suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

LockRight - przód i tył jednocześnie.
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2042
Strona 1 z 5

Autor:  OKU [ śr cze 17, 2009 10:06 pm ]
Tytuł:  LockRight - przód i tył jednocześnie.

Witam.
Zachecony wrażeniam i z użytkowania tylnego LR zakupiłem LR do przodu.Właśnie wyszedłem z garażu i nie zdążyłem wszytskiego poskałdać i odbyc jazdy próbnej.
Zastanawiam sie czy ktoś oprócz Slaw-a(jego opinie jakże pomocna znam) jeździ albo jeździł w podobnej konfiguracji i jakie były jego wrażenia a w szczególności jaka była różnica po dołożeniu drugiego LR.
Na pewno wiem że albo zmiana przełożeń w reduktorze albo reduktor od samiego.Ja idę w strone samiego gdyż bardzo mnie kusi wyciągarka mechaniczna.
Po wekendzie napiszę jak to wygląda w porównaiu z Viertarką bez LR z LR z tyłu i Viertarą z dwoma LR.
Pozdrawiam i dziękuję za info.

Autor:  OKU [ ndz cze 21, 2009 9:14 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

Witam.
Niestety nie dane nam było porównać LR w pracy z innymi użytkownikami Vitar(pojechałem sam w teren).
Z nowych doświadczeń któe zauwazyłem po założeniu LR z przodu:
- nie zauwazyłem przyrostu możliwości terenowych tak znacznie jak po założeniu tylnego LR
Nie mówię że wogóle nie ma różnicy (bo jest) ale o tym że mozna wyłapać jaki który napęd za co odpowiada( i tu jest wielka różnica- opisałwem ponizej).
Podejżewam że jak mamy juz jedego LR(nie zaleznie czy przód czy tył) nie bedzie tak wielkiego szoku z nowych mozliwości auta przy dołożeniu kolejnego co po ząłożeniu tego pierwszego.
- brak szarpania przopdem(chodzi o różnice momentu na kołach) przy windowaniu się i przy wyjeżdzaniu z jakiegoś rowu.teraz szarpie cała kierownicą a nie osobnym kołe.Mam nadzieję że to zminimalizuję po założeniu reduktora od samiego i zapięciu jedynki przy windowaniu.
-czuć różnicę przy skręcaniu (jest ciążej ale nie odczułem że auto jedzie tam gdzie chce a nie tam gdzi ja chcę).Promień zawracania na pewno sie zwiekszył...
- Po zakopaniu auta na ramę w totalnym lagrze nie zdarzyło mi się zdusiuć silnik tak by gasł lub tak bym po zatrzymaniu nie mógł ruszyć ołami paląc sprzęgło - mimo to jetem na etapie gromadzenia matreiałów(skrzynia wały reduktor ) by włozyc reduktor od samuraja
NAJWAZNIESZE!!!!!
- po ty jak auto staje w lagrze i nie morze jechać dalej.......Bez LR z porzdu i zapieciu wtecznego= walka przód - tył o cenne centymetry......
Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło......
Na razie to tyle.....
jak coś więcej zauważę opiszę.......
P.S.Czy nikt nie śmigał z dwoma blokadami czy nie chce wam się dzielić wrażeniami???

Autor:  Art_zgl [ ndz cze 21, 2009 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

Ciekawe spostrzeżenia, pewnie przydadzą się bo jestem na podbnym etapie co ty.
Mam juz 2 LR-y założone, z tym że nie jeździłem jeszcze.W poniedziałek przychodzą przełożenia :D . W tygodniu zacznę walkę z założeniem ich, ale wyjadę autkiem dopiero pod koniec miesiąca.
Podzielę sie swoimi spostrzeżeniami :)

Autor:  Masmo [ wt cze 23, 2009 11:24 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

OKU pisze:
Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło..........

Dokładnie tak robi przedni LR.

Autor:  Tayson [ czw cze 25, 2009 7:40 am ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

mam pytanie, czy taki lock right jest awaryjny??? mam zamiar sobie zakupic t6aka blokade narazie do tylnego mostu[ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-98-Su ... ccessories ]

na ebayu znalazlem taka aukcje, na ile wystarczy taki LR?, auta uzywam tylko w terenie

Autor:  OKU [ pt cze 26, 2009 8:48 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

Tayson pisze:
mam pytanie, czy taki lock right jest awaryjny??? mam zamiar sobie zakupic t6aka blokade narazie do tylnego mostu[ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-98-Su ... ccessories ]

na ebayu znalazlem taka aukcje, na ile wystarczy taki LR?, auta uzywam tylko w terenie

Co do tego pytania myslę że Slaw powiniem sie wypowiedziec ponieważ to z LR ma do czynienia nie od roku :D
Co do aukcji cena dobra bo wychodzi około 1020 zł.Ja za swoja 3 miesiące temy LR 1532 dałem 1500 zł.
Co do zywotnosci:
Na jego żywotność mają wpływ:
- to czy obudowa mostu jest prosta
- łozyska na tylnych półosiach nalezało by wymienic na nowe
- prawidłowo ustwaiony luz na LR w koszu
- jesli lubisz głęboka wode wyprowadz odpowietrzenie tylniego mostu poda dach i upewnij się że jest ono szczelne a jesli bedziesz miał kiedys watpliwosci czy czasm most nie dotał wody to zmień olej i nie gdybaj :wink:
- nalezy również podczas jeźdzenia po czarnym pamietać że ma sie to w moście
To tyle z moich "młodych " obserwacji
Ja u siebie w tylnym moscie wymienałem juz 3 razy olej(2 razy niepotrzebnie ale miałem wątpliwości).Nie zauwzazyłem by były w nim jakieś opiłki czy cos niepokojacego poza stardandowym ciemnym osadem na korku magnetycznym.

Masmo pisze:
OKU pisze:
Po Tym jak założyłem LR z przodu zapinam wsteczy i auto nagle dostaje drugie życie i jedzie do tył aż miło..........

Dokładnie tak robi przedni LR.

W przednim tez jest fajne to że mozesz mieć tez cały czas zapiete sprzegiełka(jak przy standarowym koszy z mechanizmem róznicowym) i póki nie włączysz przedniego napędu LR dział ja mechanizm róznicowy zaradzając swoja obecność tylko jakże miłym klik klik klik...
I teraz pytanie do Masmo i Slawa:rozpinacie sprzegiełka jeźdząc po czarnym??(mówimy oczywiscie o jeźdzeniu bez włączania przedniego napedu)

Autor:  Tayson [ pt cze 26, 2009 9:02 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

OKU,dzieki za odpowiedz

czym się różni LR o symbolu 1512 od 1532? zna ktoś symbol przedniego Lock Righta?

Autor:  slaw [ pt cze 26, 2009 9:12 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

1532 jest do vitary tylny

1512 to chyba samurai

przedni robi jest wsprzedazy tylko w jednej firmie nie pamietam w której

Autor:  Tayson [ pt cze 26, 2009 9:59 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

a co lepiej zamontowac do przedniego mostu LR czy mini spool, a tak wogole to robią spoola do przedniego mostu?

Slaw możesz coś więcej napisać o LR?

Autor:  slaw [ pt cze 26, 2009 11:49 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

konkretrne pytanie odpowedz
ja przeprszam ale obecnie nie mam czasu na pustą dyskuscjie


minispola robia tylko na 26 frezów

Autor:  Tayson [ sob cze 27, 2009 3:02 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

Sław, głównie chciałem się dowiedziec czy LR jest awaryjny, coś słyszałem że szybko pada, do tylnego mostu muszę kupić LR na 26 frezów, a do przodu na 22 frezy

Autor:  slaw [ sob cze 27, 2009 5:56 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

awaryjnosc LR zalezy od tego czy rama jest prosta
czy prosty most
łozyska kół
moze chodzic rok albo 10 lat
mój chodzi 4 rok i jest cisza jednego wywaliłem po roku

Autor:  Masmo [ sob cze 27, 2009 8:46 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

Tayson pisze:
a co lepiej zamontowac do przedniego mostu LR czy mini spool, a tak wogole to robią spoola do przedniego mostu?

Jak zamontujesz spoola do przodu to nie skręcisz kół na przyczepnym podłożu. I to niezależnie czy włączysz czy wyłączysz przód. A LR jak wyłączysz przód całkiem jest niezauważalny. Blokawanie przodu na stałe jest całkiem bez sensu :!:

Autor:  OKU [ ndz cze 28, 2009 8:12 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

Kolejne doswiadczenie.....
Chyba z racji tego że dawnio nic nie ukreciłem(prawie 8 miesiecy) jeźdzac z tylnym LR teraz nadrabiam.
Przedni LR zjadł mi juz dwie półoski łączące przegób i jeden zewnętrzny przegób.Myślałem że umiĘ powozić moim dyliżansem ale przedni LR mnie zaskakuje.Przedni most stalowy w nim kosz z czterema satelitami(samuraj) i kołami koronkowymi na 26 frezów,półoski w moście tez na 26 frezów.Niestety moja Fedima Ewolution Ekstreme 31x10,5 cali i mocny przedni dyferencjał zlokalizowali słabe ogniwo - półóśki i przegóby :evil:
Myślę że nadszedł czas wrzucić półóśki od GV 2,5 V6 i reduktor od samuraja.......
VIERTARA IDZIE NA KOŁKI - MOTANIA CZAS ZACZĄĆ :twisted:

Autor:  Masmo [ ndz cze 28, 2009 8:23 pm ]
Tytuł:  Re: LockRight - przód i tył jednocześnie.

OKU pisze:
Przedni LR zjadł mi juz dwie półoski łączące przegób i jeden zewnętrzny przegób....

Mój załatwił po dwa przegóby :wink:

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/