suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
LPG w silniku 1,6 8V http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=573 |
Strona 1 z 16 |
Autor: | Masmo [ czw sty 03, 2008 6:49 pm ] |
Tytuł: | LPG w silniku 1,6 8V |
Rosnące koszty paliwa i dość spory apetyt na paliwo naszych ulubionych aut mogą nas skłonić do podjęcia desperackiej decyzji montażu gazu ![]() W tym temacie chciałbym zebrać opinię użytkowników instalcji LPG w silnikach 1,6 8V. Proszę piszcie jakie macie instalcje (typ, producent, gdzie montowaliście) jakie były problemy, jakie ich rozwiązania. Jak instalacja radzi sobie w ostrym terenie? Osobiście jesli zacznę wiecej kilometrów robić Vitarą pewnie zepsuje auto montażem LPG. Cóż ekonomia jest brutalna ![]() |
Autor: | michal_cobra [ czw sty 03, 2008 7:25 pm ] |
Tytuł: | |
Szczerze mówiąc nie ma jakiejs odczuwalnej różnicy między gazem a benzyną. Jak jest dorze ustawiony gaz to musi być dobrze. Chyba że mechanik ustawi oszczędnie wtedy nie ma za cholere mocy nawet na czarnym ![]() |
Autor: | Masmo [ czw sty 03, 2008 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
michal_cobra pisze: Szczerze mówiąc nie ma jakiejs odczuwalnej różnicy między gazem a benzyną. Jak jest dorze ustawiony gaz to musi być dobrze. Chyba że mechanik ustawi oszczędnie wtedy nie ma za cholere mocy nawet na czarnym
![]() Nie jest to chyba takie proste. Jeździłem już kilkoma autami z gazem i niestety były problemy: gasł na wolnych obrotach, zdarzały się zmulenia. Na wysokich obrotach silnik na gazie ciągnie zauważalnie gorzej (tego doświadczyłęm we wszystkich przypadkach). Kolega przeżył w BMW 3-ce kilka wystrzałów które zniszczyły kolektor. ![]() ![]() Nigdy nie jeździłem autem z sekwencją ale do monowtrysku i tak taka instalacja nie podchodzi więc w tym temacie nie ma sensu o takiej pisać. Napisz proszę jaką macie instalację i gdzie montowana. Oddzielny temat założe o butli.... |
Autor: | BARTEK W. [ czw sty 03, 2008 8:57 pm ] |
Tytuł: | |
To i ja napiszę trochę o mojej instalacji. Założyłem bo miesięcznie robię więcej niż 1000km, przeważnie w lesie, więc na benzynce bym zbankrutował. Z instalacji jestem zadowolony, dobrze pracuje silnik (jak narazie), mam ją założoną od sierpnia 2005 roku. D.T. gas system Na elementy wyposażenia złożyły się: -reduktorLovato rg92 elektronik -elektrozawór gazowy lovato EV00 -wielozawór lovato 305 -obudowa wielozaw. lovato vb-01 -zawór tankowania lovatobc00 -zbiornik gzwm Grodków 45/270 -ukł. elektroniczny. -elektronika detec basic. Różnica w mocy między jazdą gaz - benzyna,- nieodczuwalna. Acha, montaż instalacji w Rozwadowie koło St. Woli. |
Autor: | przemek [ czw sty 03, 2008 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam Landi Renzo, butla 38l w bagażniku (nawet trochę miejsca jest). Spalanie min. 12l, max. nieokreślone ![]() Reasumując, po czarnym jak najbardziej, w terenie lepiej Pb się sprawuje. |
Autor: | ResoR [ pt sty 04, 2008 9:45 am ] |
Tytuł: | |
Ja też się wypowiem a co .... przy okazji witam wszystkich bo jakoś się nie przywitałem wcześniej.. Ja mam Blosa założonego i jestem z niego bardzo zadowolony. Elektroniki do niego nie trzeba .. ale na potrzeby diagnostyki i łagodniejszego sterowania automatycznego przełączania na gaz zamontowaną mam polską Bingo M. parownik chyba lavato .. Strzałów nie zaliczyłem tfu tfu ... a jeżdzę już ponad rok na tym ustrojstwie. Pali trochę więcej.. Różnica w mocy jest odczuwalna ale strasznie niewielka .... a i na gazie i na pb równie dobrze w terenie zasuwa .... butla 40 litrowa za tylnym prawym fotelem ... Później jakieś fotki zrobię i wrzucę |
Autor: | Masmo [ pt sty 04, 2008 9:54 am ] |
Tytuł: | |
ResoR pisze: Ja też się wypowiem a co .... przy okazji witam wszystkich bo jakoś się nie przywitałem wcześniej..
... Później jakieś fotki zrobię i wrzucę Witamy Kolegę ![]() Czekamy na foty. ![]() |
Autor: | ResoR [ pt sty 04, 2008 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
Obiecane fotki zrobione telefonem dziś po robocie: Sorki troszkę mało widać przez błotko ![]() Pozdrawiam ResoR |
Autor: | Masmo [ pt sty 04, 2008 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie a teraz jak na spowiedzi ![]() ![]() ![]() Jakie kłopoty? Komu nie trzyma wolnych obrotów? Strzały ktoś zaliczył?Jakieś zniszczenia?? Pęknieta głowica ?? Bo ja niestety doświadczyłem pękniecia głowicy w Kadecie 1,3 który jeździł na gazie ale grzałem non stop 160 km/h z rowerem na dachu z Holandii ![]() ![]() ![]() |
Autor: | przemek [ pt sty 04, 2008 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
Strzałów (odpukać) 0. Wolne falują, ale na Pb też, więc to raczej nie wina gazu. Z innych to zwiększone branie oleju, podobno normalny objaw w Vitarze przy LPG. |
Autor: | ResoR [ pt sty 04, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
olej też mi bierze ... ale za to falują obroty tylko na Pb |
Autor: | Masmo [ pt sty 04, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
przemek pisze: Strzałów (odpukać) 0. Wolne falują, ale na Pb też, więc to raczej nie wina gazu. Z innych to zwiększone branie oleju, podobno normalny objaw w Vitarze przy LPG.
Rozumiem że falują ale nie gaśnie? Hm ![]() |
Autor: | przemek [ pt sty 04, 2008 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Nie gaśnie. A bierze około 0,3 l na 1000 km. Oczywiście jeżeli częściej w terenie katuję silnik na wysokich obrotach, to więcej. Wynik i tak niezły jak na 18 letni silnik. |
Autor: | Masmo [ pt sty 04, 2008 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
przemek pisze: Nie gaśnie. A bierze około 0,3 l na 1000 km.....
EEEE to nie jest branie. Tenże Kadet którego głowicę załatwiłem brał przed wymianą pierścieni 2l/1000 ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | przemek [ pt sty 04, 2008 11:45 pm ] |
Tytuł: | |
Nikt o tym nie pisał, więc dodam, że zaletą LPG jest niezależny układ paliwowy. W przypadku padu pompy paliwa, komputera, itp. odpalasz na LPG i jedziesz. Dwa razy mi to pomogło, raz padł komp i nie dawał sygnału na pompę a za drugim razem zamarzła mi benzyna. |
Strona 1 z 16 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |