suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:09 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 26, 2008 10:08 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Witam!

Dziś jak jechałem do pracy nagle mi się zrobiło coś złego..Każdy bieg "haczy", kółka zębate w skrzyni się nie wyhamowują...Na początku myślałem, że to synchronizatory, ale raczej szanse marne aby wszystkie naraz poleciały...

Więc podejrzenie padło na sprzęgło.

I ono cholernie ciężko chodzi (tak mi kumple w pracy powiedzieli ;) Ja tam się już przyzwyczaiłem ;) )

Rzeczywiście łapie nisko, ale w wielką sobotę regulowałem linkę :(

Co z tym zrobić?

Ile kosztuje sprzęgło+wymiana?

Pozdrawiam :(

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Ostatnio zmieniony pn mar 31, 2008 6:50 am przez kosciej, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 10:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Moze stalo sie to samo co u mnie...
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?t=799


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 11:15 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Nie, to nie to...Mi niemiec przespawał cały przód jeszcze jak miał to auto jako swoje...Tam na 100% jest OK...

Właśnie mi nie wpada, tylko ciężko chodzi...I to może mi linke psuć...A BTW, to sprawdze tak na wszelki ;)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 11:24 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
komplet tarcza+docisk+łożysko około 500zł z tego co się orientowałem - bo też powoli się przymierzam do wymiany. Natomiast robocizna - to nie wiem. Chyba, że ktoś sam potrafi, ale mnie troszke przeraża wyjmowanie skrzyni biegów ... a może nie tyle wyjmowanie, co jej ponowne wkładanie na miejsce :?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 11:31 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No własnie mnie też :(

Mam świeże info z japparts:
Tarcza=139
Docisk=230
łożysko=99

:(

Ja też sam nie wymienię...Nie mam ku temu warunków (narzędzi, czasu...)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 2:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No to u mnie dzisiaj, też się zaczęło coś dziać, gdzieś tu pisałem że hczą mi 1 i wsteczny , a dzisiaj podczas jazdy po czarnym jak chciałem przyspieszać auto wchodziło na obroty a nie jechało, tzn tak jakby się sprzęgło ślizgało i to juz chyba jego koniec :cry:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 3:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jakiś wysyp z tymi sprzęgłami czy jak :?: :?
może ktoś kto to robił już, mógłby jakąś instrukcje skrobnąć :?: Oczywiście jeśli to się da zrobić w ogóle w warunkach garażowych ...

i przy okazji: jakiej firmy sprzęgło polecacie :?:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 3:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 20, 2007 2:34 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Rusiec k/Nadarzyna
Jak już pisałem gdzieś indziej ja sobie sam wymieniłem dwa tyg temu.

Graty(tarcza 215):
tarcza F38014 NKK JAPAN (detal 144)
docisk F28013 NKK JAPAN (detal 231)
łozysko F48003 KOYO (detal 87)

numery z JC

Robi znakomicie .... muszę się na nowo przyzwyczajać

Robota nie jest trudna .. tyle, że śruby ciężko schodzą ...
..a wczoraj wymieniałem jeszcze uszczelniacze na wały .. bo mi się lało po przednim wale ....

Instrukcję dostałem od Sławka:
Demontujesz plastiki w kabinie między fotelami. odkręcasz lewarki i wyciągasz je przekręcając blaszkę z prostokątnym otworem (Mają taką dziurę z boku w kształcie litery L) Blaszkę tą należy wcisnąć przed obróceniem. Pomaga poluzowanie śrub, które są po obu stronach dziury na lewarek (to one trzymają te blaszki)

Spuszczasz olej z reduktora odkręcając śrubkę dolną na tylnej ściance reduktora. Taka z kwadratową dziurą na 3/8 cala - potrzebny dobry klucz - mojej wlewowej po wczorajszym dniu pewnie się już nie odkręci.

odkręcasz wały (każdy cztery śruby) i je wysuwasz z reduktora.
Suzuki zaleca wymianę uszczelniaczy przy każdym wyciąganiu wałów - Sławek i inni bardziej doświadczeni mechanicy mogą sie wypowiedzieć czy jest taka potrzeba. U mnie olej się lał garściami więc je wczoraj wymieniłem.

Odkręcasz rozrusznik. Odkręcasz 4 śruby łączące silnik z skrzynią biegów.
Jeśli są to odkręcasz również łapy wzmacniające łączące skrzynię z silnikiem. Odkręcasz blaszkę w dolnej części skrzyni od strony silnika (blaszka ta zasłania koło zamachowe).

Następnie na górze skrzyni należy rozłączyć kable idące do reduktora oraz na dole od reduktora należy odkręcić linkę prędkościomierza.

Następnie przesuwamy skrzynię biegów do tyłu razem z reduktorem.

Odkręcamy docisk. Możemy pokusić się o wyczyszczenie i nasmarowanie łapy cofającej łożysko oporowe.

Najlepiej użyć wałka centrującego przy montażu nowego sprzęgła. Wciskamy go w środek tarczy i przykręcamy docisk. Wyciągamy wałek i nasuwamy skrzynię biegów. Pomaga kręcenie kołem zamachowym.. U mnie weszła prawie bez problemów.

Reszta czynności w odwrotnej kolejności czyli składamy wszystko do kupy

Zalewamy reduktor używając śrubki powyżej tej, którą wylewaliśmy olej. Również z kwadratową dziurą.
U mnie po wczorajszej akcji śruba jest prawie nie do odkręcenia .. zmasakrowana .. koniec końców olej wlewałem przez lewarek od reduktora.. a dokładnie przez dziurę po lewarku.

Uszczelniacze kupiłem w ASO
Sławek mi tak doradził mówiąc iż nie ma co oszczędzać, bo inne są słabiutkie. Cena lekko powyżej 70 PLN za sztukę.

Na stronie Sławka stoi napisane że do reduktora wchodzi 1,7l ... ogólnie lejemy aż się zacznie wylewać przez dziurę wlewową.

uff... a się rozpisałem ...


ResoR

_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary :(


Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 2:32 am przez ResoR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 5:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Tak jeszcze co do skrzyni, to odsuwamy ja tylko do tylu?? nie trzeba jej calkiem zrzucic??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 2:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 20, 2007 2:34 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Rusiec k/Nadarzyna
lukaszand pisze:
...nie trzeba jej calkiem zrzucic??

Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy przesunąć do tyłu.

Jeszcze fajnie by było jakby guru się wypowiedział czy wszystko dobrze opisałem i czy czegoś ważnego nie pominąłem.

ResoR

_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary :(


Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 9:26 am przez ResoR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 7:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No i Panowie dziś znów to samo...Sprzęgło cholernie ciężko chodzi, nie puszcza...Wczoraj podciągnąłem linkę, a dziś znów to samo :(

Nie wiem, co z tym zrobić - sprzęgło mi się nie ślizga...Dlatego nie wiem, czy mam wymieniać całość, czy tylko jakąś część :(

I dziś po robocie znów będę leżał na parkingu przed firmą :(

Pozdr!

Czy możliwe jest że mi padło "łożysko wyciskowe"?

Czy to jest to zwykłe łożysko, które w moim zestawieniu kosztuje 99PLN?

Może sama jaego wymiana pomoże? Trudna jest wymiana samego łożyska?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 8:23 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
jak juz rozbebeszac, to lepiej cale sprzeglo wymien, spokoj bedziesz mial na dluzej

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 9:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 20, 2007 2:34 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Rusiec k/Nadarzyna
dokładnie, i tak musisz zwalić skrzynię i tak ... więc przy okazji wymień wszystko ....

_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 10:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jak rozbebeszone to tylko całośc - nie ma sensu tylko jednego elementu wymieniać bo nie wiadomo ile pozostałe pociągną

To teraz pytanie o uszczelniacze, w jakie sie zaopatrzyć ? co tam da się wymienić dodatkowo bez większych nakładów? np. uszczelniacz skrzyni ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 11:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 20, 2007 2:34 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Rusiec k/Nadarzyna
Jeśli chodzi o uszczelniacze na wyjściach z reduktora to nr 42 z rysunku poniżej:
Obrazek

czyli:
42 09283-40021 SEAL, CENTER & REAR CASE OIL

a o resztę to trzeba pytać doświadczonych mechaników ....
Wiem że dobrze jest wymienić uszczelniacz wału w silniku pod kołem zamachowym ... Ja tego nie zrobiłem i teraz pewnie jak się zwali to będę sobie pluł w brodę.

ResoR

_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl