suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
LockRight - przód i tył jednocześnie. http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2042 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | OKU [ śr cze 17, 2009 10:06 pm ] |
Tytuł: | LockRight - przód i tył jednocześnie. |
Witam. Zachecony wrażeniam i z użytkowania tylnego LR zakupiłem LR do przodu.Właśnie wyszedłem z garażu i nie zdążyłem wszytskiego poskałdać i odbyc jazdy próbnej. Zastanawiam sie czy ktoś oprócz Slaw-a(jego opinie jakże pomocna znam) jeździ albo jeździł w podobnej konfiguracji i jakie były jego wrażenia a w szczególności jaka była różnica po dołożeniu drugiego LR. Na pewno wiem że albo zmiana przełożeń w reduktorze albo reduktor od samiego.Ja idę w strone samiego gdyż bardzo mnie kusi wyciągarka mechaniczna. Po wekendzie napiszę jak to wygląda w porównaiu z Viertarką bez LR z LR z tyłu i Viertarą z dwoma LR. Pozdrawiam i dziękuję za info. |
Autor: | OKU [ ndz cze 21, 2009 9:14 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
Witam. Niestety nie dane nam było porównać LR w pracy z innymi użytkownikami Vitar(pojechałem sam w teren). Z nowych doświadczeń któe zauwazyłem po założeniu LR z przodu: - nie zauwazyłem przyrostu możliwości terenowych tak znacznie jak po założeniu tylnego LR Nie mówię że wogóle nie ma różnicy (bo jest) ale o tym że mozna wyłapać jaki który napęd za co odpowiada( i tu jest wielka różnica- opisałwem ponizej). Podejżewam że jak mamy juz jedego LR(nie zaleznie czy przód czy tył) nie bedzie tak wielkiego szoku z nowych mozliwości auta przy dołożeniu kolejnego co po ząłożeniu tego pierwszego. - brak szarpania przopdem(chodzi o różnice momentu na kołach) przy windowaniu się i przy wyjeżdzaniu z jakiegoś rowu.teraz szarpie cała kierownicą a nie osobnym kołe.Mam nadzieję że to zminimalizuję po założeniu reduktora od samiego i zapięciu jedynki przy windowaniu. -czuć różnicę przy skręcaniu (jest ciążej ale nie odczułem że auto jedzie tam gdzie chce a nie tam gdzi ja chcę).Promień zawracania na pewno sie zwiekszył... - Po zakopaniu auta na ramę w totalnym lagrze nie zdarzyło mi się zdusiuć silnik tak by gasł lub tak bym po zatrzymaniu nie mógł ruszyć ołami paląc sprzęgło - mimo to jetem na etapie gromadzenia matreiałów(skrzynia wały reduktor ) by włozyc reduktor od samuraja NAJWAZNIESZE!!!!! - po ty jak auto staje w lagrze i nie morze jechać dalej.......Bez LR z porzdu i zapieciu wtecznego= walka przód - tył o cenne centymetry...... Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło...... Na razie to tyle..... jak coś więcej zauważę opiszę....... P.S.Czy nikt nie śmigał z dwoma blokadami czy nie chce wam się dzielić wrażeniami??? |
Autor: | Art_zgl [ ndz cze 21, 2009 9:32 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
Ciekawe spostrzeżenia, pewnie przydadzą się bo jestem na podbnym etapie co ty. Mam juz 2 LR-y założone, z tym że nie jeździłem jeszcze.W poniedziałek przychodzą przełożenia ![]() Podzielę sie swoimi spostrzeżeniami ![]() |
Autor: | Masmo [ wt cze 23, 2009 11:24 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
OKU pisze: Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło.......... Dokładnie tak robi przedni LR. |
Autor: | Tayson [ czw cze 25, 2009 7:40 am ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
mam pytanie, czy taki lock right jest awaryjny??? mam zamiar sobie zakupic t6aka blokade narazie do tylnego mostu[ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-98-Su ... ccessories ] na ebayu znalazlem taka aukcje, na ile wystarczy taki LR?, auta uzywam tylko w terenie |
Autor: | OKU [ pt cze 26, 2009 8:48 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
Tayson pisze: mam pytanie, czy taki lock right jest awaryjny??? mam zamiar sobie zakupic t6aka blokade narazie do tylnego mostu[ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-98-Su ... ccessories ] na ebayu znalazlem taka aukcje, na ile wystarczy taki LR?, auta uzywam tylko w terenie Co do tego pytania myslę że Slaw powiniem sie wypowiedziec ponieważ to z LR ma do czynienia nie od roku ![]() Co do aukcji cena dobra bo wychodzi około 1020 zł.Ja za swoja 3 miesiące temy LR 1532 dałem 1500 zł. Co do zywotnosci: Na jego żywotność mają wpływ: - to czy obudowa mostu jest prosta - łozyska na tylnych półosiach nalezało by wymienic na nowe - prawidłowo ustwaiony luz na LR w koszu - jesli lubisz głęboka wode wyprowadz odpowietrzenie tylniego mostu poda dach i upewnij się że jest ono szczelne a jesli bedziesz miał kiedys watpliwosci czy czasm most nie dotał wody to zmień olej i nie gdybaj ![]() - nalezy również podczas jeźdzenia po czarnym pamietać że ma sie to w moście To tyle z moich "młodych " obserwacji Ja u siebie w tylnym moscie wymienałem juz 3 razy olej(2 razy niepotrzebnie ale miałem wątpliwości).Nie zauwzazyłem by były w nim jakieś opiłki czy cos niepokojacego poza stardandowym ciemnym osadem na korku magnetycznym. Masmo pisze: OKU pisze: Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło.......... Dokładnie tak robi przedni LR. W przednim tez jest fajne to że mozesz mieć tez cały czas zapiete sprzegiełka(jak przy standarowym koszy z mechanizmem róznicowym) i póki nie włączysz przedniego napędu LR dział ja mechanizm róznicowy zaradzając swoja obecność tylko jakże miłym klik klik klik... I teraz pytanie do Masmo i Slawa:rozpinacie sprzegiełka jeźdząc po czarnym??(mówimy oczywiscie o jeźdzeniu bez włączania przedniego napedu) |
Autor: | Tayson [ pt cze 26, 2009 9:02 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
OKU,dzieki za odpowiedz czym się różni LR o symbolu 1512 od 1532? zna ktoś symbol przedniego Lock Righta? |
Autor: | slaw [ pt cze 26, 2009 9:12 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
1532 jest do vitary tylny 1512 to chyba samurai przedni robi jest wsprzedazy tylko w jednej firmie nie pamietam w której |
Autor: | Tayson [ pt cze 26, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
a co lepiej zamontowac do przedniego mostu LR czy mini spool, a tak wogole to robią spoola do przedniego mostu? Slaw możesz coś więcej napisać o LR? |
Autor: | slaw [ pt cze 26, 2009 11:49 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
konkretrne pytanie odpowedz ja przeprszam ale obecnie nie mam czasu na pustą dyskuscjie minispola robia tylko na 26 frezów |
Autor: | Tayson [ sob cze 27, 2009 3:02 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
Sław, głównie chciałem się dowiedziec czy LR jest awaryjny, coś słyszałem że szybko pada, do tylnego mostu muszę kupić LR na 26 frezów, a do przodu na 22 frezy |
Autor: | slaw [ sob cze 27, 2009 5:56 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
awaryjnosc LR zalezy od tego czy rama jest prosta czy prosty most łozyska kół moze chodzic rok albo 10 lat mój chodzi 4 rok i jest cisza jednego wywaliłem po roku |
Autor: | Masmo [ sob cze 27, 2009 8:46 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
Tayson pisze: a co lepiej zamontowac do przedniego mostu LR czy mini spool, a tak wogole to robią spoola do przedniego mostu? Jak zamontujesz spoola do przodu to nie skręcisz kół na przyczepnym podłożu. I to niezależnie czy włączysz czy wyłączysz przód. A LR jak wyłączysz przód całkiem jest niezauważalny. Blokawanie przodu na stałe jest całkiem bez sensu ![]() |
Autor: | OKU [ ndz cze 28, 2009 8:12 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
Kolejne doswiadczenie..... Chyba z racji tego że dawnio nic nie ukreciłem(prawie 8 miesiecy) jeźdzac z tylnym LR teraz nadrabiam. Przedni LR zjadł mi juz dwie półoski łączące przegób i jeden zewnętrzny przegób.Myślałem że umiĘ powozić moim dyliżansem ale przedni LR mnie zaskakuje.Przedni most stalowy w nim kosz z czterema satelitami(samuraj) i kołami koronkowymi na 26 frezów,półoski w moście tez na 26 frezów.Niestety moja Fedima Ewolution Ekstreme 31x10,5 cali i mocny przedni dyferencjał zlokalizowali słabe ogniwo - półóśki i przegóby ![]() Myślę że nadszedł czas wrzucić półóśki od GV 2,5 V6 i reduktor od samuraja....... VIERTARA IDZIE NA KOŁKI - MOTANIA CZAS ZACZĄĆ ![]() |
Autor: | Masmo [ ndz cze 28, 2009 8:23 pm ] |
Tytuł: | Re: LockRight - przód i tył jednocześnie. |
OKU pisze: Przedni LR zjadł mi juz dwie półoski łączące przegób i jeden zewnętrzny przegób.... Mój załatwił po dwa przegóby ![]() |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |