suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 3:52 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 04, 2009 6:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Sie ma wszystkim przeczytałem chyba wszystkie tematy odnośnie przedniego mostu i mam jeden mętlik w głowie !!!
auto użytkowane jest jako jedno w rodzinie więc sztywny most odpada niestety . zastanawiam się nad ...
1. półmost od Grand vitary stalowy .
2. blokada LockRight - Vitara most przedni (kompletna blokada z koszem zmontowana przez Trail Tough; półosie 22
ząbki)

LockRight - Vitara most przedni (kompletna blokada z koszem zmontowana przez Trail Tough; półosie 26 ząbków) -

pisaliście że to najlepsze rozwiązanie lub tańsza wersja LOCKRIGHT automatic bez kosza tańsza
http://www.puresuzuki.com/lockright.htm
moja vitara to 1990 r 8v więc nie wiem ile mam tych ząbków ??? chyba trzeba będzie rozebrać i zobaczyć ....

3. pozostaje kwestia półosi wewnetrznej która lubi się urawać jaką włożyć ???

4. no i najgorsza sprawa te półoski które sie tak często urywają ...
ja narazie jestem tym szczęśliwcem który jeszcze nic nie urwał ale po zmianie na koła 29 cywilzowane mt -ki mam
poważne oboawy sądząc po wypowiedziach wielu osób !!!

ARB odpada bo to już bardzo duży koszt a ja nie jeżdżę w rajdach tylko tak raz na jakiś czas ale wtedy ostro ...

przede wszystkim zależy mi na niezawodności jako że to moje jedyne auto he he ....

koszt wiadomo że nie będzie to 2 tyś tylko grubo grubo więcej ale już się zdecydowałem więc ....

żeby dać trochę jasności co do mojej zmoty to przód sprężyny mercedes obcięte 1i 1/4 zwoju
maks pancerna kołyska po tuningu poprzednia nie wytrzymała .
opuszczony most 2,7 cm . wzmocnienie między wachaczami wspawnany profil zamknięty .
pod spodem jako że most jest opuszczony a żeby nie wozić << tony błota jak napisali tu koledzy z forum >>
dwa kawałki resora osłaniają gruszkę półmostu to tyle teraz prosiłbym o jakieś dobre rady ....

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 9:23 pm przez jankins, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt kwie 10, 2009 6:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Widzę że nikomu nie chce się naskrobać chociaż parę słów żeby mnie chociaż trochę nakierować
nie mówię już o takich co mają super zmoty więc trzeba chyba zamknąć
ten temat i już :cry: ...

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: pt kwie 10, 2009 8:50 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jankins pisze:
Widzę że nikomu nie chce się naskrobać chociaż parę słów żeby mnie chociaż trochę nakierować
nie mówię już o takich co mają super zmoty więc trzeba chyba zamknąć
ten temat i już :cry: ...


bo to nie takie proste
jest kilka opcji mostu z gv

1 obudowa gv reszta z twojego mostu
2obudowa gv kosz satetów 2,0 v6 pólos wewnerzna mostu 2,0 v6 przegób prawy do mostu 2,0 6 reszta standart
wzmacnia most i półosie w moscie przeguby zew standart
3 obudowa gv przerobiony kosz satelitów póoska w moscie gv dorobione trzonki przegóbów i wszystkie przeguby z gv
bardzo mocna konstrukcjia

jak nic ci nie odpowiada to sztywny most :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob kwie 11, 2009 7:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
a mozna orientacyjny koszt tych trzech opcji? zwlaszcza tej pierwszej

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: sob kwie 11, 2009 8:36 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
to wszystko zalezy za ile kupimy most z gv

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob kwie 11, 2009 6:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Dzięki wielkie własnie o to mi chodziło o takie nakierowanie mnie !!!
ta 3 opcja najbardziej by mi odpowiadała teraz tylko pytanie .
Most stalowy Grand Vitara + Takie coś znalazłem ... Blokada mostu 100% LOCK - RIGHT pełna 100% (AUTOMATYCZNA)
BLOKADA MOSTU DO SUZUKI Vitara
BLOKADA PRZY PRZEŁOŻENIU NIE WIĘKSZYM OD 5,14:1 JEST NIEZRYWALNA! tak ktoś kto sprzedawał napisał ???
lub zwykła Blokada mostu LOCK - RIGHT.
Lub to 3 rozwiązanie które przedstawiłeś tylko jaki kosz tam trzeba założyć ????
mam dostęp do półprofesjonalnego warsztatu więć rzeczy typu dotaczanie pasowanie spawanie nie przerażają mnie
więc wolałbym to najmocniejsze rozwiązanie które podałeś prosiłbym troszkę wiecej szczegółów jeśli to nie problem ...
Sztywny most niestety odpada ze względu na uniwersalność mojego autka które tarktuje równierz jako taką małą
wyprawówkę pozdrawiam :!: ....

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: sob kwie 11, 2009 8:01 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
A to nie jest czasami tak, że od gv benzyny jest alu a od gv diesla jest stalowy?

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: sob kwie 11, 2009 8:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
davejr pisze:
A to nie jest czasami tak, że od gv benzyny jest alu a od gv diesla jest stalowy?

Od diesla jest stalowy jak najbardziej, a co do benzyny GV to ma go most z GV 2,5 V6

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: sob kwie 11, 2009 11:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
jankins pisze:
BLOKADA PRZY PRZEŁOŻENIU NIE WIĘKSZYM OD 5,14:1 JEST NIEZRYWALNA! tak ktoś kto sprzedawał napisał ???


nie ma niezrywalnych rzeczy... wszystko idzie ukręcić ...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt kwie 14, 2009 11:41 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
jankins pisze:
Dzięki wielkie własnie o to mi chodziło o takie nakierowanie mnie !!!
ta 3 opcja najbardziej by mi odpowiadała teraz tylko pytanie .
Most stalowy Grand Vitara + Takie coś znalazłem ... Blokada mostu 100% LOCK - RIGHT pełna 100% (AUTOMATYCZNA)
BLOKADA MOSTU DO SUZUKI Vitara
BLOKADA PRZY PRZEŁOŻENIU NIE WIĘKSZYM OD 5,14:1 JEST NIEZRYWALNA! tak ktoś kto sprzedawał napisał ???
lub zwykła Blokada mostu LOCK - RIGHT. ....

Nie ma zwykłych czy niezwykłych Lock-Rightów. Z tego co się orientuje to do Vitary tylko jedna firma robi Lock-Righty do przodu (trail tought). Lock Right to chyba najprostrza sprawa: kupujesz cały kosz z blokadą, wymieniasz i po robocie. I to że jest niezrywalna oznacza że prędzej urwiesz przegób lub półoś niż LR :wink:
jankins pisze:
Lub to 3 rozwiązanie które przedstawiłeś tylko jaki kosz tam trzeba założyć ????
mam dostęp do półprofesjonalnego warsztatu więć rzeczy typu dotaczanie pasowanie spawanie nie przerażają mnie
więc wolałbym to najmocniejsze rozwiązanie które podałeś prosiłbym troszkę wiecej szczegółów jeśli to nie problem ...
Sztywny most niestety odpada ze względu na uniwersalność mojego autka które tarktuje równierz jako taką małą
wyprawówkę pozdrawiam :!: ....

Z półosiami z GV jest ten problem że są za długie, ale o tym było....
W zasadzie nie ma rozwiązań idealnych, jedno jest pewnie że aluminową obudowę trzeba wymienić, bo jak ostatnio przetestował jeden z nas nie wytrzymuje nawet seryjnej wielkości zimówek :evil: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr kwie 15, 2009 9:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Dzięki wielkie Masmo że napisałeś na ten temat i że chciało Ci się choć ten temat był już wielokrotnie poruszany wiem że
masz !!!
niezłą zmotę mógłbyś dokładnie opisać ten twój wspaniały przedni ,, most ,, ...
mam jeszcze pytanie ...
przód obudowa stalowa G V . blokada LockRight - Vitara most przedni (kompletna blokada z koszem zmontowana przez Trail
Tough; półosie 22 ząbki) ale wtedy jak dobrze myślę nie pasuje wewnętrzna półoś od G V do tej blokady i cała reszta od
GV to znaczy półośki zewnętrzne i przeguby , a jak zostawię oryginalną półoś od vitary 8v przy tej blokadzie to pozostaje
słaba wewnętrzna półoś i słabe zewnętrzne półośki jak rozwiązać ten problem ????? niby że mam opuszczony most, ale czy
olać blokadę i motać wszystko od G V żeby to wszystko było mniej awaryjne ,, czytaj nie urywało się ,,
to znaczy
most stalowy a reszta to już nie wiem sam ???? !!!!

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: czw kwie 16, 2009 7:07 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
jankins pisze:
Dzięki wielkie Masmo że napisałeś na ten temat i że chciało Ci się choć ten temat był już wielokrotnie poruszany wiem że
masz !!!
niezłą zmotę mógłbyś dokładnie opisać ten twój wspaniały przedni ,, most ,, ...
mam jeszcze pytanie ...
przód obudowa stalowa G V . blokada LockRight - Vitara most przedni (kompletna blokada z koszem zmontowana przez Trail
Tough; półosie 22 ząbki) ale wtedy jak dobrze myślę nie pasuje wewnętrzna półoś od G V do tej blokady i cała reszta od
GV to znaczy półośki zewnętrzne i przeguby , a jak zostawię oryginalną półoś od vitary 8v przy tej blokadzie to pozostaje
słaba wewnętrzna półoś i słabe zewnętrzne półośki jak rozwiązać ten problem ????? niby że mam opuszczony most, ale czy
olać blokadę i motać wszystko od G V żeby to wszystko było mniej awaryjne ,, czytaj nie urywało się ,,
to znaczy
most stalowy a reszta to już nie wiem sam ???? !!!!


Mój przedni most ma obudowę stalową z GV, bebechy z Vitary 8V i LockRight na 22 frezy. W moście jeszcze nic nie urwałem, za to załatwiłem już 3 przegóby zewnętrzne prawe :mrgreen:

Jak się będziesz upierał na bebechy z GV to Lock Right też można kupić w wersji na 26-frezowe półosie. Nie jestem pewny czy będzie to pasowało do półosi z GV... Sławek napewno wie :wink: . Problem tak jak napisałem wcześniej jest taki że będziesz musiał motać dłuższe wahacze i przerabiać mocowanie amortyzatora bo półosie są za długie.

Co do tego czy olać blokadę czy nie to zależy czego oczekujesz od auta. Jeśli chcesz bawić się hard to blokadę trzeba mieć :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: czw kwie 16, 2009 4:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
No to z blokadą to co masz to jednak nie jest tak kolorowo bo i tak urywasz te prawe przeguby a mnie zależy nie o tyle na
blokadzie co na niezawodności konstrukcji , a czy Ty masz opuszczony przedni most to poprawia pracę półosiek
zewnętrznych i tak nie lecą . Osobiście myślałem że jak kupię blokadę i wsadzę do przedniego pół mostu to wzmocnię
cały przedni napęd ale to widzę nie do końca tak działa bo i tak lecą przeguby . Chyba że tak jak piszesz pasowała by ta
na 26 frezów do reszty bebechów z G V . dla mnie było by to idealne rozwiązanie , więcej szelestów ale blokada i
teoretycznie prawie niezniszczalna konstrukcja , ale jeżeli blokada nie podejdzie do bebechów z G V no to lipa pozostaje
motanie według wersji Slawa : 3 obudowa gv przerobiony kosz satelitów półośka w moście gv dorobione trzonki przegubów i
wszystkie przeguby z gv bardzo mocna konstrukcja . Wtedy lepiej wstawić ARB na tył ... fakt że trochę to będzie
kosztować ale nie od razu można mieć wszystko czasami trzeba małymi kroczkami byle do przodu .....
Pozdrawiam ...... :idea:

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: pt kwie 17, 2009 7:48 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
jankins pisze:
..... niezniszczalna konstrukcja ....

Takie określenie w OR nie występuje :wink: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz kwie 19, 2009 6:21 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Masmo nie będę z tobą polemizował czy takie określenie występuje w O.R bo co do nieprzewidzianych awarii to masz
rację ja napisałem że chodzi mi o jak największą niezawodność teoretycznie ....
ale jeżeli mam wydać kupę szelestów bo mam taki wymysł he he to wolę posiedzieć dłużej w warsztacie tydzień czy dwa ,
lecz zrobić to tak na fest jak radzi Slav czyli jak napisał bardzo mocna konstrukcja i tego się będę trzymał ...... :twisted:

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl