suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

"wycie" w przednim kole
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=35
Strona 1 z 1

Autor:  lukaszand [ ndz paź 08, 2006 11:35 am ]
Tytuł:  "wycie" w przednim kole

Witam! mam taki problem ze przy zapietym przednim moscie w vitarce (sprzegielka manualne) przy napedzie 2H podczas jazdy co jakis czas slychac dziwne odglosy - 'wycie' w przednim lewym kole nie jest to stale. z kolei kiedy wlacze 4H wszystko jest ok i napedy dzialaja poprawnie. rowniez przy jezdzie z rozpietym mostem (pozycja free) wszystko jest ok. wykluczylem juz awarie sprzegielka. moze ktos ma pomysl gdzie szukac przyczyny?

Autor:  slaw [ ndz paź 08, 2006 6:50 pm ]
Tytuł: 

miałem kiedys to samo :lol: jak zapiełem sprzegiełka a naped był tylko na tył czasami ale nie zawsze cos zaczynało wyc i u mnie pomogło pojezdzic w terenie sporo i ustało

wydaje mi sie ze łozysko podpierajace półos lewa w moscie przy słabym smarowaniu dawało takie odgłosy jak poszło w teren nagrzało sie rozprowadziło smar i wycie sie skoczyło
ale mojej suzuce to poprzedni własciciel wcale napedów nie uzywał :D

Autor:  piotr_z [ ndz paź 08, 2006 7:47 pm ]
Tytuł: 

u mnie wyje czly czas jak mam zapiete sprzegi a naped tylko na tyl. a niech se wyje. zapewne jest to lozysko jak pisal Slawek lub lozysko na wyjsciu z reduktora na przedni wal lub lozysko wejsciowe mostu. nialatwo to zlokalizowac bo na kobylkach sie nie da bo kto przednie kola napedzi w powietrzu?

Autor:  lukaszand [ ndz paź 08, 2006 10:29 pm ]
Tytuł: 

dzieki bardzo! moze to jest przyczyna bo faktycznie podczas mojej nieobecnosci vitarka jezdzila dluzszy czas na rozpietym przednim moscie i tylko po drodze. dobrze ze pogoda sie psuje i bedzie troche blota :D musze sie wybrac na dluzsza jazde w terenie na zalaczonym napedzie :wink:

Autor:  slaw [ ndz paź 08, 2006 10:35 pm ]
Tytuł: 

napewno rozruszanie przedniego napedu nie zaszkodzi :D

Autor:  lukaszand [ wt paź 10, 2006 12:32 pm ]
Tytuł: 

faktycznie jak troche pojezdze z zapietym przednim mostem to wyje coraz zadziej i krocej. ale jak ostygnie to znow jest to samo. no ale to pewnie tez potrzebuje czasu

Autor:  slaw [ wt paź 10, 2006 1:43 pm ]
Tytuł: 

mi ustało ale po dłuzszym uzytkowaniu w terenie :wink:

Autor:  lukaszand [ pn paź 30, 2006 6:18 pm ]
Tytuł: 

Jazda w terenie na zalaczonych napedach nie pomogla. ale znajomy mechanik doradzil zeby wyjac poloske i wyczyscic ze stearego smaru tuleje w ktorej ona pracuje. tak zrobilem i po 45 minutach pracy i porcji nowego tawotu wycie ustalo :D

Autor:  slaw [ pn paź 30, 2006 8:26 pm ]
Tytuł: 

to sie cieszymy ze sunia dobrze jezdzi :o a mechanikowi tez sie jakis browar nalezy za trafna diagnoze

u nas widoczniej co innego sie telepie bo półoski to czesto musimy wyciagac i smarowac :(

Autor:  Chłop [ ndz lut 01, 2015 9:04 pm ]
Tytuł:  Re: "wycie" w przednim kole

Witajcie,
Mam podobny problem, jak tutaj na załączonych sprzęgiełkach co jakiś czas wycie, na 4WD to samo, na rozłączonych sprzęgiełkach i tylnim napędzie nic. Mam sidekick 16 8v.
Spróbowałbym tak jak kolega zrobić. Tylko czy chodzi o smar w miejscu gdzie półoś wchodzi do koła?

Autor:  zbys19 [ pn lut 02, 2015 7:30 pm ]
Tytuł:  Re: "wycie" w przednim kole

miałem tak samo
po zmianie zwrotnicy ustało
wedle moich ustaleń winna była tuleja prowadząca przegub w piaście
po prostu wpadał on w wibracje :mrgreen:

Autor:  lukaszand [ pn lut 02, 2015 10:39 pm ]
Tytuł:  Re: "wycie" w przednim kole

Chłop pisze:
Witajcie,
Mam podobny problem, jak tutaj na załączonych sprzęgiełkach co jakiś czas wycie, na 4WD to samo, na rozłączonych sprzęgiełkach i tylnim napędzie nic. Mam sidekick 16 8v.
Spróbowałbym tak jak kolega zrobić. Tylko czy chodzi o smar w miejscu gdzie półoś wchodzi do koła?

Tak wlasnie,smarowanie w piascie

Autor:  sztamgres [ ndz lut 22, 2015 8:26 am ]
Tytuł:  Re: "wycie" w przednim kole

tuleja prowadzaca przegub , miałem to samo i wibracje zaczynały sie od predkosci 60 km w góre, po zmianie tyleji i smarowaniu ustało :D

Autor:  zbys19 [ ndz lut 22, 2015 9:34 am ]
Tytuł:  Re: "wycie" w przednim kole

podstawą jest uszczelnienie piasty i smarowanie tulei
lub też zmiana na łożysko igiełkowe 8)
no i porządne przeguby-najtańsze zamienniki po-prostu się wycierają

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/