suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 12:08 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 03, 2013 8:10 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Czołem!
Nadaję przekaz problemu.
Pacjent:
reduktor z vitary 1,6 8v 92r
Objawy:
Podczas zlewania oleju stwierdzono dużą ilość zmielonego metalu, duże opiłki i olej w kolorze srebrzystym, na korku 1cm przyklejonego dziadostwa...
Reduktor nie wydawał z siebie żadnych niepokojących dźwięków ani innych niechcianych zachowań.
Wstępna diagnoza:
Walnięty łańcuch. Sprawdzono łańcuch (w stanie idealnym), łożyska i reszta badziewia dookoła całe.
W dolnym kanale olejowym stwierdzono opiłki metalu.
Podjęte dalsze kroki:
Reduktor zrzucony z samochodu, rozebrany na atomy i ....

Na wałku pośrednim pod dużym trybem jest podkładka zębami grubości kilku mm, wielkości tego tryba wyglądająca identycznie jak ono.
Na rysunku numer 45
http://suzuki.info.pl/files/image/dane-techniczne/dane-reduktor.gif
W rozebranym reduktorze wyglądała tak:
Załącznik:
CAM00088.jpg

Załącznik:
CAM00080.jpg


Kilka pytań i sugestii odnośnie tego uszkodzenia:
1. Po co japońce wsadzili tam taką podkładkę? Dodam że obraca się ona cały czas z walkiem pośrednim niezależnie od włączonego napędu...
2. Co moglo być przyczyną takiego uszkodzenia i zmielenia tych ząbków? Wykluczam wstępnie ciało obce - wszystko wygląda na kompletne i sprawne.
3. Na załączonym schemacie (na dole w ramce) jest pokazana podkładka numer 51, nie stwierdziłem jej w owym reduktorze...
4. Czy może podkładka rozprężna (numer 47) straciła swoje właściwości i doprowadziła do przesunięcia wałka pośredniego (numer 7) i podkładka z ząbkami nie zazębiała się całkowicie z trybem (nr 1)?
5. Pytanie najważniejsze - Czy ktoś z szanownego grona posiada rozebrany reduktor lub jest w stanie w celach naukowo badawczych takowy rozebrać i sprawdzić: zazębienie elementu nr 1 z elementem numer 7 i 45 oraz sprawdzić istnienie podkładki z numerem 51.

Chciałbym go doprowadzić do stanu używalności i odłożyć na półkę z napisem ZN.
Wszelkie wskazówki, porady i sugestie mile widziane.

Koniec przekazu,
Dziękuję za uwagę,
Pozdro!


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 8:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
włączałeś 4h podczas jazdy? pewnie nieraz coś zgrzytnęło.
Już wiesz co :)
a może faktycznie jakiś obcy
może ma ktoś reduktor na części to kup zębatkę i podkładkę i składaj z powrotem.
Jak wał tylny nie ma luzu przy wejściu do reduktora to warto ratować taki reduktor.
Jak chcesz to mogę sprawdzić czy mam jakiś reduktor na części.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 9:51 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Radziu, nieszczęście Ty moje...pitolisz... :wink:
Ten element nie ma żadnego związku z napędem 4H, za napęd 4x4 odpowiada przesuwka tam gdzie łańcuch (nr 27,28,29)
Sprawdź ten reduktor jak masz jakiś rozbebeszony jak to powinno wyglądać, daj znać, wrzuć foto.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob maja 04, 2013 7:42 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Nie widziałem rozebranego vitarowego reduktora ale dziesiąt skrzyni się zdarzyło naprawiać.
Podkładka 51 służy do dystansowania wałka więc może jej nie być, na rysunku obok 51 jest jeszcze jedna bez numeru.
Twoja zjedzona podkładka 45 wygląda jak synchronizator.
Jeszcze raz wspomnę że nie rozbierałem nigdy tego reduktora a wszystkie przemyślenia na podstawie rysunku schematu reduktora.


Na górę
Post: sob maja 04, 2013 7:50 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Też mi sie wydawalo ze moze to jest synchronizator, z tym że wałek pośredni obraca się cały czas,pędzony jest trybem ze skrzyni wiec nie bardzo kumam co by to miało synchronizować. Dzis moze znajde czas to sprawdze luzy.
No i ta podkladka kasująca, moze ona sie wytarła...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob maja 04, 2013 8:21 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Sądząc po nazwie tej części "GEAR,T/F FRICTION" i śladach wytarcia na boku to jest synchronizator.
Ciekawe, że w większości modeli w EPC tej części nie ma w reduktorze. I nie zależy to od tego czy silnik jest 8v czy 16v...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob maja 04, 2013 5:03 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
bo ta czesci jest tylko w paru modelach

dzwon do Jankisia on dopiero skonczył remont reduktora :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl