suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:20 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 10, 2012 4:56 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Przeglądając zdjęcia strony Calmini na facebooku natknąłem się na coś takiego:

Obrazek

Można by pomyśleć nad czymś takim przy następnej awarii :wink:
W domowych warunkach można to solidnie i równo pospawać żeby było trwałe i mocne?

Tutaj przykładowa używana półośka z przegubami: http://moto.allegro.pl/polos-lewa-krotk ... 89513.html . Cena wysoka ale jeżeli miałoby być trwałe... :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2012 5:03 pm przez Browning, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr paź 10, 2012 5:01 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Co Ty chcesz spawać bo nie kumam?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 5:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Od paru tygodni nad tym rozmyślam. :mrgreen:
Zastanawiam się tylko nad spawami, bo wycentrowanie w przypadku terenowych zastosowań można ogarnąć samodzielnie z "dostateczną precyzją". Półosie od Pajero mam, teraz tylko wziąć się do roboty...

Tu masz instrukcję na bazie półosi od Forda

http://www.bits4vits.co.uk/store/hybrid ... g_183.html

Wielu już to testowało... ale nie u nas.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 5:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
NuVo pisze:
Co Ty chcesz spawać bo nie kumam?

Ta przerobiona półośka ze zdjęcia nie jest po środku spawana?

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 5:06 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Spawa się tylko część która wchodzi w most - ale wcześniej trzeba ją odpowiednio "uciachać"

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 5:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
kacjen pisze:
Spawa się tylko część która wchodzi w most - ale wcześniej trzeba ją odpowiednio "uciachać"

Też niezły pomysł :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
kacjen pisze:
Spawa się tylko część która wchodzi w most - ale wcześniej trzeba ją odpowiednio "uciachać"

miejsce spawania nie ma znaczenia jeżeli nie zmienia się przekrój lub wytrzymałość materiału naprężenia też się nie zmienią
da się taką operacje wykonać praktycznie bez większej szkody dla wytrzymałości i bez bicia. pytanie tylko co nazywamy domowymi warunkami. potrzebna jest tokarka i dobry półautomat. tokarki używamy jako obrotnika, spawamy powoli jednym ciągiem nie za dużym prądem. obroty tokarki musimy dostosować do prędkości spawania. spawane fragmenty najpierw zagrzewamy do jakichś 150-200'C nadlew zataczamy. dla pewności możemy poszukać pęknięć penetratorem pod UV. wtedy mamy pewność że zmiana poszła na lepsze a nie w drugą stronę.
cały ten interes nie ma sensu jeżeli spapra się spawanie.
myślę sobie jednak, że wzmocnisz tu, a urwiesz gdzie indziej. a urwać musisz- taki sport. najlepiej jednak żeby to był krzyżak za 30zł, a nie przegub z ośką za 300. albo atak w moście, albo sprzęgiełka

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 8:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Czasem trzeba coś urwać - byle nie za często :mrgreen:
U mnie szły wyłącznie te koronki w przegubie przez za duży kąt pracy pod solidnym obciążeniem. Przeguby z pojary, mają większy zakres pracy. W tym przypadku to jest tylko rozwinięcie drogi którą przeszedł np. Leszek montując w "błyskawicy" półosie od Pajero. Przerabiając i spawając hybrydowe półosie nie musisz rzeźbić ze zwrotnicą/piastą i jej uszczelniaczami, a to jest wielki plus. Nie trzeba też kupować sprzęgiełek z Mitsubishi, czy z innego auta od którego bierzesz półosie. No i najważniejsze: jak urwiesz taką półoś to zawsze możesz wrzucić seryjną, bo most i piasta są nadal seryjne.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 9:37 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
kacjen pisze:
Czasem trzeba coś urwać - byle nie za często :mrgreen:
U mnie szły wyłącznie te koronki w przegubie przez za duży kąt pracy pod solidnym obciążeniem. Przeguby z pojary, mają większy zakres pracy. W tym przypadku to jest tylko rozwinięcie drogi którą przeszedł np. Leszek montując w "błyskawicy" półosie od Pajero. Przerabiając i spawając hybrydowe półosie nie musisz rzeźbić ze zwrotnicą/piastą i jej uszczelniaczami, a to jest wielki plus. Nie trzeba też kupować sprzęgiełek z Mitsubishi, czy z innego auta od którego bierzesz półosie. No i najważniejsze: jak urwiesz taką półoś to zawsze możesz wrzucić seryjną, bo most i piasta są nadal seryjne.

Amen :mrgreen: Moje półosie dziwnie długo ostatnio wytrzymują (tfu tfu :twisted: ) ale jak coś to będę myślał o takim wzmocnieniu... :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 9:17 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
ciekawy patent, tylko te przeguby są tak grube, że chyba przy standardowej piaście będą zahaczać o wahacz.
Przy takim komplecie mógłbym myśleć o blokadzie na przód :twisted:

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 9:32 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Dajesz sworzeń nad wahaczem i będzie git. Pajero jakoś się mieści (przynajmniej przy polcalmini)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz lut 23, 2014 12:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
odświeżam

podpowiedzcie mi ktoś jakie wymiary ma ta kostka pod półosią???

Załącznik:
3971631284.jpg


półoś jest od MITSUBISHI PAJERO PININ 2.0 GDI POLOS PRAWA

średnica przegubu zewnętrznego podobna jak w gv td

a może ktoś podpowie jakie półośki najlepiej użyć do motania jak w linku który podesłał kacjen???


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn lut 24, 2014 6:35 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
Panowie czy półosie (patyki) przednie w 1.6 8v maja taką samą długość??? tzn L=P????

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn lut 24, 2014 8:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
lewy patyk jest dłuższy w zależności od sztuki to jakieś --- 10-12mm

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lut 24, 2014 8:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
a po co sobie utrudniać życie ja mam u siebie grand vitare XL7 i temat pólośi umarł u mnie a koła ma 31 10,5 15 SIMEXA insy turbo gdzie jest większy od oryginału i
agresywniejszy podobno


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl