suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:18 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 03, 2010 11:24 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Obiecałem więc coś w tym temacie skrobnę . Postaram się opisać ile kasy należy wydać by wrzucić półośki od Pajero i z jakimi modyfikacjami się to wiążę. Co do kosztów będę liczył na swoim przypadku.
Zacznijmy od znalezienia dwóch dobrych prawych półosi od Pajero 3,0 V6 ? koszt 400 zł.
Półośki od GV 2,5 V6 prawa i lewa na frez 26 wchodzące do mostu ? 250 zł.
Przerobienie lewej półośki wchodzącej do mostu jak i prawego przegubu wchodzącego do mostu: przetoczenie końcówek, przyspawanie blachy 12mm na końcach ,zatoczeniem na Półośki od Pajero , wywiercenie czterech otworów do przykręcenia półosi ,przetoczenie czołowe(by przegub był idealnie w osi względem półosi)? 300 zł
Przetoczenie piasty przednich kół i dorobienie tulei z fosforobrazu celem oparcia półosi w piaście i tym samym nadanie sens uszczelnienia przez uszczelniacz w piaście półosi(ważne bo inaczej woda przeniknie do piasty i sprzęgiełka) ? 120 zł
Przy okazji wyszło że łożyska koła maja już dość i zostały wymienione na nowe ? dodatkowe koszty których nie liczę.
Uszczelniacze piast dopasowane w według wymiarów piasty i półosi ? 10 zł
Dorobienie dystansu(przejściówki) z aluminium miedzy piastą koła i sprzęgiełkiem od Pajero - sprzęgiełko nie pasuje na piastę ilością śrub i ich rozstawem ? 250 zł
Po złożeniu i założeniu podkładki zaznaczyłem na półośkach od Pajero w którym miejscu naciąć rowek pod segera by półośka nie wyszła z piasty w stronę mostu ? takie same zabezpieczenie jak jest na oryginalnych półosiach jak ściągniemy sprzęgiełko ? kosztów nie liczę.
Sprzęgiełka AVM manualne od Pajero 550 zł
Po założeniu tej konfiguracji nic nie ukręciłem zwybuchowałem itd. Żałuję że tak późno to założyłem bo licząc koszty połamanych półosiek pewnie wyszedł bym na zero ? znaczy na plus .
Obecnie buduje drugie auto w takiej konfiguracji tyle tylko że tuleje z fosrorobrazu zamieniam na łożyska igiełkowe w piaście jak ma 2,0 16V.
Obrazowe koszty założenia półosiek od Pajero to 1880 zł.
W koszty oczywiści nie wrzuciłem kosztów pracy.
Niektóre z poszczególnych kosztów oczywiście mogą się u was zmienić w miarę waszych możliwości.
Wydaje mi się najsłabszym ogniwem w tym momencie jest koło talerzowe i atak. To jednak też można zmienić motając z tylnego mostu przedni??

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: śr lut 03, 2010 11:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
No wreszcie :wink:

Pytanko:
Cytuj:
Półośki od GV 2,5 V6 prawa i lewa na frez 26 wchodzące do mostu ? 250 zł.

Mogą być od 2.0 V6 czy koniecznie od 2.5?


Teraz jeszcze jak będziesz przerabiać tylny most z LSD na przód to o ile to możliwe też prosiłbym o taka relację(myślę, ze nie tylko ja :wink: )

Ciekawe jak sprawa z tymi półosiami wygląda w 2.0 V6 :roll:


Na górę
Post: śr lut 03, 2010 11:47 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Wiesz nie wiem jak to jest w 2,0 V6 ale z tego co zauwazyłem 2,0 16V ma takie same półoski jak 2,5 V6.Sa one ciemniejsze z charakterystycznymi czarnymi pręgami co sugerowało by że albo sa zrobione z innego materiału albo podane innej obróbce cieplnej.
Co do mostu z LSD to wrzuce rysunki i foty i odokładniej opiszę. :wink:

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: śr lut 03, 2010 11:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Cytuj:
Co do mostu z LSD to wrzuce rysunki i foty i odokładniej opiszę. :wink:

Dzięki wielkie :wink:


Na górę
Post: czw lut 04, 2010 6:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
a ja mam 1.6 16v i z przodu półoski na 26frewzy w koronach i przełożenie 5.12 może poprzedni właściciel coś motał????


Na górę
Post: czw lut 04, 2010 7:31 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
@OKU półosie tylko z 3,0 czy diesel też podejdzie?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lut 04, 2010 8:00 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
NuVo pisze:
@OKU półosie tylko z 3,0 czy diesel też podejdzie?

No właśnie, bo te 3.0 V6 to rzadkie strasznie są w porównaniu do diesla :?


Na górę
Post: czw lut 04, 2010 10:45 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Od 2,8TD są chyba o 1mm cięńsze ale też podejdą.Przeguby takie same rożnią się tylko średnicą półoski miedzy przegubami.
Pozdro

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw lut 04, 2010 10:47 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
vitar123 pisze:
a ja mam 1.6 16v i z przodu półoski na 26frewzy w koronach i przełożenie 5.12 może poprzedni właściciel coś motał????

1,6 16V miały przód na 26 natomist przełożenie to chyba powino być 4,875 :?: :!:

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pn kwie 05, 2010 10:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Nie bede nowego tematu zakładać bo temat nawiązuje do tego.

Vitam,
jako, że ostatnio motam vitkę i jak wiadomo przychodzi moment na przedni "cudowny" most i półosie...
Jakie są różnice w wymiarach 1.6 a 2.0:
w szerokości przednich mostów?
w długości półosi?
Jeśli tak, to ile one wynoszą?
A wszystko po to, że chcę półosie od Pojarki i stal zamiast aluminium.
Patrząc na to jak zrobił OKU zastanawiam się czy też od strony przykręcanej półosi będę musiał spawać, czy wystarczy miejsca na flansze/kryze łączącą półoś wew. vitary z pół. pajera.
Z drugiej strony to wiadomo, że trzeba spawać.

Wiem, ze w V6 jest szersza rama, ale jakie są inne różnice w wymiarach?

Olśnijcie mnie, przyda mi się to :mrgreen:
P.S motał ktoś półosie Pajera do longa? :lol:


Na górę
Post: czw kwie 08, 2010 3:46 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Most alu 1,6 i 2,0 rózni się tylko mocowaniem prawej łapy mostu-jest na 4 śruby a nie jak w 1,6 na 3 śruby
Miedzy półosiami od 2,0 i 1,6 nie ma dużej różnicy.Jest między 1,6 a 2,5 V6- mówimy oczywiś cie o grubości.Jeśli chodzi o długość to 2,0V6 ma taką samą ramę jak 2,0 16V tj. szerszą niż 1,6.
Półoski są dłuższe ale nie mierzyłem o ile.Ba-most tylny od 2,0 jest szerszy niż tylny od 1,6
Mam wszystko by pomierzyć tylko czasu brak :(
Co do półosiek od Pajero w Longu to chyba bedzie debit jak się zdecydujesz.JA wiem tylko o dwóch autach na półośkach od Pajero-moim i Leszka.

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: ndz kwie 15, 2012 4:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Odgrzeję:
Jak ma się wytrzymałość półosi pajero w porównaniu do GV 2,5V6?
Opłaca się przechodzić z GV na Pajero, czy gra niewarta świeczki?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw paź 02, 2014 9:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
mam takie pytanie. chcąc do vitarki simex 33' która opcja na pewno wytrzyma z przodu -tylny vitarowy + pajero czy - grand vitara?


Na górę
Post: czw paź 02, 2014 9:19 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
grand vitara będzie strzelać co jakiś czas, co 2-3 wyjazd.
pajero tez, ale co 10 wyjazd :)
bynajmniej u mnie tak jest :), ale wszystko zależy od... Kwadrat nic nie urywa, ja urwałem już 2 x

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: czw paź 02, 2014 9:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2012 11:48 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Sierakowice, CSB
Silnik: TDI
Rok prod.: 1991
Pajero i zapominasz o przegubach, ośkach itd...

_________________
Geo-traktor...diesel power , afgan edition, reduktor samurai, simex 32... plany sa.... (coraz mniejsze... auto coraz lepsze;) )Byla....
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=11407


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl