suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:10 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: zimowe problemy
Post: śr gru 16, 2009 11:19 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Przyszła zima i mrozy, a co za tym idzie zestaw nowych problemów :wink:

U mnie ostatnio "zamarza" dźwignia zmiany biegów. W poprzedniej skrzyni nie miałem tego problemu. Objawia się to tak, że bardzo ciężko wrzucić 1ke i 2jke. Do tego gałka chodzi ciężko i powolnie, tak jak by olej był perwersyjnie gęsty. Nie ma znaczenia, czy silnik chodzi czy nie chodzi - sprzęgło działa dobrze. Jak się nagrzeje, to jej przechodzi.

I teraz pytanie, co obstawiacie? pewnie to dość znany problem i nie chcę wyważać otwartych drzwi ;)
1. syf w puszcze do której wchodzi dźwignia zmiany biegów? nalać oleum? czegoś innego co wyprze wilgoć?
2. zły olej, który gęstnieje? (hipol gl4 80W90)
3. woda w oleum?
4. inne?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 1:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Ja tam jeszcze vitary nie mam dlatego nie chce sie wymądrzać ale może podpowiem skromnie tyle że czasem zamarza błoto z wodą ( maź ) w samych mechanizmach wodzących po wyjściu że skrzyni na lewarek.....

A tamte podpunkty wodno olejowe to swoją drogą .

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 1:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Cordoba_2004 pisze:
Ja tam jeszcze vitary nie mam dlatego nie chce sie wymądrzać ale może podpowiem skromnie tyle że czasem zamarza błoto z wodą ( maź ) w samych mechanizmach wodzących po wyjściu że skrzyni na lewarek...


Jakie mechanizmy wodzące po wyjściu ze skrzyni na lewarek masz na myśli? :shock:

Piotrk mam to samo po zalaniu przez slaw'a gęstrzym olejem. Również problemy dotyczą 1 i 2. Znikają dosłownie po kilku zmianach biegów. Myślę, że wynika to właśnie z oleju, ponieważ wcześniej tego nie było. Ja jednak nie narzekam, ponieważ zmiana oleju zlikwidowała inne bardziej denerwujące dolegliwości :wink:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 2:45 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
piotrk pisze:
Przyszła zima i mrozy, a co za tym idzie zestaw nowych problemów :wink:

U mnie ostatnio "zamarza" dźwignia zmiany biegów. W poprzedniej skrzyni nie miałem tego problemu. Objawia się to tak, że bardzo ciężko wrzucić 1ke i 2jke. Do tego gałka chodzi ciężko i powolnie, tak jak by olej był perwersyjnie gęsty. Nie ma znaczenia, czy silnik chodzi czy nie chodzi - sprzęgło działa dobrze. Jak się nagrzeje, to jej przechodzi.

I teraz pytanie, co obstawiacie? pewnie to dość znany problem i nie chcę wyważać otwartych drzwi ;)
1. syf w puszcze do której wchodzi dźwignia zmiany biegów? nalać oleum? czegoś innego co wyprze wilgoć?
2. zły olej, który gęstnieje? (hipol gl4 80W90)
3. woda w oleum?
4. inne?







u mnie jest podobnie, wczoraj myślałem że coś się skrzyni stało bo nie mogłem ruszyć wajchą, po odpaleniu problem zniknął

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 6:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Za gęsty olej, też zalałem 80w/90 i mam to samo od momentu zmiany z 75w/90. Taka uroda tego hipola

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 6:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
zanim odpalisz pomachaj lewarkiem troszke :wink:
a gwoli przypomnienia zanim przekrecicie stacyjke dobrze jest włączyć na chwile światła coby aku sie obudził delikatnie, a nie od szoku :mrgreen:

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 10:18 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
mam to samo

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 12:10 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Tez tak dziś miałem i wystarczyło lekko podciagnac linke od sprzegla - dziwne ale prawdziwe

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 10:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Do skrzyni vitary tylko lekki olej (najlepiej 75w85 -niestety syntetyk) lub 75w90 ,
hipol to ew w reduktorze.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 10:55 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ja dziś chyba zdiagnozowałem u siebie o co chodzi. Olej jest ok - skrzynia nie stawia oporów podczas kręcenia "trybami" przy -7'C (zresztą w poprzedniej skrzyni miałem ten sam olej i nie miałem problemu).
Niestety najprawdopodobniej woda dostała się do tej puszki z wodzikiem i wodzik przymarza ... dziś mi się zabetonowała 1ka :mrgreen: przejchałem 3km na 1ce ... i nic :lol: na szczęście później odpuściła ...

i teraz pytanie. Co sądzicie o pomyśle, żeby tą puszkę z wodzikiem zalać hipolem? :mrgreen: chyba wtedy powinno przestać tak perwersyjnie zamarzać :roll:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 12:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Piotrk - ja to zalalem jakims dobrym odrdzewiaczo - wypieraczem wody (cos ala wd40, ale lepszy) i narazie dziala bez zarzutów.
Zastanawiam sie podobie jak Ty jak rozwiazac docelowo problem wyparcia wody - wczesniej czasami sprzeglo ciezko mi chodzilo -wiec woda napewno jest w obudowie linki

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 1:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Ja dziś zalewam olejem cały ten wodzik i przyległości ... już postanowione, olej czeka w wozie, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ktoś widzi powód, dlaczego miałbym tego nie robić? :twisted:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 2:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
piotrk pisze:
Ktoś widzi powód, dlaczego miałbym tego nie robić? :twisted:

[Teoretycznie] Olej jest lżejszy niż woda -> wlejesz olej, woda zostanie na dnie -> następnym razem woda pod olejem zamarznie -> będziesz musiał dłużej rozgrzewać skrzynię (do ogrzania będzie też ten dodatkowy olej) żeby roztopić lód.
Jeśli usuniesz wodę przed nalaniem oleju, to powinno pomóc, ale tylko do momentu aż znowu nie nabierzesz wody, a skoro ją tam masz teraz, to pewnie nie jest to takie trudne.

[Czysto teoretycznie] A może zamiast oleju spróbować wlać tam płyn płynu do chłodnic - cięższy od wody, nie zamarza, tylko chyba z korozją mogą być problemy.

Ja nie mam opisywanego przez Ciebie problemu z biegami "na zimno", ale pewnie dlatego, że z racji Diesla przed ruszeniem rozgrzewam silnik kilka minut na wolnych obrotach. A żeby skrzyni się wtedy nie nudziło, to reduktor na N i włączam dwójkę. Dopiero jak wskazówka temperatury się ruszy ja też ruszam.

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: pt gru 18, 2009 12:40 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
U mnie problem rozwiązany.

Puszkę z wodzikiem miałem zatankowaną pod korek ... wodą :twisted:
Staram się nie jeździć w głębokiej wodzie, nie topić wozu, ale chyba mi nie wychodzi ...

Wody się pozbyłem. Zalałem olejem 80w90 - wchodzi słoik po koncentracie pomidorowym :mrgreen:

Parę godzin na mrozie, odpaliłem gada i śmiga aż miło ... czyli jutro nie czeka mnie dłuższy spacerek do roboty 8)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt gru 18, 2009 9:25 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
piotrk pisze:
[...] ... czyli jutro nie czeka mnie dłuższy spacerek do roboty 8)

nie mow hop zanim nie przeskoczysz. zawsze moze cos innego zamarznac :twisted:
oby nie zamarzlo :roll: ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl