suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 3:52 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 16, 2010 8:56 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn maja 17, 2010 4:01 pm
Posty: 6
Witam,

przeszukałem forum pod tym kątem, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi do mojego problemu.

Otóż kiedy skręcam przy jeździe z napędem na cztery koła (obojętnie czy na reduktorze, czy nie i czy na luzie, czy na biegu) słyszę delikatne stukanie, którego częstotliwość jest proporcjonalna do prędkości jazdy. Kiedy jadę na 2H, nie słyszę tego niezależnie, czy cofam, jadę do przodu, skręcam czy nie.

Jednak kiedy wrzucę 4WD, przy skręcaniu jadąc do przodu jak i cofając, słychać stukanie głośnością przypominające zapinanie się sprzęgiełek. Zjawisko występuje nawet przy jeździe po suchym piachu oraz mokrej trawie (więc podejrzewam, że to nie wina oporu na koła spowodowana tarciem o asfalt). Wydaje mi się, że gdybym auto podniósł do góry (ale nie mam warunków niestety), to przy skręcie na 4WD i tak by stukało/klikało.

Auto ma delikatnie większy opór tocząc się na luzie na 4WD niż na 2WD.
Tak samo jak kierownica podczas jazdy na biegu na 4WD ma delikatnie większy opór niż na 2WD
(więc chyba tak jak powinno być).

Podejrzewam sprzęgiełka lub przeguby, lecz nie mam chwilowo okazji na rozebranie auta i sprawdzenie. Proszę o sugestie.

A... i jeszcze jedna sprawa: półosie mają troszkę przerwane te gumowe osłonki i są na nich (na osłonkach) malutkie ślady smaru. Jak włożę przez takie przerwanie palec, to czuję, że smar tam w środku jest. Nie raz już zaliczyłem przeprawę przez wodę zdecydowanie nie pierwszej przejrzystości (mogło się coś tam dostać) i dlatego nie wiem, czy z półosiami, smarem i tymi osłonkami wszystko w porządku (oraz nie wiem, czy one mogą być przyczyną stukania).

Z góry dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam
Borys


Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 9:00 am przez cyviloo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr cze 16, 2010 9:00 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
tak, przeguby mogą stukać, niczym w płaskim. Brak osłon i syf w smarze na pewno im nie pomaga ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr cze 16, 2010 9:50 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
przeguby - niemal standard w Vitarze :)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr cze 16, 2010 12:19 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn maja 17, 2010 4:01 pm
Posty: 6
Tylko teraz pytanie: zewnętrzne czy wewnętrzne przeguby?

Słyszałem, że podobno stukanie słychać przy uszkodzonych zewnętrznych przegubach, bo przy wewnętrznych przy dodawaniu gazu strasznie skacze przód auta. Utwierdźcie mnie w tym lub zdementujcie plotkę :)


Zrobiłem jeszcze jeden test na przeguby vs. sprzęgiełka.
Sprzęgiełka mam automatyczne i po ich zapięciu i wrzuceniu 4WD słychać puki. Po zrzuceniu na 2WD przy zapiętych sprzęgiełkach nie słychać (lub słychać delikatnie - nie byłem w stanie stwierdzić). Przy przerzuceniu wajchy na 4WD z powrotem puki itd.


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 6:52 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn maja 17, 2010 4:01 pm
Posty: 6
Mam jeszcze pytanko:
zdecydowałem się na wymianę jedynie zewnętrznych przegubów. Na wewnętrzne (te od strony skrzyni) zakładam tylko nowe osłony. Co zrobić, jeśli w smarze w przegubach wewnętrznych zlokalizuję ziarenka piasku? Usunąć ten smar i wymienić na nowy? Jaki?
A może to zostawić w spokoju?


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 7:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Jezeli idziesz juz ta droga to wyczysc wszystko dobrze. Naladuj tam smaru do pelna. Moze to byc np. smar Militeca do przegubów, ja zastosowalem smar Lotosa litowo-wapienny (puszka 12zl)

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 3:46 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn maja 17, 2010 4:01 pm
Posty: 6
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 9:04 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wejdź pod auto,
Chwyć jedna ręką za półoś, drugą najpierw za jeden przegub, następnie za drugi. Sprawdź luz osiowy przegubów.Ten który będzie miał znaczny luz jest do wymiany.

BTW ja juz drugi rok jeżdże ze strzelającym przegubem.Ale cała półos czeka na wymianę.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl