H (chodzi mi o zdjęcie wnętrza po ściągnięciu drążka z pokrywą reduktora)
wtedy będę wiedział czy napewno muszę ściągać i rozbierać reduktor czy coś innego jest problemem

za chwile dołącze zdjęcie jak u mnie wygląda pozycja 2H

https://lh3.googleusercontent.com/-hmLh ... 5B1%5D.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-fhDl ... 5B1%5D.jpg


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 9:40 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Drążek masz dobrze wsadzony? Bo on jest chyba też wyginany jak w vitarze i może ktoś źle poskładał i dlatego sie blokuje o bude.Poważnie pytam.

Na 4H wodziki powinny być idealnie na tej samej wysokości. To pozwala na ruch drążka prawo-lewo.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 9:51 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 20, 2015 9:36 pm
Posty: 7
problem w tym że to nie drążek zahacza o bude (kabine) tylko ta druga strona drążka chodząca wewnątrz reduktora (pod pokrywą) zatrzymuje się już na obudowie (na pokrywie) i ewidentnie brakuje jej zakresu pracy.

no przy 4H wcięcia schodzą się na jeden poziom i można sterować drążkiem prawo lewo

coś mi się wydaje że ktoś rozbierał reduktor i na odwrót założył widełki od 2h 4h a żeby pasowało to końcówkę od ośki wybierającej N 4L podregulował odkręcając imbusową śrubkę kontrującą i po porostu przestawił


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 10:03 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
To Ci się raczej źle wydaje. Tam nie ma żadnego imbusa i nic się nie reguluje. Nie ma tam co spieprzyć przy składaniu.
Na 2H lewy wodzik powinien być wciśnięty maksymalnie w przód, z tego co widzę to jest chyba ok.Wodziki też nie są pozamieniane.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 10:12 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 20, 2015 9:36 pm
Posty: 7
no zgodzę się tylko że tak jak na pierwszym zdjęciu widać taka pozycja gniazd wymusza mi pozycję drążka po środku (zdjęcie nr 2) i to że np drążek by był skrzywiony nie zmienia faktu że palec wchodzący w wcięcia zatrzymuje mi się na obudowie przy pozycji 4H


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 10:22 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Pokaż foto tego drążka i jak to wygląda od spodu kiedy jest moment zablokowania.
Wydaje mi się że wina będzie w drążku.

Tak to wygląda wg. katalogu:

Obrazek

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 10:26 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
U mnie powodem podobnych problemow był brak sprężynki 12.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 11:01 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 20, 2015 9:36 pm
Posty: 7
wygląda to tak

- położenie 2H wymuszone przez gniazda w ośce 3 i 4 (ze schematu powyżej)

https://lh3.googleusercontent.com/-1B23 ... 5B1%5D.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-KC4C ... 5B1%5D.jpg

- położenie 4H

https://lh3.googleusercontent.com/-veB0 ... 5B1%5D.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-luja ... 5B1%5D.jpg

i widać ubitą obudowę że palec zatrzymuje się na obudowie przy próbie włączenia N i 4L

https://lh3.googleusercontent.com/-6VfZ ... 5B1%5D.jpg


Na górę
Post: wt kwie 21, 2015 2:20 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 20, 2015 9:36 pm
Posty: 7
i chyba wyniuchałem problem

pokrywka z drążkiem jest nie z tej wersji co trzeba ja mam skrzynie z automatem a pokrywka jest z manuala, mozna to poznać po tym iż odpowietrzenie reduktora w manualu jest po lewej stronie drążka a w automacie jest po prawej nie mówiąc o tym że gniazdo w pokrywce reduktora w wersji z automatyczną skrzynią jest bardziej przesunięte do tyłu zestawu grrr...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl